Traktorkjøring i bhg

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Ville dere tillatt at bhg tar med barna på tur i traktorhenger?

Ja, hvorfor ikke?

Da spør jeg, hva er forskjellen på før tiden og nå tiden? Er vil blitt så overbeskyttende over barna våre? Mange som syr puter under armene på dem, dessverre..

Husker fra et møte da jeg jobba i bhg ang kniver og spikking. Altså? Skal ikke barn få lære?
Hva er så galt med spikking med 4 voksne til stede som viser en og en?

Da tenker jeg hva er galt med traktortransport med henger? Ja, det kommer ann på vei og føre. Er det veldig humpete? Er det langs en RV med mye trafikk?

:)

Ja, hvorfor ikke?

Da spør jeg, hva er forskjellen på før tiden og nå tiden? Er vil blitt så overbeskyttende over barna våre? Mange som syr puter under armene på dem, dessverre..

Husker fra et møte da jeg jobba i bhg ang kniver og spikking. Altså? Skal ikke barn få lære?

Da tenker jeg hva er galt med traktortransport med henger? Ja, det kommer ann på vei og føre. Er det veldig humpete? Er det langs en RV med mye trafikk?

Spikking er fortsatt lov ;) traktortransport i henger er ikke lov om traktor er konstruert for høyere hastighet enn 30 km/t (noe de fleste er) og maks 4 personer.

Enig at man ikke skal sy puter, men vil ikke si man gjør det om man krever at lovverket blir fulgt :)

Spikking er fortsatt lov ;) traktortransport i henger er ikke lov om traktor er konstruert for høyere hastighet enn 30 km/t (noe de fleste er) og maks 4 personer.

Enig at man ikke skal sy puter, men vil ikke si man gjør det om man krever at lovverket blir fulgt :)

Ja, det er lov. Men de ansatte jeg jobbet med fikk jo helt hakeslepp da jeg tok opp det :hilarious:
Mulig fordi jeg kun var 20år da å "ung å uvitende"

Nei, det skal jeg være enig i da det kommer til lovverk :)

I 10-20 km/t på et gårdstun ja. Blir jo det samme som å sitte på med hest og kjerre.
På trafikkert vei og i høyere hastighet nei.

Oppvokst på gård, og bare flyttet 800m ifra gården. Så mini får absolutt lov til å bli med på alt slikt gårdsaktiviteter når han blir stor nok (4mnd nå bare):) En barnehage borti her tar med ungene på ulike gårder, de har blant annet sett partering og organer av ulike dyr. Flott at barn kan forstå at livet ikke bare finnes på asfalten.

Ja, hvorfor ikke?

Det er ikke å overbeskyttende å følge trafikkregler , takk og lov for st sikkerheten i bil har kommet lenger enn da jeg var lita

Det er ikke å overbeskyttende å følge trafikkregler , takk og lov for st sikkerheten i bil har kommet lenger enn da jeg var lita

Godt at sikkerheten er forbedret ja, man trenger da ikke bli gal av den grunn. Man kan dette ned fra et tre og dø også men man nekter da virkelig ikke ungene å klatre av den grunn. Det er farlig å leve[emoji6]

Godt at sikkerheten er forbedret ja, man trenger da ikke bli gal av den grunn. Man kan dette ned fra et tre og dø også men man nekter da virkelig ikke ungene å klatre av den grunn. Det er farlig å leve[emoji6]
Dette blir for tåpelig synes jeg , er ikke å bli gal å følge regler hvertfall, å trafikkregler følger sltså vi

Ja. På gårdstun/parkeringsplass er helt innafor.

Ja det kunne de gjort. Men det skjer ikke. Bhg er i sentrum og de kan ikke unngå å kjøre på en veldig trafikkert vei, som lager hodebry for kommunen og enkelte foreldre( skriver det sånn siden noen foreldre kjører som noen gale, hadde jeg tatt ut barna mine 2 sek før av bilen på torsdag hadde de blitt påkjørt av en dame som måtte snu i full fart på parkeringen til bhg) fordi det skal jjlrs så fort og alle har det travelt. Den veien går til bhg, barneskole, ungdomsskole og videregående. Men kunne de reist til en gård eller ett trygt sted så hadde det bare vært gøy.

Ja. De har gjort det mange ganger. Den gikk i sneglefart. Tregere enn vi gikk gitt [emoji23] Men stor stas for unga på henger bak Gråtass

Hva med utenfor gårdstunet?
Mine barn kommer til å vokse opp på gård, men jeg syns ikke noe om å kjøre ulovlig av den grunn. På gårdstunet kan de nok få lov :)

Har også vært vitne til en traktor som har veltet, heldigvis uten passasjerer, og det var ikke et pent syn.
Oppvokst på gård, og bare flyttet 800m ifra gården. Så mini får absolutt lov til å bli med på alt slikt gårdsaktiviteter når han blir stor nok (4mnd nå bare):) En barnehage borti her tar med ungene på ulike gårder, de har blant annet sett partering og organer av ulike dyr. Flott at barn kan forstå at livet ikke bare finnes på asfalten.

Back
Topp