Trakk visdomstann idag

shewolf

Gift med forumet
Idag var jeg hos tannlegen og trakk en visdomstann. Den satt utrolig godt, og han tok i skikkelig flere ganger for å få løset, uten hell! Han måtte gjøre noen snitt og fjerne litt bein + dele visdomstanna i 2 før han fikk den ut. Selve trekkingen var smertefri, fordi jeg var jo godt bedøvd. Men synes han holdt på lenge! Han bruke ca 1 time på å trekke 1 visdomstann... Er det normalt da?

Bedøvelsen har nå gått ut ogjeg har tatt ibux + paracet. Men synes ikke det hjeper mot smertene. Det er noeså inni granskauen vondt i kjeven, såret baki der + at jeg har fått hodepine og er hoven! Får ikke til å gape mer enn at jeg får presset en bananskive eller ske med yoghurt inni munnen. Tåree presser på, og jeg får ikke sove lengre... Er det normalt at det skal være SÅ vondt i ettertid?

Jeg må vel være en av de uheldige... Tror dere jeg kan få resept på sterkere smertestillende om jeg ringer legen? Dette her går bare ikke lengre. Smertene er så vonde! Hvor lenge er det normalt at man har vondt?

Ingen? Hvor ofte kan jeg ta ibux + paracet?

det her hørtes vondt ut!!

ring legen din i morgen tidlig eller legevakta i kveld om det er krise.
hvis det er så vondt at det forstyrrer søvn og du ikke får i deg noe mat og drikke, så burde du få smertestillende.
paracet og ibux blir jo bare sukkertøy..

god bedring <3

man skal vel helst ikke blande ibux og paracet.. det tynner ut blodet ditt :P
husker ikke hvor mye man kan ta, men det står vel noe bak på esken?

Jeg fjerna visdomstennene på sykehuset med vanlig bedøvelse. De måtte jobbe seg ganske godt ned i beinet for å få fjerna driten. Jeg hadde uutholdelige smerter i ukesvis senere. Det er helt normalt! Det at du ikke klarer å gape er også helt normalt.
Men ring til legen å hør om du kan få skreve ut noe sterkere smertestillende. Det gjor jeg når det va på sitt verste.. 

Hmm... Har alltid hørt at paracet og ibux har god effekt sammen. Men hvis det tynner ut blodet, kan det kanskje forklare blodsmaken i munnen enda..

Vurderer å ringe legevakta, men tenker som så at det sikkert er bedre i morgen. Er sikkert verst den første natta.

Men om det ikke er bedre i morgen, kommer jeg til å be om resept på sterke smertestillende, for det kjennes ikke ut som ibux og paracet hjelper.

Jeg har så lyst til å spise og sove en god natts søvn! Dritt...

(ikke bli redd dere som ikke har trukket visdomstenner enda. Jeg er nok et av skrekkeksemplene [;)])

ORIGINAL: trille85

Jeg fjerna visdomstennene på sykehuset med vanlig bedøvelse. De måtte jobbe seg ganske godt ned i beinet for å få fjerna driten. Jeg hadde uutholdelige smerter i ukesvis senere. Det er helt normalt! Det at du ikke klarer å gape er også helt normalt.
Men ring til legen å hør om du kan få skreve ut noe sterkere smertestillende. Det gjor jeg når det va på sitt verste.. 

Var du hoven i kjeven/kinnet etter at tanna var trukket? Det føle ut som jeg er blitt deiset til med et balltre der... Og jeg er hoven...

Det er veldig individuelt hvor vondt man har etter å trekke visdomstann. Mamma har tatt begge to, etter den ene var hun helt fin, ikke noe poroblemer, etter den andre var det full smrtelindring i en uke[8D] Så kryss fingrene for at det blir fort bedre. Hvis det er skikkelig vondt så kan du be om å få paralgin forte eller noe sånt[;)]

trakk du oppe eller nede?

ORIGINAL: lille_mjau

Tannlegene anbefaler ibux+paracett mot tannverk [:)]

jeg fikk sykemelding på 3 dager fra tannlegen pluss noen sterkere ibux

jeg opererte ut en og trakk en annen, på en gang, de var på samme side i munnen, jeg fikk ibux på resept, de var litt sterkere, fikk også parlagiforte, men det funket dårlig synes jeg, så jeg holdt meg til paracet og ibux, men måtte ta hver 3 time , var så intens vondt...  siden smertene ikke ga seg etter noen dager måtte jeg ned igjen, da viste det seg at noen nerver hadde dødd, så han dyppet en slik liten fille i noe gult gøgge, som han puttet nedi hullet, og det hjalp med engang.. måtte gå slik noen dager, så dro han den ut igjen, alt var fint, men det var noen helvetes dager, våknet om nettene og bare gråt, var sååååå vondt..

Lykke til

Regner med det gjelder underkjeven dette her. Og ja, det er normalt at det er så vondt. Har trekt alle mine og fikk/hadde betennelse i tillegg. Helt for/&&%% vondt! Spiste Paralgin Forte, det hjalp litt. Satt og sov. Sterke smerter ja. Fikk heller ikke til å gape opp mange millimeterene.

uuuff det er såå vondt det.. jeg har også tatt en visdomstann...
da blandet jeg paracet og ibuprofen det hjeøper veldig mot tannverk...
men de sterke fra tannlegen pleier også å hjelpe en del

ORIGINAL: lille_mjau

Det er ihvertfall ikke sant! Paracet og Ibux sammen er en veldig fin kombi. Du kan faktisk ta 600mg Ibux OG 1gram Paracet samtidig. Hjelper ikke det, så ring legen din og få resept på noe sterkere, f.eks Pinex Forte. God bedring![:)]

jeg fjernet visdomstann for 3 dager siden...ble henvist til kirurg fra tannlegen fordi roten satt så langt nede. etter bedøvelsen gikk ut gjorde det veldig vondt. har ikke klart å spise noe særlig de 2 første dagene, men er bedre i dag.
tannlegen sa jeg skulle ta paracet og ibux sammen, og hvis det ikke holdt så skulle jeg bruke resept på pinex forte som jeg fikk med. er forresten veldig hoven fremdeles, men var verst i går... håper du blir bedre snart [:)]

høres ut som meg sist det der, helt normalt hele pakka desverre. rart de ikke fortalte deg om dette før de trakk for det gjorde de hos meg. ble så hoven jeg at kinnet mitt sægget, ble som en boxer på den ene siden[8D] kjeeeeempesøt[:D]

fikk 600mg ibux og to 500mg paracet som jeg tok 3 ganger dagen og en gang på natta om jeg husker rett. ikke farlig å ta det, tannleger anbefaler det som beste smertelindring som regel. litt høyere dose dette da.

Jeg dro til legen igår og fikk sykemelding og resept på smertestillende. Jeg har egentlig arbeidshelg denne helgen her. Sjefen var utrolig vanskelig. Jeg dro ned på butikken for å forberede ham på at han måtte finne noen andre til å jobbe for meg denne helgen. Jeg spurte ham om jeg skulle skaffe meg sykemelding eller om jeg bare skulle ta det på egenmelding. Da begynte han med at han ikke fikk taki noen andre til å jobbe. Jeg nevnte litt raskt at da måtte han vel jobbe selv. Det kunne han ikke pga barna sine. Jeg mener det ikke er mitt problem. Det er jeg som er syk - ikke ham. Så jeg dro til legen. Hun syntes det var kjemperart at ikke tannlegen hadde skrevet ut sykemelding til meg samt at jeg ikke hadde fått med meg noe smertestillende.

Dro tilbake på jobb og leverte sykemeldingen. Da kunne ikke sjefen si noe. Hehe!

Jeg har hatt smerter idag også, og er fortsatt hoven og rød på kinnet. Men nå kjennes det ut som det begynner å bli bedre! Får ikke til å gape skikkelig enda da, men det kommer seg! Er en stund siden jeg tok smertestillende, men jeg har ikke særlig vondt nå. Kanskje jeg greier meg uten smertestillende imorgen! Skal ta noen tabletter før jeg legger meg, så jeg er sikker på at jeg får sove hele natten.

Og når jeg skal til tannlegen på torsdag å ta stinget, skal jeg spørre ham om det er vanlig å hverken få med smertestillende eller sykemelding. Det eneste han sa til meg før jeg dro var at jeg måtte holde meg i ro resten av dagen, og at det var lurt å ta en ibux før bedøvelsen gikk ut. Dårlig av tannlegen, synes jeg!

Blir spennende å se hvordan det går når jeg skal trekke den andre visdomstanna også! Men gruer meg så absolutt ikke!

Til dere som ble litt skremt: Det er ingenting å være redd for! Å trekke selve tanna kjenner man ikke fordi man er bedøvt. Men sørg for å ta nok smertestillende før bedøvelsen går ut, og etter at den har gått ut, slik at du slipper å gå rundt å ha vondt, for det skal ikke være nødvendig! Det er derfor det finnes smertestillende medisiner! [;)]

Jeg har iallefall lært [8D]

UFF! det hørtes jævli ut!!
jeg trakk min ifjor. gikk fort, og jeg tok 3-4 paracet i døgnet...

Ring legen! eller tannlegen!

Æsj! Jeg trakk nettopp ut denne veken/kompressen som var stappa inni tannkjøttet! Den var ekkel, den! Men kjente ikke noe da jeg dro den ut da [:)] Det føltes med ett lettere inni kinnet! Deilig [:D]

Back
Topp