tragisk!!*lang, veldig lang*

_gjotterii_

Elsker forumet
Min mor og hennes samboer har schæfer hunder… To stk. En normalt stor og en som er en halv gang større enn han igjen.. Kansje mer… Han er GEDIGEN!! Vi har siden dag en sagt klart ifra att vi er skeptiske og ikke liker att de ikke har styr på de. Føler oss redde.  Ingen respons…

Vi var innom de en tur da Nora var 2 mnd… Mamma skulle holde henne, men da reagerte den største hunden med å hoppe opp i fanget hennes med forlabbene og bjeffe Nora i øret. Mamma sier han ikke likte babyskrik og var sjalu for mamma var hans. Nora hadde ikke gryntet en gang før han bjeffet på henne.

Vi var hos de i Sverige julen i fjor, Nora sitter og husker i stolen sin, mens valpen(som den minste var da) løp rundt henne hele tiden, jeg satte Nora opp på bordene i stedet men fikk straks beskjed om å ta henne ned igjen. De ble faktisk sint på meg, de ville ikke høre på meg en gang når jeg ba de holde styr på hundene sine. Jeg satt med en klump i halsen hele tiden vi var der. Lettet  da vi reiset igjen etter en lang dag og natt…

På søndag var vi oppe hos mamma igjen i huset de har her oppi, som nå er solgt. Hu var der alene med bikkjene for å vaske ut litt. Jeg ringte på og ventet med å gå inn i håp om att hu skulle sette de på verandaen. Første je møter er to digre bjeffene bikkjer, Nora holder seg godt fast til pappaen sin. Første je sier er att nå er jeg litt skeptisk altså så du kan godt hole de unna Nora mens vi er her! Null respons. Mamma spør hvorfor setter du ikke ned Nora? Pga bikkjene… Vi liker ikke att de flyr rundt henne så du kan jo sette de på verandaen litt… Null skjer…

Tar med Nora bort i sofaen hvor pusen ligger så hu får kose med han, ett dyr hun virkelig liker. Vegar setter seg ned  med Fritjof, den største hunden som ligger på golvet, og Nora vil jo være med. Jeg lot henne gå for begynte hu å hyle ville jo hundene reagere på det og bjeffe. Så Nora går bort til hunden som forresten ligger ved beina til mamma, og han snuser på hånden hennes og hu stryker han forsiktig på ryggen. Så vil hun bort til Vegar og må gå rundt hunden, han ser henne hele tiden, hu har god  avstand og da kaster han seg mot Nora. Vegar klarer å ta halsbåndet hans og holde han men  han  kaster seg mot igjen og vil virkelig ta Nora. Vegar klarer bare så vidt å holde han igjen, hunden knurrer og Vegar klarer og dra han vekk, heldigvis.
Mamma sitter bare og sier “nemmen fritjoff da” Hu reagerer ikke, snakker ikke hardt til hunden en gang.. Vegar står å holder han nede lenge pga frykt for att han skal ta han. Først da kommer mamma på att hu kan jo sette de på verandaen… Da drar vi hjem.

Fikk mld i går om att det var Nora sin skyld og Vegar sin skyld som holdt han fast. Hadde ikke han holdt han fast hadde jo hunden tatt Nora…!! Så i samme mld opplyser hun om att hunden er redd for halen sin pga en ulykke i sommer og att han er skeptisk til og ikke liker små barn.
Det sier hun NÅ!!! Ikke da jeg slapp Nora ned på golvet! Så hun fikk valget, gjøre stedet trygt når vi kommer på besøk, med f.eks en hundegård hvor de har ly for vær og vind, mat og varme eller bare gi f og sitte der alene ute!n å se meg og barnebarnet sitt.  Jeg nevnte ikke avliving i det heletatt.

“Nå holder det! Når kommer politiet for å avlive mine hunder?!”

Siste jeg har hørt fra mamma… Så en hundegård er nok likt som å avlive de… Så da var valget enkelt. Hundene!
Trodde jeg og hennes eneste barnebarn betydde mer…

Så i dag har jeg snakket med lensmann. Pga att de er svenske statsborgere får ikke politiet her gjort noe. Men jeg skal skrive ned hva som skjedde, levere det til lensmann, og de skal i samarbeid med svensk politi sende de en advarsel og lage ett tiltak i forhold til hundeholdet dems… Så da får vi se da..
Blir vel full krig derfra når de får brev fra politiet.
Men det bryr meg null når hun velger bort datteren sin og det eneste barnebarnet hun har.[:(]

Heier på deg jeg!

Syns sånn oppførsel er så typisk hundeeiere.....

Sier ikke ALLE, slapp av dere hysterisk hundeeiere, jeg sier de FLESTE....

Fy faen!! Mora di burde virkelig ta til vettet og våkne opp! Får helt vondt i magen når jeg tenker på hva som kunne skjedd, godt mannen din var der!
er dere redd for hundene skal gjøre Nora noe, bør hun ta DERE på alvor! ikke bare tenke på seg selv og hundene de gangene dere er der!
Hadde rett og slett ikke reist på besøk om det var sånn, ellers så hadde jeg gitt klar beskjed om at HUN kunne besøke dere og la hundene være hjemme!

Jeg hadde kuttet kontakten med moren min på sekundet uten å nøle ett sekund i en slik situasjon, og jeg har et godt forhold til moren min. Blod er kanskje tykkere enn vann, men fornuft, ansvar og rettferdighet er tykkere enn blod.

ORIGINAL: Regan

Heier på deg jeg!

Jepp, for sånn er ikke vi[:D] Hos oss er det alltid menneske foran hund!

Vet ikke om jeg ville gått til krig med min egen familie, men enig i at det er sørgelige prioriteringer din mor gjør! Og hun unnskylder hunden når den har fullstendig uakseptable oppførsel. Dersom hunden har reelle problemer (ang halen sin, barneskrik osv) så er det hun som hundeeier som har ansvaret for å holde hunden unna barnet.

ORIGINAL: Kal-El

Jeg hadde kuttet kontakten med moren min på sekundet uten å nøle ett sekund i en slik situasjon, og jeg har et godt forhold til moren min. Blod er kanskje tykkere enn vann, men fornuft, ansvar og rettferdighet er tykkere enn blod.
Signerer!

Huff, så grusomt det må ha vært!!
Håper mammaen din får opp øynene for hvilke konsekvenser det kan få, når hun ikke har kustus på hundene og at hun kan få skikk på dem, slik at dere kan være sammen igjen.

kommer aldri til å besøke de igjen. De valgte jo til og med hundene før oss, så de trenger ikke komme hit heller..

Heier på deg jeg!

De FLESTE hundeeiere? Håper ikke det. De fleste hundeeiere jeg kjenner, inkl meg selv, ville aldri tillatt hunden å ta rang foran mennesker på den måten. Fordi vi vet bedre og vil ha trygge hunder og være så trygge som mulig med den i hus. Hvis de fleste hundeeiere du kjenner er sånn, er jo det veldig synd. Historien over er et godt eksempel på hundeeiere som ikke forstår hunder i det hele tatt.

Jeg synes alle som eier hunder skulle måtte ha gjennomført et kurs jeg!!!!

Mange som ikke har orden på hundene sine.

Da jeg hadde hund, han fikk ikke hilse på noen før jeg sa det, hverken menneske eller andre hunder. Han fikk ikke spise før jeg sa det, han måtte tåle at jeg tok ifra han maten

Det høres sikkert streng ut, men han var en stor hund, han fikk ikke hilse på noen før jeg sa ja fordi jeg viste ikke om f.eks en person var redd for hunder. Og hva hadde skjedd om han skulle kose hilse på ei gammel dame og hoppet på henne?! Da hadde hun blitt skadet for livet. Han fikk ikke spise før jeg sa det og tåle å bli tatt ifra mat, for hva kan en unge finne på, jo akkurat det.

Skal man ha hund så er det så viktig at eieren er sjefen og viser det tydelig! Da har hunden det best med seg selv også!

Synes du gjør rett! Neste gang kan det gå galt.

Heier på deg jeg!

hehe,enig

Jeg hadde kuttet kontakten med henne. Sånn oppførsel er respektløs ovenfor dere og FARLIG!  Gud vite hva som kunne skjett lille Nora! [:o]
Tenk å velge hundene forran sin egen datter og barnebarn! Det er kvalmt! [:'(]

Både svigers g mine foreldre har hunder...

Medn svigers var det en lang vei å gå før de skjønte at hundene måtte ut/bort når vi kom. Dene ene var hetl tydelig sjalu, kurret og flekekt tenner til Morgan[:(] Var helt grusomt å se se at de ikke skjøten alvor med det første. Måtte ta det opp med de flere ganger.

Mamma og dei har alltid vist mye hensyn. De har hundene i bur i stua når det er besøk. Hundene kan komme ut og hilse på, få roet seg litt osv. Men dette er hunder som er godt kurset osv. God kuskus på de. Har aldri gjort noe som har fått meg til å tvile på hvorvidt vi kan stole på de...

Har man hunder må man sørge for at de rundt også føler seg trygge....[:)]

Lykke til! Håper det får en bedre slutt enn det kan høre ut som[&o]

Heier på deg jeg!

Sist jeg sluttet i en jobb, var mye fordi en av partnerene i firmaet jeg deleide mishandlet bikkja si på jobb foran oss. Skjønte allerede da at slike personer vil jeg ikke ha inn i livet mitt hverken privat eller med jobb. Har opplevd mye dårlige hundeeiere som misbruker det å ha hund for å dekke et kontrollbehov. Moren til trådstarter derimot høres ut som et kattemenneske som har fått seg hund når hun egentlig burde hatt katt (og dermed gjør det galt den helt andre veien, rett og slett ikke bryr seg om sikkerhet med tanke på barna ovenfor en stor hund.)

Er neppe politisk korrekt å si det, men vanskelig å ikke tenke at "hundemennesker" og "kattemennesker" vil alltid være to forskjellige typer mennesker (litt som mac-frelste kontra pc-freaks, pepsilikere kontra cocacolaholikere).

Det hørtes utrolig kjipt ut:( Vet ihvertfall hva slags bestemor jeg skal bli! Ikke sånn! Mamma og pappa har også en hund som ofte virker mye viktigere enn sønnen vår! Helt utrolig!!! Er så ekstra sårt når det er snakk om foreldrene våre også.

Sef kan lensmann få avlivet hundene selv om foreldrene dine er svenske statsborgere!!! Det har ingen betydning. Hundene er jo i norge, og du har faktisk krav på å få de avlivet hvis du føler deg truet av hundene!!!!Det er fakta. Desuten gjelder samme reglene over grensen, så jeg tror bare det er lennsmannen som er feg! Har en slik her også...

Helt enig!

ORIGINAL: Sicily

Heier på deg jeg!

De FLESTE hundeeiere? Håper ikke det. De fleste hundeeiere jeg kjenner, inkl meg selv, ville aldri tillatt hunden å ta rang foran mennesker på den måten. Fordi vi vet bedre og vil ha trygge hunder og være så trygge som mulig med den i hus. Hvis de fleste hundeeiere du kjenner er sånn, er jo det veldig synd. Historien over er et godt eksempel på hundeeiere som ikke forstår hunder i det hele tatt.

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

ORIGINAL: Gary Barlow

Sef kan lensmann få avlivet hundene selv om foreldrene dine er svenske statsborgere!!! Det har ingen betydning. Hundene er jo i norge, og du har faktisk krav på å få de avlivet hvis du føler deg truet av hundene!!!!Det er fakta. Desuten gjelder samme reglene over grensen, så jeg tror bare det er lennsmannen som er feg! Har en slik her også...

NEINEINEI!!! Det er ikke grunn nok! Hundene befant seg inne i huset til mora! Skal faktisk litt til for å kreve avliving av en hund!

Men mora hennes bør jammen meg ha lært av det her[:@] Uforsvarlig!

Jeg trodde også det, men i nabo kommunen har de avlivet flere hunder for folk følte seg truet av dem. Trengte ikke mer enn det...

Back
Topp