trafikk, prikkesystemet??

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
Noen som kan mye om dette og hva som står på vedtaket ang boten ?? Må ha hjelp til å forstå noe.

Jeg kan litt. Hva er det det står?
Bare lurte det står forenklet forelegg 2600 også syår det subsiduært fengsel 3 dager og til slutt står d prikker 0 betyr det at jeg slipper unna med prikker for denne gang ?

Bare lurte det står forenklet forelegg 2600 også syår det subsiduært fengsel 3 dager og til slutt står d prikker 0 betyr det at jeg slipper unna med prikker for denne gang ?
Ingen prikker og kun bot på 2600 kr. De tre dagene er om du ikke kan betale og må sone. Det vil man gjerne unngå.
Du får boten fra Statens innkrevingssentral etter at du har vedtatt (gjerne én måneds tid etter vedtagelsen) og så kan du ringe telefonnummeret som står på giroen og dele opp summen om du vil det. :)

¨
Ingen prikker, men bot på 2600 kr. Men skulle du velge å ikke betale boten og heller fengsel (noe man stort sett ikke får velge) så kommer det på rullebladet ditt. Boten vil ikke gjøre det.

Omg så glad jeg ble at jg slapp unna prikkene.. tuuusen takk for hjelpeeen :) :) :)

Prikkene er jo ikke problem det da. De går jo bort etterhvert så lenge du holder deg på den lovlige siden av lovene på vei i en viss tid. De blir ett problem derimot om du får for mange prikker og mister lappen kun pga de ;)

Derfor er jg glad pga jg slapp prikkene for da hadde jg mistet lappen i 6 mnd.. det var d som bekymra mg mest :)

Ojda. Har du fått så mange prikker ja. Da skjønner jeg bekymringa :)

Ja har bare fått en fartsbot til før mn siden jg er ny så får jg dobble prikker så da fikk jg 4 prikker.. så nå må jg skjerpe meg. Siden jg slapp denne gangen :)

Da er det på tide å kjøre mer forsiktig gitt :P Når du er ny er du også mer uerfaren og burde i alle fall være forsiktig og fornuftig. Jeg har kun hatt lappen et år så vet hva jeg snakker om :-)

Da er det på tide å kjøre mer forsiktig gitt :p Når du er ny er du også mer uerfaren og burde i alle fall være forsiktig og fornuftig. Jeg har kun hatt lappen et år så vet hva jeg snakker om :)

de gangene jg har blitt tatt nå så har jg kjørt 87 på 80 sone så jeg må bare skjerpe mg skikkelig, så jg har jo ikke råkjørt akurat :) :) tusen takk for alle svar :)

Erfaring har jeg av da i min ungdom så kjørte jeg uten førerkort så dum som jeg var....denne gangeng har blitt tatt for å kjøre 87 på 80 sone så jeg må bare skjerpe mg skikkelig, så jg har jo ikke råkjørt akurat :) :) tusen takk for alle svar :)

Back
Topp