tradisjonskræsj!!!!!

¤Ida

Gift med forumet
foreldrene til sambo/bf eller hvor vi står vet jeg ikke[8D] kommer hit julaften og første juledag.
de skal jo da bo her siden vi bor langt fra hverandre, men vi har TOTALT forskjellige tradisjoner[&:]
jeg har en del som de gjør som jeg IKKE vil, men det er jo "sambo" og foreldrene han "mot" meg å mamma...

f.eks de bruker lutefisk på dagen på julaften, verken jeg, "sambo" eller mamma like det, å de har et måltid sent på kvelden etter pakkene med pinnekjøtt...jeg å mamma liker ikke pinnekjøtt

vi bruker å ha ribbe og saltkjøtt på ettermiddagen å evt et lett måltid på kvelden og snacks...

er det som plager meg mest...hva skal vi gjøre med middagen? gidder ikke å lage lutfisk, ribbe, saltkjøtt og pinnekjøtt på en og samme dag!!!

Siden de kommer på besøk til dere, syns jeg de må følge dere jeg[:)]

Her deler vi oss, sambo drar til sine foreldre mens jeg er hos mine.. Så vi slipper heldigvis det der enda[8D]

ORIGINAL: Ana82

Hvis de på død og liv må ha pinnekjøtt, så kan de jo ta med det?

jeg hadde laga det jeg ville ja, om de skulle kommet hit

Syns det er litt rart å klage over jeg da. Hvis alle sammen hjelper til, så skader det da vel ikke å lage alle tingene (hvis alle sammen hjelper med både matlaging/handling og også deler på utgiftene)

Skjønner godt de vil ha sine tradisjoner og jeg, og må gå ann å finne et kompromiss uten at ene siden skal få ALT og andre siden INGENTING. [:)]

Hjemme hos oss er det våre tradisjoner som gjelder. Enkelt og greit. [;)] Vi har lagd våre egne, og jeg syns det er ganske frekt som gjest å "kreve" annen mat eller annet opplegg hos vertskapet bare fordi det er jul. 

[:)]Da mine foreldre giftet seg så SKULLE mamma ha torsk til julemiddag,og pappa SKULLE ha pinnekjøtt! Resultat ? Vi har spist ribbe til jul i alle år[:D] Med torskemiddag 2 juledag ,og pinnekjøtt 3 juledag...
De løste problemet med julematen med å starte sin helt egne juletradisjon.
Lykke til.

man reiser da vel ikke på besøk til folk og forlanger det og det til middag/mat. la din svigermor spise det du lager. er det ikke bra nok kan hun lage sin egen mat. ditt hus og dine tradisjoner som gjelder.

ORIGINAL: Sicily

Hjemme hos oss er det våre tradisjoner som gjelder. Enkelt og greit. [;)] Vi har lagd våre egne, og jeg syns det er ganske frekt som gjest å "kreve" annen mat eller annet opplegg hos vertskapet bare fordi det er jul. 

[:)]

Jeg mener at hvis de kommer på besøk til dere,så får de følge deres tradisjon. Det høres iallefall mest normalt ut. Det er jo det samme om dere drar til de. da må jo dere følge deres tradisjoner[:)]

ser ikke helt problemet [8|] er det ikke bare å lage det som vaar planen, og dersom andre skal ha noe annet så får de ta det med selv og lage det.

Vi har aldri fått servert ørtten retter hverken til jul eller vanlig hverdag. Var middagen lapskaus, så var den kun det. Ikke Pizza til de som nektet og spise dagens middag.

sign
ORIGINAL: Annicken*

Siden dere skal være hjemme hos dere, synes jeg dere kan lage deres egen tradisjon[;)]

ORIGINAL: MarensMamma

Kommer man på besøk så spiser en det man får servert, ferdig snakket!!

ORIGINAL: tipp

Jeg mener at hvis de kommer på besøk til dere,så får de følge deres tradisjon. Det høres iallefall mest normalt ut. Det er jo det samme om dere drar til de. da må jo dere følge deres tradisjoner

sign begge

ORIGINAL: MarensMamma

Kommer man på besøk så spiser en det man får servert, ferdig snakket!!

ORIGINAL: Sicily

Du og bf må bli enige om hva DERE vil. Det er DITT hus og da er det DINE tradisjoner...

Vi hadde Juleaften her, første julen min med min svigerfamilie, mamma og de kom òg, og da var det MINE regler[:)]
"Regler" da.... Er ikke streng[8D]
Men de skjønte det....

ORIGINAL: *Lill

ORIGINAL: Ana82

Hvis de på død og liv må ha pinnekjøtt, så kan de jo ta med det?

jeg hadde laga det jeg ville ja, om de skulle kommet hit

Enig!

ORIGINAL: Habib Galbi

deres tradisjon når de er på besøk, dems tradisjon når dere er på besøk:)

Back
Topp