Nå er gutten min bare 1 år gammel så føles litt rart å kalle ting tradisjon med han. Men engelen min er 2 år og har fått litt tradisjoner i forhold til han da. Og ellers har jo jeg og min mann vært gift i omkring 12-13 år og har laget oss en del tradisjoner som gutten vår også blir endel av.
Julemiddagen vår er and. Samme med nyttårsaften. Blir også satt på pinnekjøtt om vi blir mange. 1. juledag er det ribbe og pinnekjøtt. 2 juledag er det restemiddag. Lille julaften er det grøt.
Kortspill, pusslespill og brettspill i romjula.
Håper det blir flere juletradisjoner etterhvert som snipp blir eldre og kanskje får flere søsken og søskenbarn.
Jeg tok bilde av sønnen min på 1 års dagen hvor han holder bilde av han selv fra året før, så i år var det bilde fra han ble født. Til neste år skal han holde på det bilde. Så blir bilde i bilde for hvert år.
Ellers blir det vell tradisjon og gå på ski på vinteren. Egentlig startet før vi fikk barnet, men noe vi liker så godt at vi fortsetter den tradisjonen. Her slites jeg ennå mellom ski på julaften og kirka, for har så lyst å gjøre begge deler.
Har også tradisjoner i forhold til vår engel som fikk vinger i mors liv. Graven hans skal jo være pyntet på alle helgens aften, jul, 17-mai. så tradisjonen er å gjøre det dagen før slik at det ser fint å pent ut.
Vi har ei sjokoladekake som er blitt en slags tradisjon. Alle vet at den blir servert ved bursdager, begivenheter, 17-mai ol. Tror vi hadde fått sure slektninger om vi glemte kaka et år
Var alle tingene jeg kommer på i farta. Men har sikkert flere ting som jeg ikke kommer på