Tradisjoner på 1 juledag

Ingen fast tradisjon foreløpig. Men ble lunsj hos svigers i dag

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ingen fast tradisjon 1. Juledag.
dagen har gått til å sløve :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

"Frokost" hos svigerfar med hele min familie også :) er fult koldtbord med rester og masse ny mat også, og brus/alkohol i 4 tia så det er egentlig en middag men den har alltid blitt kaldt frokost og skal egentlig være i 1-tia men folk er alltid trege :p vi var også på kino, det er koselig i jula :)

Da jeg kommer fra et land som feirer jul 1 juledag, så åpner vi pakkene fra min side av familien denne dagen. Dette syntes jeg er veldig praktisk, da jeg slipper å tenke på å drasse ALLE gavene til de jeg er på besøk hos på julaften. I tillegg slipper barna å gå lei av å åpne pakker, siden de får i to omganger =)

Ellers spiser vi brunch, og bare koser oss. I min familie er det også tradisjon å leke noen juleleker, men disse har jeg ikke hatt i år da vi alle er blitt syke og syntes det var mye deiligere å bare daffe =D

Ingen tradisjoner annet enn at vi slapper av på morgenen med barne-tv, gutten min leker med alle de nye tingene han har fått, jeg rydder opp etter julaften. Pysjen er fast antrekk til et godt stykke utpå dagen. Deilig ettersom vi da har hatt to julefeiringer i dagene før (feirer lillejulaften med min far og hans familie, julaften hjemme). :)

Vi var hos svigers å spiste stek igår, pleier det de gangene vi ikke feirer julaften sammen med de. Kjempekoselig.

Første juledag: pysjdag. Barna tester ut alt nytt de har fått. Vi rydder litt. Stek med svigers på aftenen:)

Jeg og familien har heldigvis aldri hatt noen tradisjoner 1. juledag, for samboeren og hans familie har lunsj med hele familien kl. 13. Da er det med tanter, onkler, søskenbarn og hele sullamitten.
Det er hyggelig å få en ny tradisjon, og at vi ikke trenger å velge mellom hans og min familie den dagen også:)

I tillegg var de veldig greie og lot meg få låne en seng, for jeg ble veldig trøtt og sliten etter all maten. Vi dro jo ikke hjem før kl. 20 og vi har to timer reisevei. Vet ikke om jeg hadde holdt ut om jeg ikke hadde fått sove, magen føles veldig tung nå med både baby og julemat:)

Julemiddag hos familie som vi ikke var hos på julaften.

Back
Topp