tradisjoner i jula?

gleder meg til jul jeg å[:D]
annenhvert år er vi hos svigers og hos min familie.
samboeren min skal ha kalkun på julaften,mens jeg vil ha ribbe,stek og medisterkaker.

jul ja.. gleder meg alltid til det.. mannen min skal ha ribbe og jeg må ha pinnekjøtt, poteter, kålrabistappe og vørterøl.. nam... vi pleier å være hos mine foreldre og søsken og min mormor er annenhvert år hos oss.. også er svigermor sammen med oss.. gleder meg spesielt til denne jula for det blir Sander sin første jul[:)]

Gleder meg stort til jul [:D] Vi har ribbe, medisterkaker på julaften. På nyttårsaften spiser vi pinnekjøtt. Elsker all den gode maten som julen bringer med seg, samt det å kunne tenne advendslysene med min sønn. I år skal vi til svigers [:D] Ellers er det jo hyggelige filmer og programmer på tv og radio i romjulen og ofte mange familie selskaper. I år skal vi holde selskap 2 juledag for våre familier.

Stå opp, ungene gnafser i seg innholdet i julestrømpen, spise god fellesfrokost og smake på julepålegget og julebrødet for første gang. Se tre nøtter til askepott, forberede det som kan gjøres klart til middagen, gå tur til kirkegården og sette lys på gravene til familien vår. Slappe av og pusle litt rundt og ordne. Spiser middag kl 17. Har på Sølvguttene på NRK i bakgrunnen. Etter barnetv har vi kaffe og kaker og begynner å åpne pakker. Her er både rutinene og tradisjonene i orden. [;)] 

Til middag har vi oftest pinnekjøtt med mandelpoteter, kålrabistappe og rødkål.
I fjor hadde vi faktisk kalkun pga vi var så mange hos oss på julaften. Da serverte jeg den med stuffing av sopp, brød og bacon, fløtesaus, brokkolisalat og potetuler. Til dessert er det uten unntak riskrem med hjemmelaget rødsaus. (Jeg laget multeparfait et år, og det var veldig godt, men farfaren min syns ikke det ble julaften på samme måte da.. [8D])

da overnatter vi hos mamma og dem.
står opp tidlig og åpner pakke fra nissen under treet[:D][:D] tradisjon er tradisjon[;)]
så ser vi på tv..så spiser vi masse god mat[:)] vi har pinnekjøtt..

Se donald-tegnefilmer om formiddagen!!
Spise pinnekjøtt og riskrem.
Åpne pakker
Kose oss[:D]
Er annethvert år hos mine foreldre og svigers.  I år skal vi være hos svigers, og da skal barna til gubben være her også.  (Annethvert år)  Så da feirer vi sammen heeeeele gjengen[;)]  Skikkelig kos er det!!!
*gleder meg*

Lillejulaften er det pynting av juletreet, og legger alle gavene under juletreet, min jobb [:D]
Julaften er det å stå opp og få julestrømpa som henger ved peisen, ja, jeg får enda av mamma selv om jeg er 26 år gammel, så er det tegnefilmer.
En sen frokost, og Reisen til julestjernen og 3 nøtter til askepott før vi begynner på middagen.
Så er det ribbe og alt som hører til, før høydepunktet kommer [;)]
Vi åpner en og en pakke hver, slik at alle ser hva alle får, så vi sitter leeeeeenge [:D]
Så er det kaker og snop resten av kvelden[:D]

Back
Topp