Trøtt

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Flere som er SINNSSYKT trøtt for tiden? Er 13+2 og hadde jo håpet at det skulle gi seg nå, men jeg er faktisk mer trøtt nå enn hva jeg var tidligere i svangerskapet. Sover hele natten, gjerne til 10-11 på formiddagen, blir trøtt igjen rundt 15-16, sover en-to timer, og legger meg Kl 23... Har jeg vært ute å gjort noen ærend eller vært på besøk klarer jeg så vidt å fungere fordi jeg er så trøtt og sliten. Noen som har det likt?

Jaaa... Er såååå trøtt (og kvalm)! Er 13+4 og synes også at jeg er mer trøtt enn noen gang, selv om jeg er 100 % sykemeldt og det er mannen som tar barna (to fra før) om natten. Håper på _litt_ mer energi snart!

Kjenner meg igjen, og er glad for å høre at det er flere trøttinger. Jeg sover bare noen timer om gangen, og da ganske urolig. Er i full jobb enn så lenge. Litt ukonsentrert på en måte, og helt utslitt etter arbeidsdagene. 14+3 her.

Kanskje du gjør for lite? Man blir trøtt av å sove mye.:)
Jeg begynner å kvikne til nå etter at kvalmen har gitt seg. Men har ofte en middsgshvil hvor jeg blir akutt trøtt.:)

Ja jeg er kjempetrøtt! Var det sist og og det varte leeeeenge.. Er 17+4 i dag. Sover hele natten uten å våkne (annet enn hvis lillegutt gjør det), får sove lenger om morgenen da samboer tar barna og i tillegg sover jeg midt på dagen. Sovner også ofte på sofaen om kvelden når vi ser tv.. Føler meg som en zombie..

Kanskje du gjør for lite? Man blir trøtt av å sove mye.:)
Jeg begynner å kvikne til nå etter at kvalmen har gitt seg. Men har ofte en middsgshvil hvor jeg blir akutt trøtt.:)
Ja, jeg har tenkt på at det kan være at jeg gjør for lite. Er sykemeldt, så jeg er jo mye hjemme. Men problemet er at jeg ikke klarer å gjøre så mye. Bekkenet sier fort i fra om jeg gjør for mye, og jeg blir fastlåst i sofaen resten av dagen. Skal til fysio om litt over en uke så håper bekkenet blir bedre da og at jeg kommer meg feks på trening. Vil tro at jeg blir mindre trøtt og at søvnkvaliteten blir bedre!

Her går det veldig opp og ned. Kan ha en tredagers periode hvor jeg sikkert kunne ha sovet 70-80% av døgnet, og så jar jeg perioder hvor jeg sover mer normalt, eller til og med sover dårlig. Og på meg har det ingen effekt om jeg gjør lite/mye! Kan være trøtt uansett, og sovne hvor som helst når det er som verst

Jeg er helt utslitt konstant, jeg! Tar utrolig mye på med kvalme/oppkast da, så føler det spiller en rolle her i hvert fall. Jeg må sove flere ganger (30-60 min) i løpet av dagen, for å holde energinivået noenlunde oppe. Tar jeg meg en dusj for eksempel, må jeg legge mer rett ned etterpå, helt utkjørt.

Jeg er 15 + 5 i dag og har hatt det akkurat sånn de siste ukene! Har vært et mareritt å komme seg opp tidsnok til å rekke jobb, og jeg ble veldig overrasket siden jeg har innbilt meg at trøtthet hørte til første trimester. Jeg har slitt med at jeg blir veldig brått trøtt, også blir jeg kvalm hvis jeg ikke sover. Trenger ikke å sove lenge, men jeg må ha en liten lur uavhengig om klokka er 16 eller 21 :S
Jeg begynte å spise ting med jern i og gå tur 1-2 timer på ettermiddagen (og det var ganske slitsomt i starten når man er stuptrøtt), men det hjalp veldig. Trøttheten har nok hatt litt sammenheng med at jeg har sovet veldig dårlig om natta, men nå er jeg "bare" oppe ofte frem til kl.2, også sover jeg helt til klokka ringer..
Krysser fingre for at det blir enda bedre og jeg kan sove hele natta :happy:

Jeg har ikke jernmangel, også har jeg hund så jeg er ute på lengre turer ihvertfall to ganger om dagen. Men det kan være at jeg sover litt dårlig om natten. Våkner flere ganger, enten fordi jeg må på do eller fordi det gjør vondt i bekken og pupper..

Det går i rykk og napp hos meg. Er 16 uker og fortsatt trøøøtt!

Jeg er så trøtt om dagene jeg også, føler det er blitt enda værre etter att 2 trinmester begynte :/.... Fungerer dårlig med lite søvn jeg... Er aktiv i jobb og har to gutter som er både på trening og trenger litt stimulanse.... Så jeg gjør ikke lite.. I går var vi ute å spilte fotball, jeg var helt ødelagt når vi kom hjem... Jeg var så sliten og kvalm at jeg ikke fungerte resten av kvelden.

Når jeg gikk gravid med guttene hadde jeg masse energi og lopper i blodet igjennom hele svangerskapet hehe...

Jeg er som deg - veldig trøtt! Særlig etter at jeg begynte på jobb igjen, og har noen barn som aktiviserer meg her hjemme også, så er nok ikke fordi jeg gjør for lite heller. Men det går nok bare litt i bølgedaler, satser på mer energi når sommeren kommer for fullt ;)

Back
Topp