trøtt, uggen, slapp og føler meg som en dass.. :( = deprimert

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
uff.. de siste dagene eller ukene (!!!) har jeg merka at jeg, kroppen og sinnet har dalt ned i sky..
jeg føler meg ikke fresj lengre...og føler hele kroppen bare faller sammen eller eser ut og dette gjør meg deprimert. :(
etter at eg ble operert i magen for 3 uker siden har ikke kunna trent aerobic 2-3 dager i uken slik jeg pleier. kvalmen og trøttheten gjør og at eg ikke får trent, fordi kvalmen kommer ofte når treningstid kommer :( selv om jeg går ca 1 1 1/2 time tilsammen hver dag (man- fre) , ser jeg ikke på dette som trim, fordi jeg må gå for å komme meg til buss og opp til skulen og retur.. så dette må jeg uansett.. trening er det som gjør at jeg føler meg bra og holder hodet mitt i positiv retning og disse tre ukene har virkelig vært harde!

jeg er mer sulten og føler jeg eter hele tiden. jeg eter sunt, men av og til føler at jeg like gjerne kan gi F*** fordi jeg er gravid og jeg legger på meg uansett.. så en liten sjokolade her, en liten is der og en bolle der.. ( flere av jentene i klassen eter sånt nesten hver dag ( men ikke alle sammen samtidig da ;) ), så blir jo påvirka av de!!) men denne innstillingen MÅ bare bort!!!  jeg vil jo ikke se ut som en valross etter fødselen heller.. har alltid hatt problemer med kropp og selvbilde, selv om jeg er "normal", så dette hjelper jo ikke! :(

så jeg håper at når jeg får kommet inn i trenings rytmen igjen vil jeg bli psykisk bedre, for dette er ikke gøy. Veninnene mine og de i klassen har og sett at alt ikke er normalt... jeg er bleik og ikke like sprudlene. deltar heller ikke så mye i samtalene i klassen. har ofte bare lyst å grine!!
sofan har i det siste vært den støste trøste plassen!

ja jeg måtte bare få ut litt her jeg, for ellers kommer jeg til å gå på veggen! jeg vet ikke om jeg er den enste som har det sånn, men jeg trodde ikke graviditeten ville gjøre meg sånn. dette er skikkelig deprimerende
 
Kan kjenne igjen noen av disse følelsene ja, så skjønner litt hvordan du har det. Før jeg ble gravid nå har jeg vært veldig flink (føler jeg selv) og gått ned ca 20 kg. Det trengtes, da vekta ikke var helt normal. Men - ser jo at magen min svulmer og sveller allerede, og da kjenner jeg at veien til litt ekstra usunn kos er noe kortere altså. Er ikke fornøyd med akkurat denne biten, og jobber med hodet i forhold til det. Det er ikke slik at man skal gå å vie alle tanker på å ikke legge på seg, for det gjør man uansett, men man må finne en måte å leve graviditeten på som gjør at man er tilfreds og fornøyd. Håper du får komme i gang med trening igjen etter hvert, for da blir både hode og kropp fornøyd! Ellers er en graviditet en hormonell berg- og dalbane, som slår ut forskjellig på ulike kvinner og ulikt i en kvinnes forkjellige graviditeter. Jeg har fått med meg mange opp- og nedturer så langt, og har nok flere i vente, for jeg påvirkes en del....
Ble litt langt dette, men jeg ønsker deg lykke til og håper du kommer deg litt mer ovenpå etter hvert!
 
tusen takk for svar :)
ja det er virkelig en berg og dalbane, er det på på humøret også! stakkars gubben, har får gjennomgå :P gald i et øyeblikk - sur og gretten i neste. av og til føler jeg for å diskutere..og er det nok med en kaffikopp står på stueborden når den skulle vært i oppvasken.. så ja han får gjennomgå. han er og bekymret. da spesielt for at eg gir litt f** for han vil ikke at eg skal angre etter graviditeten for han vet hvordan jeg har det. har trodd alt bodd sammen i 5 1/2 år ;)

men det er godt å snakke litt om det syns jeg.. for er jo ikke alltid han orker å høre på meg.. blir av og til sånn.. "ja gjør noe med det". "eter du godteri ikke kom å klag" :P så ja.. i kveld skal jeg kose meg med en smootie og litt appelsin :) skal en begynne, begynner jeg med en gang :D

oj 20 kg det er mye! veldig flink du har vært da :D men du vet iallefall at den magen som smulmer og sveller er  skal bli et lite barn :) og er som du sier, de kg vil komme uansett, men en trenger jo ikke gi den mer påfyll en nødvenig :) så vi får prøve å holde oss unna den lille usunne kosen og heller holde den til helga ;) det skal jeg iallefall prøve på nå :)

ha en fin kveld
 
1. trimester er stort sett værst. Formen og energien pleier å komme tilbake i 2.trimester (hvis det er en liten trøst?) :-) Ellers må du bare passe på deg selv og ta vare på deg selv nå :-)
 
Ikke noe kjekt å ha det slik nei..
Men er som Lizz83 sier, ofte er det de tre første mnd som er værst..

Håper du snart føler deg bedre
-stor klem til deg <3
 
ja det var oppmutnrende :) ja 1. trimester er noe herk på flere måter! da har eg ca bare 4 uker igjen, det går bra, men hadde vært slitsom om det hadde vart i 7 mnd til :)
føler meg bedre i dag :)
har en slitsom dag forran meg i dag, der eg får brut beina mine ;) skal stimulere ca 50 purker :P og da må en dytte kneet inn i siden på de og stryke de på brystet.. slik som rånen gjør.. og det blir tungt når en må stå sånn 2-3 trimer i strekk x 3 ganger i dag. så her skal eg få brukt litt lårmuskler haha. arbeider med gris viss dere skjønner ;) hehe

startet dagen med havregrynsgrøt :D
ha en fin dag dere!
 
Back
Topp