Trøtt og sykemelding

Maggie2015

Glad i forumet
Hei jenter! Jeg har vært tilbake i jobb i litt over en uke nå. Forrige uke dro jeg hjem fra jobben til lunsj på torsdag. Da var jeg så sliten at jeg ikke orket å si at jeg var dårlig (orket ikke å forklare), og jeg satt og mer eller mindre gråt i skjul. Dro en melding til sjefen når alle hadde gått til lunsj :p helt ferdig på fredag og, så jeg ble hjemme dag og. Sov mer eller mindre hele torsdag og fredag.

Fikk litt mer energi i helgen, men etter jobb i dag er jeg også heeelt ferdig. Klarte knapt å få gjort noe som helst på jobb, og slusene åpnet seg fullstendig når sambo hentet meg. Jeg har ikke fortalt sjefen noe enda, men tenkte å gjøre det denne uken (å som jeg gleder meg)...

Det jeg lurer på er jo at jeg ikke kan fortsette slik. Men jeg er den eneste som gjør den jobben jeg gjør, og vi er en liten bedrift. Jeg tenkte ringe legen i morgen. Hva er vanlig med sykemelding? Jeg er jo hovedsaklig bare fullstendig utslitt, det er jo ikke egentlig noe feil, og jeg har ingen fysisk hard jobb. Men jeg må konsentrere meg veldig, og jeg får knapt gjort noe på en dag :p og jeg vil bare legge meg på kopirommet for å sove...

Er det noen av dere som er sykemeldt/deltidssykemeldt på grunn av "slitenhet"? Uten p ha en fysisk hard jobb å skylde på? Pleier denne trøttheten å gå over etterhvert? Jeg håper jo ikke det fortsetter slik resten av svangerskapet!

Det ble langt dette her, men jeg syns det er litt vanskelig, og sliter litt med dårlig samvittighet. Er skikkelig dårlig på å løse utfordringer når jeg er så sliten, så jeg trenger å høre andres erfaringer!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det å bli trett i graviditeten er veldig vanlig. Sist graviditet var jeg så trett at når babyen kom ut og jeg lå oppe og ammet halve natten var jeg likevel mindre trett ;-) Jeg ble delvis sykemeldt, for jeg fikk kynnere. Og om du blir nok sliten og stresser nok kan det gå utover babyen. Så jeg syns du bør fortelle akkurat det du skriver her, ikke fokuser på syk/ikke syk. Det er legens jobb :-) Så spør sikkert legen hva du tenker, og da kan jo gradert sykemelding være en løsning...

Sent from my iPhone using BV Forum

Det å bli trett i graviditeten er veldig vanlig. Sist graviditet var jeg så trett at når babyen kom ut og jeg lå oppe og ammet halve natten var jeg likevel mindre trett ;-) Jeg ble delvis sykemeldt, for jeg fikk kynnere. Og om du blir nok sliten og stresser nok kan det gå utover babyen. Så jeg syns du bør fortelle akkurat det du skriver her, ikke fokuser på syk/ikke syk. Det er legens jobb :-) Så spør sikkert legen hva du tenker, og da kan jo gradert sykemelding være en løsning...

Ja, det er jo det mest logiske :) Jeg blir så mentalt utmattet av å være så trøtt at jeg ikke lenger vet helt hva som er hva. Om jeg er sliten eller bare ikke liker jobben min, men syns jo normalt at jobben er helt ok ;)

Jeg var en del sykmeldt fordi jeg var så utrolig trøtt og sliten i forrige svangerskap. Først noen uker i starten, da var trøttheten kombinert med kvalme. Har ikke en fysisk krevende jobb. De ukene hjalp det å komme litt senere på jobb.

Dette var i 2011, og jeg var akkurat tilbake fra ferie og i god form 22. juli.. Jobben min innebærer at ukene etter det ble ekstremt hektiske og sikkert litt for følelsesmessig harde for en gravid hormonbombe. Det endte med at jeg satt på legekontoret og gråt, og fikk streng beskjed om å ta noen ukers pause.

Tror det er lurt å lytte til kroppen hvis du føler deg sliten. Men for min egen del tenker jeg å holde meg i jobb så lenge som mulig. Det blir alltids nok tid borte fra voksenverden med permisjon..

Jeg har jobbet 50 prosent fra uke 5 til nå (uke 13), det har hjulpet veldig, for da kan du sove litt lenger om morgenen og ha en dag fri feks.

Vet det er en del som blir sykemeldt pga den trettheten ja! så det er vanlig :) Jeg sliter veldig selv, men skal prøve bite tenna sammen.. Men det farlige er jo når jeg er ferdig på jobb og skal kjøre bil alene i 25 min........... Blir d sånn at eg må stoppe å sove på vei hjem, så vurderer jeg å få til kortere dager for en periode...

Ringer legekontoret nå, også får vi bare se hva de sier rett og slett :) Håper på typ 50% en periode, tror ikke 100% er løsningen.

Jeg har det helt på samme måte som deg. Orker knapt å komme meg til jobb. Når jeg er her, er jeg langt i fra effektiv og når jeg kommer hjem er jeg så skutt at jeg ikke har energi til å gjøre noe. Jeg er så sliten at jeg ikke klarer å gi ungene det de trenger av stell og kos og tålmodigheten er i minus. Har lyst til å be om en 20% sykemelding eller noe, men mannen har null forståelse for min situasjon og mener jeg bør holde ut. Men jeg synes ikke det er rett for noen at jeg skal bruke opp all energi på jobb slik at jeg nærmest er sengeliggende resten av dagen...

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg ser for meg sykmelding en stund når ferien er over. Jeg begynner ofte veldig tidlig på jobb (5.30) og må stå opp mens det egentlig er natta. Er også nødt til å være fullt skjerpet mens jeg er på jobb, hvis ikke går det ut over de andre. Tenker det er bedre at jeg holdermeg hjemme en stund for så å kunne gjøre jobben min skikkelig når jeg først er der :-)

Jeg har det helt på samme måte som deg. Orker knapt å komme meg til jobb. Når jeg er her, er jeg langt i fra effektiv og når jeg kommer hjem er jeg så skutt at jeg ikke har energi til å gjøre noe. Jeg er så sliten at jeg ikke klarer å gi ungene det de trenger av stell og kos og tålmodigheten er i minus. Har lyst til å be om en 20% sykemelding eller noe, men mannen har null forståelse for min situasjon og mener jeg bør holde ut. Men jeg synes ikke det er rett for noen at jeg skal bruke opp all energi på jobb slik at jeg nærmest er sengeliggende resten av dagen...

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Ja det har du nok helt rett i. Er det noen grunn til at mannen din ikke har forståelse for dette? Er han veldig "anti sykemelding"? Vi bor jo i norge og har den muligheten når vi trenger det, og du som har barn så er det jo ekstra synd å sove bort hele dagene, men gi alt på jobb.. jeg har fått legetime i morgen, så da får jeg bare holde ut i dag :)

Min mann er motsatt, har 0 forståelse på hvorfor jeg tyner meg gjennom jobb for å så være helt ferdig når jeg kommer hjem:( tror han begynner å bli lei av å ha en kone som ikke fungerer:(

Min mann er motsatt, har 0 forståelse på hvorfor jeg tyner meg gjennom jobb for å så være helt ferdig når jeg kommer hjem:( tror han begynner å bli lei av å ha en kone som ikke fungerer:(
Kanskje du skal høre på han :) Skjønner at det er forskjell på hvor mye folk vil ofre for jobben. Jeg har en tendens til å go på veggen og vel så det før jeg innser at jeg trenger en pause, men nå har jeg liksom et liv til å ta vare på, så derfor ønsker jeg å være litt føre var. Har hjulpet veldig å lese det dere skriver. Disse mannlige sjefene mine har jo barn selv, så de har jo vært igjennom et par perioder med gravide koner. Får håpe disse konene ikke var slike suprrdamer uten symptomer, selv om det faktisk ikke skal ha noe å si :p Vurderer å fortelle det i dag om jeg finner mulighet til det, godt å få det overstått, for jeg gleder meg ikke!!

Jeg måtte bli sykemeldt nå, er 7+5 i dag og er superkvalm og sliten hele dagen. Det var legen som foreslo sykemelding.

Det at vi er trøtte å slitne nå er kroppens måte å fortelle oss at vi skal ta det med ro. Vi holder faktisk på å lage et menneske og da må det være lov til å være sykmeldt en stund for å ta vare på både oss selv og den bittelille som er helt avhengig av oss :-)

Det at vi er trøtte å slitne nå er kroppens måte å fortelle oss at vi skal ta det med ro. Vi holder faktisk på å lage et menneske og da må det være lov til å være sykmeldt en stund for å ta vare på både oss selv og den bittelille som er helt avhengig av oss :-)

Takk, det var klokt sagt :) Har fått legetime i morgen, så da får jeg gå hjem før og høre hva legen sier.. er heldigvis en litt bedre dag i dag, men kjenner at jeg begynner å bli ferdig, og det er fortsatt 2,5 time igjen av arbeidsdager..

Etter den arbeidsdagen jeg hadde i dag, så tenker jeg å ta meg en tur til legen imorra. Var fullstendig utslitt og dundrende hodepine. Knakk sammen i bilen på vei hjem.. tårene bare rant.
Sånn orker jeg ikke å ha det. Kanskje hadde jeg klart det om det ikke hadde vært for at jeg har en liten 2 åring hjemme også som ikke skjønner hvorfor mamma plutselig alltid må sove og aldri blir med på noe som helst lengre.. :(

Back
Topp