Trøtt og sliten

oktoberbaby25

Flørter med forumet
Hei dere♥️

Hvordan er formen deres? Jeg er i uke 32 nå, og jeg er såå sinnsykt sliten og utmattet. Merker også at jeg er mye svimmel og er helt i tåka. Føler hele kroppen verker. Så rart ettersom forrige svangerskap var jeg i toppform, jobbet 100% til permisjonen startet og var ute å jogget frem til termin….
Er nå 100% sykemeldt og har nærmes vært det hele graviditeten. Skal nevnes at jeg i dette svangerskapet spydde konstant frem til uke 30, da gjerne mellom 5-15 ganger daglig. Varmen gjorde alt mye verre. Jern var på 21 på siste prøve. Far er hjemme med sønnen vår på 14 mnd i permisjon. Gleder meg til han skal begynne i barnehage og mannen skal tilbake på jobb.

30 uker i dag. Formen varierer, men er mye slapp og sliten. Var helt forferdelig i varmen, men fikk et oppsving etter at det ble mer normale temperaturer. Deilig å ikke ligge å kaste av seg dyna på nettene lenger. Må dessverre si at det har blitt tyngre for hvert svangerskap. Dette er det tredje. Er også 10 år siden første, så må vel innse at alder også har noe å si. Det skulle vel ikke ha så mye innvirkning for deg hvis forrige er bare 14 mnd, men det som virkelig kan ho noe å si er jo at du har en så liten unge å ta deg av i motsetning til i første svangerskap. Savner å kun ha meg selv å tenke på i graviditeten. Var også veldig dårlig med kvalme, men xonvea hjalp så har ikke hatt så mye direkte oppkast etter jeg startet på det, men måtte stå på full dose til ca uke 20.

31 uker i dag. Jeg er også sliten. Det går som oftest greit for jeg jobber ikke og kan derfor ta ting i mitt tempo. Men jeg har lavt blodtrykk og det tror jeg gjør at jeg blir fort sliten. Å sminke seg bør helst etterfølges av legge meg ned. Jeg klarer ikke lage mat for det å stå over ovnen gjør at jeg må sette meg ned. Vente på tog i 10 minutter: må bruke 20 min på å komme meg igjen. Jeg får kynnere av å gå for mye.
Jeg sover ikke så godt om natten heller pga tisseturer, varme og at det gjør vondt å snu seg. Og halsbrannen! Og så blir det jo selvsagt fest i magen ved leggetid.

Har også følt meg sykt sliten, men hjalp også litt når den verste varmen ga seg. Men nå kan jeg ikke skynde meg i det hele tatt, da får jeg kynnere. Samme som deg med 16 mnd gammel sønn hjemme. Ferritin på 8 i juni, hadde gått opp til 14 nå i august, men enda lav. Og begynnende B12 mangel. Er 70% sykemeldt. Med første var jeg aldri sykemeldt tross kvalme til uke 22. Så tror det er noe med nr 2.

31 uker i dag. Jeg er også sliten. Det går som oftest greit for jeg jobber ikke og kan derfor ta ting i mitt tempo. Men jeg har lavt blodtrykk og det tror jeg gjør at jeg blir fort sliten. Å sminke seg bør helst etterfølges av legge meg ned. Jeg klarer ikke lage mat for det å stå over ovnen gjør at jeg må sette meg ned. Vente på tog i 10 minutter: må bruke 20 min på å komme meg igjen. Jeg får kynnere av å gå for mye.
Jeg sover ikke så godt om natten heller pga tisseturer, varme og at det gjør vondt å snu seg. Og halsbrannen! Og så blir det jo selvsagt fest i magen ved leggetid.
Uff ja, her øker det også på med både dogåing og halsbrann.

Uke 34 nå og jeg måtte inn på sjekk hos føden nå da jeg ble akutt kvalm og hadde så innmari vondt i magen. Det ga seg ikke med å legge meg ned heller. På registreringen så de flere topper med så sterke kynnere at det kunne vært begynnende rier. Så måtte undersøke livmorhalsen, den var heldigvis lang og lukket enn så lenge.

Jeg går mye på do på natta normalt sett, men mye mindre når mannen sover i et annet rom. Våkner av den minste ting, sover dårlig, mye kynnere og bekkenløsning. Blir fort sliten av for mye aktivitet også.

Så føler med deg og alle andre som sliter :Heartred

Back
Topp