Trøst...

Nathen

Glad i forumet
Kan noen trøste meg? Gutten min vil ikke ta puppen da han er syk! Jeg tror jeg mister melka nå....her om dagen pumpet jeg ut 240 ml mm på en pupp og i dag får jeg ut bare 80 ml til sammen!!!!! Men...jeg får ikke i han noe og er redd dette skal være farlig!!! Er det det?

ORIGINAL: Nathen

Kan noen trøste meg? Gutten min vil ikke ta puppen da han er syk! Jeg tror jeg mister melka nå....her om dagen pumpet jeg ut 240 ml mm på en pupp og i dag får jeg ut bare 80 ml til sammen!!!!! Men...jeg får ikke i han noe og er redd dette skal være farlig!!! Er det det?

Melkeproduksjonen vil alltid variere. Det gjør ingenting. Er den lav feks, så går det som regel fint å få den opp igjen. Ofte ordner barna det selv med å plutselig die oftere.
Når min gutt har vært syk har han variert mellom å die veldig mye og ofte, og til å sjelden ville ha. Jeg tror det er helt normalt. Slik er det jo med oss også når vi er syke, at vi kan være kresne på mat og drikke.

Bare slapp av (prøv hvertfall så godt du kan å få det til, for det er svært viktig![:)]), og la gutten din styre dette. Evt. kan du legge inn noen pumpinger for å holde ved like om du ønsker. Hvis dette har oppstått nå som han er syk, så skal du nok se det går seg til igjen. Det er hvertfall min erfaring. [:)]

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååå tusen millioner takk....det er da håp i enden av tunellen....jeg vil ikke slutte å amme, det er jo det kosligste av alt.....! Håper din erfaring er troverdig.....håpe håpe håpe![:)]

Jeg ser nå forresten at du skriver at du ikke får i han noe, og det er jo svært viktig med tanke på væskebalansen.

Følg med på at han har gode tissebleier og allmentilstanden. Hvis han tisser greit og er oppvakt osv, så ville jeg ikke bekymret meg.

-han tisser, men ikke like mye som når han er frisk...............[&:]

Prøv å drikke ammete og masse vann

ORIGINAL: Nathen

-han tisser, men ikke like mye som når han er frisk...............[&:]

Det er naturlig at det blir litt mindre siden han er syk og tar til seg mindre, men bare vær obs på det og følg med. Almentilstanden er også viktig. Om dere blir urolige så ta en tlf til legevakten og prat med dem. Det er derfor de er der.

God bedring til din lille forresten! Det er så fælt når de små er syke.

Så søte dere er alle sammen....nå drikke jeg ammete......jeg hadde glemt den.....!

Hvordan syk er han forresten? Jeg kom plutselig til å tenke på at om han er tett i nesen, så kan det gjøre at han ikke vil ta puppen. Da kan det hjelpe med morsmelk sprutet i nesen, eller saltvann. [:)]

Han har ørebetennelse, feber, sår hals og forkjølelse......

Kanskje kommer det tenner også......det virker slik.....

Back
Topp