trøskegjengen

sjukesøster

Forumet er livet
Heihei
Berre lurte på en ting, når dåkke som gjor det tok diflucan, vart minsten da skikkelig grinete dei neste dagane?
Har tatt en tbl og no er den endelig ute av kroppen (hjelpte ikkje noko heller), Fredrik Andrè har vert fryktelig urolig å grinete etter eg tok den.
Er forts. ikkje kvitt trøska. Han har fått mycostatin i 5veker, skal eg bare stoppe det?`

Jeg tok ikke det desverre men hjelper deg å dytte jeg [;)]

Vi brukte blå farris mot trøske. Smurte det i munnen, tunga, på gummene, og trøska forsvant. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke. Dansk lege som anbefalte meg å gjøre dette.

Fredrik blei kvitt det ganske fort, e berre ej att..men jammen ka det sitt :(

Jeg tok flere kurer med Diflucan, men merket ikke noe til at Kristoffer var mer grinete for det.

Jeg har sluttet med all medisin, både til han og meg nå. Orket ikke mer. Er litt bedre, men er ikke kvitt det ennå. Det ser ikke ut til at han har fått noe mer i munnen, så hvis du vil slutte å gi den lille medisin så kan du jo forsøke.

Jeg har tatt kontakt med homeopat og fått beskjed om å smøre brystene med noe som heter Molkosan. I tillegg tar jeg noen kapsler som heter Bio-Acidophilus. Har blitt litt bedre etter jeg begynte med dette, men vet jo ikke om det er det som gjør det. Har ikke holdt på så lenge heller, så da er det vanskelig å si noe om virkningen, men du kan jo prøve om du vil. Det er bare helt utrolig seigt å bli kvitt dette her!

ORIGINAL: Lillemor77

Vi brukte blå farris mot trøske. Smurte det i munnen, tunga, på gummene, og trøska forsvant. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke. Dansk lege som anbefalte meg å gjøre dette.

Men da var det sikkert ikke trøske[:)]
Har også hørt dette, men det er visst bare myte at det hjelper mot trøske.

Her aner jeg egentlig ikke om trøskenb er vekke... Småen har blitt hvit på tungen igjen... er vel en uke eller halvannen uke siden jeg sluttet å gi han mycostatin. Selv har jeg ikke tatt dactacort salven på lenge fordi brystvortene tørket helt ut av den... Nå merker jeg smerter innover i puppen sånn innimellom, og klør innimellom... og er og sår innimellom.. men vet ikke om det er en blanding av at småen ikke tar puppen skikkelig på natten ( han sliter litt med ene brystvorten, får liksom ikke skikkelig tak...) Men jeg orker i hvertfall ikke mer av den s.. medisinen.. Synes så synd på småen når jeg har gitt han mycostatinen.. og nå synes jeg egentlig at han begynner å bli bedre i magen... i natt har han sovet skikkelig for første gang på leeenge.

Jeg har fått beskjed om at det ikke er noe vits å behandle det med mindre de plages av det. Jeg er ikke fått konstatert at det er trøske, men han er hvit på kinnene og leppene (inni munnen da[;)]), og HS mente også det var det. Han har hatt det siden litt før påska, virker ikke som han plages av det, og jeg plages ikke av det så det får bare være der til det går over av seg selv. EVT. skal jeg snakke med legen om det den 21. [:)]

ORIGINAL: siljegulli

ORIGINAL: Lillemor77

Men da var det sikkert ikke trøske[:)]
Har også hørt dette, men det er visst bare myte at det hjelper mot trøske.

Jo, det var trøske. Var til lege også fordi jeg trodde jeg skulle får ordentlig medisin. Innmari vondt for puppene mine, og veslesnuppa var helt hvit i munnen av soppen. Vi har vel kanskje vært heldige og blitt lett kvitt "svineriet". Jeg var plaget lenger på puppene, enn det veslesnuppa hadde det i munnen. Skikkelig stygge brystvorter, og vanvittig til stikking innover i puppene. Ikke godt:-(

jeg går til soneterapi med gutten min for kolikken hans, og hun dama jobba også på ammepol. på sykehuset også og hun skrev ned noen homeopat medisiner mot sopp. Alvin har det i munnen og jeg har det jo også og det gjør så utrolig vondt og amme nå[:(][:(] jeg var på apoteket og bestilte det i går, og håper å få det i morgen så da skal jeg oppdatere med hva det heter[:)]
det var dråper som jeg skulle bruke på brystvortene og stikkpiller(!!!) men det skulle få all soppen ut av systemet! i tilegg til att han buker mycostatin da! hun sa det att det var kjempe vanskelig å bli kvitt soppen, og det hjalp ofte ikke bare å smøre en krem på brystvortene for det er i hele systemet. jeg leste her i går på min side att babyene blir smitta av mor under fødselen?!

Back
Topp