Trøske..

voljeti

Forumet er livet
Har sikkert blitt snakket om før, men andre som har små som har/har hatt trøske?
Lillemor har det og det ser så ekkelt ut[&:] HELE tunga og leppene er hvite!! Nå har jeg smurt henne 4 ganger daglig siden onsdag og det ser ut til at det begynner å løsne, selv om det enda er mye igjen! Hvor lang tid tok det hos dere?
Har heldigvis ikke merket noe på henne og ikke på meg selv heller.. Jeg fikk med en krem jeg også, men har glemt å smøre meg[8|] Hvor stor sjangs er det for at jeg får det?... Leste at man ikke kan pumpe og spare til senere om man har det, og jeg skal jo ut i romjula[8D][:D] Men det gjelder vel bare om JEG har det, ikke hun?

Ble langt, men.. [:D]

Jeg leste også at de fleste behandler i 4-6 uker, men på resepten vår står det 1 uke...[8|]

har det med å ikke pumpe og spare til senere med at man får det tilbake å gjøre? eller hva er grunnen?

ORIGINAL: Blippetiblippblopp

har det med å ikke pumpe og spare til senere med at man får det tilbake å gjøre? eller hva er grunnen?

Er ikke sikker... Regner med det kommer sopp i melka?.. Aner ikke.
MEN jeg fikk vite igår at ungene kan få sopp i munnen om man kysser de mye eller putter smokken i munnen (for alle har litt sånn soppbakterier i munnen visstnok). Jeg gjør ikke det selv, men det har hendt at storebror har tatt smokken i sin munn..

Fra www.ammehjelpen.no

Pumpemelk:
Pumpemelk som er melket i ut den perioden med soppinfeksjon, bør ikke fryses og gies på et senere tidspunkt. Frysing dreper ikke sopp og det er usikkert om melken kan smitte barnet igjen, om den blir gitt etter at behandlingen er ferdig

Tror det vil være lurt av deg å smøre deg du også.. Sånn 'just in case'.[;)] For hvis du ikke gjør det vil det jo komme tilbake til lillejenta di selv om hun er ferdig med kuren. Bedre å være på den sikre siden![:)]

Har vært litt usikker på om snuppa mi også har trøske.. Hvordan ser det belegget i munnen ut? Er det tydelige hvite nupper liksom? Ser for meg at det er slik sopp i munnen ser ut.. Hun har ikke hvite nupper eller tydelig belegg.

ORIGINAL: Lenore81

Tror det vil være lurt av deg å smøre deg du også.. Sånn 'just in case'.[;)] For hvis du ikke gjør det vil det jo komme tilbake til lillejenta di selv om hun er ferdig med kuren. Bedre å være på den sikre siden![:)]

Har vært litt usikker på om snuppa mi også har trøske.. Hvordan ser det belegget i munnen ut? Er det tydelige hvite nupper liksom? Ser for meg at det er slik sopp i munnen ser ut.. Hun har ikke hvite nupper eller tydelig belegg.

Signere! Har hatt d å d vil du ikke kjenn kordan e!! Ha slæpt unna her gangen heldigvis, men sist mått vi igjennom 3 kura før d forsvann..

ORIGINAL: Lillingen x2

Jeg leste også at de fleste behandler i 4-6 uker, men på resepten vår står det 1 uke...[8|]

Vi holdt på lengre enn ei uke vi å ja syns æ å husk..

behandle deg selv og du, eg har slitt med dette i jaffal 6 uker nå.. dritt[:@][:@][:'(]

ORIGINAL: Lenore81

Tror det er forskjellig, men HELE tunga hennes er hvit[&:] Sånn tykt, hvitt belegg...

Her har det så smått begynt å gå bort på tuppen..

Ok, takk for at du la ved bilde!

Kjempesøt jenta di!

Hallo! Begynner å få litt erfaring med trøske....vi har holdt på med behandling i to måneder. Et tips er å væte en q-tip og tørke forsiktig bort belegget (ikke hardt, det kan bli sårt) før du gir henne mixturen. På denne måten kommer medisinen "bedre til".Jeg vil nok anbefale deg å smøre deg selv, just in case, for sopp på puppa er IKKE godt[&:] ellers har vi vært til soneterapeut, og det hjalp litt det og.
Skift ammeinnlegg ofte, skift BH ofte, og vask dem på 60 grader, skift sengetøy ofte, kok smokkene og gi alltid ren etter at du har gitt medisinen...puh!Dette har vi holdt på med i to mnd nå....LITT lei..
Tviler på at nussing og smokk-dytting forårsaker sopp.babyer får det bare fordi immunforsvaret er svakere hos babyer og da er det av og til at sopp som finnes i normalfloraen kan ta litt overhånd.
Lykke til! Håper soppen deres ikke er like standhaftig som vår[:)]

Back
Topp