Trøske??

ladand

Glad i forumet
Synes dette er vanskelig jeg. Hvordan merker man om ungen har trøske? Sanna er urolig, sikler mye og har en hard klump i munnen. Men så fikk jeg høre at det kunne likne på trøske istedenfor tenner som jeg skrev om før. Hun er litt hvit mellom nedre leppe og gummen men ikke mye. Jeg har ikke noe, men er litt sår på brystvortene. Hv agjør man? Går man til fastlege eller helsestasjon??

OBS! Trøske vises ikke på brystet, men vorta kan bli nesten bringebærfarget.Viktig med tidlig behandling, ellers er amming et h*****e. Fra jeg kjente ubehag til det slo ut i full blomst gikk det under ett døgn. Og jeg har hatt trøske en gang før, så jeg visste hvordan det var...brystvortene kan også begynne å sprekke opp (noe de gjorde med meg), og da tar det lang tid før de gror[:(]

Tror jeg ringer helsestasjonen imorgen jeg da.

oppdaga nettopp at Julius har fått trøske også... men æ amme itj da... men skal ringe fastlegen i morra læll [;)]

Brystene behandles med
1. Farris, vask etter hver amming.
2.Corsodyl munnskyllevann, kan også smøres i babyens munn med qtips
3. Soppdrepende krem, fks. Canesten. smør etter hver amming. Må vaskes bort før neste amming.

Disse tiltakene er i stgende rekkefølge, farris er mildest og hjelper mange. Soppdrepende er litt slitsomt i ammetåka... Kommer an på hvor hardt angrepet du er!

ORIGINAL: tusse

Brystene behandles med
1. Farris, vask etter hver amming.
2.Corsodyl munnskyllevann, kan også smøres i babyens munn med qtips
3. Soppdrepende krem, fks. Canesten. smør etter hver amming. Må vaskes bort før neste amming.

Disse tiltakene er i stgende rekkefølge, farris er mildest og hjelper mange. Soppdrepende er litt slitsomt i ammetåka... Kommer an på hvor hardt angrepet du er!

er jo utrolig sterkt da... må jo være vondt til de små...?

Var hos fastlegen idag med Julius...

Vi fikk ingen ting vi mot det... fikk kun beskjed om å la det gå over av seg selv... men skulle det bli så ille at han nektet å spise så skulle jeg bare ringe, så skulle han fakse resept til apoteket...
MEN så ammer jeg jo ikke så... Han sa det at det hadde stilt seg andeledes hvis æ hadde ammet... alstå da hadde vi begge fått noe mot det... [:)]

Vi skal prøve farris i morra da....
Corsodyl munnskyllevann vil æ itj prøv på Julius for den er utrolig sterk, svir i munnen hvis man er sår, men funker utrolig bra da hvis man har noen form for bakterie eller betennelse i munn/hals.. [:)]

Back
Topp