Trøske

Minni84

Forumet er livet
Er d noen av deres barn som har hatt trøske? Maja har fått d, og jeg lurer litt på noen ting.. Var hos legen i går og hadde GU[:'(]. Nevnte at Maja hadde et hvitt belegg inni munnen og fikk resept på noe flytende soppdrepende middel. Men jeg tror jeg har blitt smitta på brystvortene, di er så røde og såre[:(] Må jeg gå til legen for å få noe som hjelper på meg også eller finnes d noe som kan kjøpes reseptfritt?? Noen som vet??

smør på canesten;)har t deg eg;)hehe

Det du fikk til henne kan du smøre på puppen sara hadde det i sommer og da sa legen at jeg kunne smøre det på puppen hvis det var behov for det

takker for alle svar[:D][:D]

ORIGINAL: Mamman til my!

ORIGINAL: Elisabeth:)

Det du fikk til henne kan du smøre på puppen sara hadde det i sommer og da sa legen at jeg kunne smøre det på puppen hvis det var behov for det

Ja du må behandle puppene og, ellers hjelper det ikke. Sopp smitter så lett!! Så hvis du ammer, så har dere det begge to. [&:] Håper dere blir kvitt det kjapt, det høres så kjipt ut å ha trøske [:'(] [;)]

Uff ja.., d er ikke noe herlig, hehe[&:] 

lillegutt hadde også det, og vi tørket tungen hans med en klut dynket i blå farris (anbefalt av HS).... å vips - så var det borte[:)][:)] funka som fjell[:)][:)]

Tobias fikk trøske.. så han fikk mykostatin(ell hva det heter..)på resept av legen. jeg hadde kjempe vondt rundt vortene,fikk masse sår,værk og det sprakk opp rundt de.. så jeg fikk fucidin å smøre på..  skikkelig vondt var det...
[:)]

Aida hadde det når hun var bare noen uker gammel og det var en kraftig soppinfeksjon der mykostatin og faris ikke hjalp. Da sa fastlegen min at jeg skal kjøpe krystalfiolet på apoteket for bleieutslitt og bruke det kun en gang og når fargen var borte var soppen borte og...

Men når hun blir bedre i munnen burde du kanskje pumpe til brystvortene dine blir bedre så ikke det flyttes fra munnen til puppen og omvendt...

ORIGINAL: Nummer1(-:

lillegutt hadde også det, og vi tørket tungen hans med en klut dynket i blå farris (anbefalt av HS).... å vips - så var det borte[:)][:)] funka som fjell[:)][:)]

Ja det kan du også bruke man kan også bruke rein tyttebær saft, og blåbærsaft men hvis man er skikkelig hardt angripet så virker det ikke, jeg prøvde alt i sommer men ingenting virka for det var så mye sopp i munnen til sara. Farris er veldig bra det hvis man ikke har så veldig mye...[:D]

Eg fikk beskjed om å smøre canesten på etter amming, men ikkje meir enn 8 ganger om dagen, og bytte ammeinnlegg kvar gang eg ammet.

Back
Topp