Trøske?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Usj, tror jeg har fått det. Jeg kan ikke se noe spesielt i munnen til lillegutt, men syns jeg kjenner igjen den vonde følelsen ved amming :sorry: håpet at jeg bare var begynt å bli litt sår, men det blir bare verre. Så får vel ta kontakt med legen imorgen.

Andre som har hatt det enda?
 
Æsj da... hvordan føles det ? Ser du noe ?
Jeg føler endel sånn sviende smerte noen ganger men det går over. Tror bare det er at jeg er så sensitiv og hun ammer ca hver time så får liksom lite "fri" disse puppene mine..
 
Æsj da... hvordan føles det ? Ser du noe ?
Jeg føler endel sånn sviende smerte noen ganger men det går over. Tror bare det er at jeg er så sensitiv og hun ammer ca hver time så får liksom lite "fri" disse puppene mine..
Det ordentlig "svir" under hele ammingen, på venstre pupp særlig, men begynt på høyre også :dead: trodde først at jeg bare var litt sår, men nå er jeg nesten sikker på at det er trøske :sorry: ser ikke noe tegn på noe på han. Jeg hadde så vondt at jeg gråt da jeg hadde det sist med frøkna, og slik vil jeg ikke ha det igjen :dead:
 
Det ordentlig "svir" under hele ammingen, på venstre pupp særlig, men begynt på høyre også :dead: trodde først at jeg bare var litt sår, men nå er jeg nesten sikker på at det er trøske :sorry: ser ikke noe tegn på noe på han. Jeg hadde så vondt at jeg gråt da jeg hadde det sist med frøkna, og slik vil jeg ikke ha det igjen :dead:
Huff da! Nei når du har hatt det før,så vet du jo hvor ille det kan bli. Ring legen imorgen du :happy::(
 
Jepp, fikk det etter to runder med antibiotika når jeg ammet. Jeg ble ikke kvitt det før melken var vekke (5 uker senere), lille A ble kvitt det etter 2,5 uker. Vi så aldri noe belegg hos A, men legen mente hun hadde det. Og begge måtte uansett behandles. Fikk først feil mikstur til A, og etter 10 dager ble det bare verre. Virket som at hun hadde vondt når hun spiste. Så fikk vi mikstur uten sukker, da merket vi bedring etter bare noen dager. Jeg smurte med dektacort krem i fem uker og fikk tablettkur.

Hos meg svidde det som du beskriver, og det var forferdelig å amme. Håper du blir bedre snart! :)
Siden du har hatt det før har du sikkert peiling på hva du skal ha, hvis ikke anbefaler jeg deg å lese på ammehjelpen og evt ta med skrivet de har der til legen. https://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske
 
Back
Topp