Trøske

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Hva er tegn på dette? mistenker at lille har det.. er hvit i munnen og har begynt å fått vondt når utdrivningsrefleksen starter..
var til legen pga noe annet å spurte legen, han sa ikke noe annet enn at det kunne være men siden jeg ikke hadde vondt trodde han det kom av melka - men nå har jeg litt vondt.. men er ikke rød eller vondt på brystvorta

prøvde å lese på ammehjelpen men ble ikke så mye klokere

Her var jeg ikke i tvil. Hadde et tykt hvitt lag med belegg på tungen, og så tydelig forskjell fra når det bare var melkebelegg. Eneste jeg merket var at det var litt vondt når jeg la han til og utdrivningsrefleksen satte i gang.

Her var jeg ikke i tvil. Hadde et tykt hvitt lag med belegg på tungen, og så tydelig forskjell fra når det bare var melkebelegg. Eneste jeg merket var at det var litt vondt når jeg la han til og utdrivningsrefleksen satte i gang.

kan nevne at legen så på han men var ikke sikker og trodde det kom av melka.. han har vært sånn siden han var ca 1uke, og synes ikke det har blitt noe tjukkere lag nå :s

kan nevne at legen så på han men var ikke sikker og trodde det kom av melka.. han har vært sånn siden han var ca 1uke, og synes ikke det har blitt noe tjukkere lag nå :s

Her ble det veldig mye tykkere i løpet av et par dager. Legen så bare på han et sekund og var ikke i tvil.

Her ble det veldig mye tykkere i løpet av et par dager. Legen så bare på han et sekund og var ikke i tvil.

får vel bestille meg time til legen.. han har blitt myye uroligere ved puppen ikveld ifht hva han var tidligere.. driver bare å tøyser å kaver - var ikke det også ett tegn?

får vel bestille meg time til legen.. han har blitt myye uroligere ved puppen ikveld ifht hva han var tidligere.. driver bare å tøyser å kaver - var ikke det også ett tegn?

Når du sier det ble han litt mer urolig ved puppen. Og belegget ble tykkere et par dager etter at utdrivningsrefleksen begynte å gjøre vondt.

Min også har dette. Jeg trodde det var melkerester men legen sa det var trøske. Har ikke behandlet det, da det var såpass lite og jeg ikke var veldig plaget med smerter.

Min også har dette. Jeg trodde det var melkerester men legen sa det var trøske. Har ikke behandlet det, da det var såpass lite og jeg ikke var veldig plaget med smerter.

bør det ikke behandles uansett? det kan jo utvikle seg fort og er vel ikke noe behagelig for baby..

bør det ikke behandles uansett? det kan jo utvikle seg fort og er vel ikke noe behagelig for baby..
Nei, det går over av seg selv! Så lenge du ikke får vondt... Altså sopp, så går det seg til! Det er nesten umulig å bli kvitt med den teite medisinen de skriver ut uansett! Mitt beste råd er å ta litt farris på en bomullspinne og "vaske" tunga med den.. Kjerringråd :)

Jeg fikk beskjed om at så lenge ammingen gikk greit for han og for meg så ville de ikke behandle. Her har ammingen gått greit og de små smertene jeg hadde er borte. Hos han så har det ikke kommet mer i munnen. Men legen sa jeg skulle ha lav terskel for å ta kontakt dersom jeg skulle få mer smerter eller ammingen skulle bli dårligere.

Sniker fra mai.. Gutten min har fått trøske. Helsesøster mente det bare var melkebelegg, men et par dager senere fikk han hvit belegg på innsiden av kinnene og i ganen. Jeg har ikke merket annet på brystene enn at jeg er litt sår. Var hos legen og fikk noe jeg skulle smøre i munnen hans+ canesten til brystene. Han er mye bedre nå etter en uke med behandling:)

Sniker fra mai.. Gutten min har fått trøske. Helsesøster mente det bare var melkebelegg, men et par dager senere fikk han hvit belegg på innsiden av kinnene og i ganen. Jeg har ikke merket annet på brystene enn at jeg er litt sår. Var hos legen og fikk noe jeg skulle smøre i munnen hans+ canesten til brystene. Han er mye bedre nå etter en uke med behandling:)

samme som her da.. var til legen å han mente det var melkebelegg for litt over ei uke sia.. de siste to dagene har han blitt mer urolig og fått hvite prikker på innsiden av leppa.. var å tok ut medisin til han nå.. men det skal gies med sprøyte 4ganger daglig, og canesten til meg :) håper det bedrer seg fort

Back
Topp