Trøske

proudmummy

Glad i forumet
Noen som har småtroll som er plaget med dette? Her har lillegull gått på mykostatin i noen uker, men det har blusset opp igjen nå etter to dager uten. Hva gjør jeg? Han får skikkelig vondt i magen av medisinen, så vil ikke gi han dette mer enn nødvendig:( har til og med tatt canesten kur nedentil på meg selv og behandlet brystvortene med medisinen som lillegull får..... Hoff, liker ikke dette jeg, vil han skal bli bra..det virker som det klør i munnen og plager han litt:( skal til legen. Morgen, men vil gjerne høre erfaringer:) ps har også vasket i munnen hans med farris noen ganger daglig.
 
Storebror hadde det. Han fekk ein pencilin kur, mens eg smørte meg med canesten. Han blei bra i munnen etter eit par dagar, men eg var veeldig sår, og hadde store sprekkar i brystvorta. Så tok litt lenger tid før eg blei bra..
 

Vi også sliter med dette. Trøsken i munnen til den lille forsvant fort da vi begynte med behandlingen. Men jeg blir ikke kvitt soppen på brystvortene mine. Jeg smører meg med canesten og skifter ammeinnlegg etter hver amming. Men det virker ikke som om det hjelper noe særlig. Og da smitter jo jeg bare babyen tilbake. Så når jeg har slurvet litt med medisinen hennes ser jeg at de hvite flekkene kommer tilbake. Vi har også vasket med farrisen. 

Spurte på apoteket sist jeg var der om det var noe annet vi kunne prøve, men de hadde ikke noe annet å komme med enn det vi gjør nå.

 
Det høres ut som at du gjør alt riktig :) Har ingen andre tips enn de du allerede har, desverre. Håper legen kom med andre muligheter, og at det forsvinner fort!
 
Back
Topp