• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

trøske...

mille.

Gift med forumet
Noen som har litt erfaring her?

Jeg fikk Mycostatin til henne for nesten 3 uker siden nå, og det har ENNÅ ikke gått helt bort.
Det ble ganske fort bedre de første dagene, men det forsvant liksom ikke helt og nå siste tiden synes jeg bare det har blitt mere igjen...
Har også smurt brystvortene med canestenkrem..

hva skal jeg gjøre nå da?

Jeg lurer litt på det samme. Fikk Mycostatin av en lege (ikke fastlegen min) og brukte det litt. Men så var jeg hos fastlegen og hun mente at så lenge det var såpass lite (hvitt belegg på innersida av underleppe) og ingen av oss var plaget av det så ville hun latt det være. Så da har jeg sluttet. Synes det går litt opp og ned hvor mye hvitt det er i munnen hennes sånn fra dag til dag. Hmm, kan det gå over av seg selv? For hvis ikke bør jeg vel begynne behandlingen igjen!?! Noen som vet???

jeg starta behandlinga med mycostatin på onsdag..(har hatt litt problemer med at han ikke vil drikke ordentlig med flaska og ved bryste så har han svelget mye luft mens han drikker.) i dag så drakk han kjempe bra ved bryste..suger ikke noe luft inn lenger..flaska har jeg ikke prøvd enda..vil ha bort denna trøsken først..han er hvit på tunga og oppi gangen og der hvor tennene skal komme helt bakerst både oppe og nede..det på tunga er nesten helt borte men resten rundt i kjeften er der enda..jeg skal vist holde på til flaska er tom..så detta kan jo ta noen uker da for den er jo nesten like full[&:][8D]hehe..det er alt jeg vett foreløpig.men jeg har ingen ting på brystene mine..(håper det forsvinner da[&:] og at det ikke er forgjeves å bruke mycostatinen)

lurer på om dere som har hatt/har babyer med trøske om dere har ubehag i brystene eller utvendig symptomer? kristian har hvitt belegg på tunga som har vært der nesten fra han ble født, og i brystene mine har jeg hatt stikkinger (mest i høyre)de siste 14 dager.

Det har jeg også hatt, da ble jeg bedt om å gå til fafstlegen og få medisin til henne.
Kan bli vanskelig å få ut melken om det er sopp i brystet sa de også

Leah er også hvit på tunga, men helsesøster sa det ikke var noe sopp/trøske.. Men for å forebygge sa hun at jeg kunne koke vann å gi noen ts lunket vann for å skylle bort litt melk fra tunga, slik at det ikke dannes sopp/trøske.. Heller vatn på tåteflaske jeg.. som blir lunket.. å gir innimellom etter måltid..[:)]

sånn kjennes det ut hos meg og, skikkelig ekkelt. skal heldigvis til helsesøstra på 6 ukerskontroll med kristian på onsdag så da skal jeg ta det opp.

Back
Topp