Trøske

mille.

Gift med forumet
Malin har fått trøske på tungen og nå tror jeg at det har smittet over på det brystene.
Det gjør SÅÅÅÅÅÅ vondt når jeg ammer, i allefall på det ene brystet.
Også er det midt oppi påsken og alt -må prøve å ringe legekontoret uansett i morgen tror jeg.
klarer ikke gå med dette -griner jo hver gang hun skal ta den vonde siden... [:(]
Tenk om jeg ikke får noe før etter påske da, hvis de må sende inn og dyrke pøver eller noe....
hjelpe meg....... [:o] [:(]

Og nå er det en haard kul i det vonde brystet også.
Er det en tett "melkevei"?
Noen råd om hvordan jeg løser det opp igjen?

Masser mens hun suger.. Få hjelp av pappa'n til å kna litt.. ta på olje på fingrene å dra litt nedover og masser mens hun suger.. eller håndmelk litt..? Varm dusj der du knar dem litt i såpe..? Du kan ikke ringe på føden å få komme dit, da..? Jeg hadde skikkelig spreng og vondt på ene sida jeg også.. Leah tok ikke den ene sida noe særlig.. Men med litt knahjelp på fødestua, ble det straks mye bedre! (bortsett fra at jeg er SÅR på tuppene.. :) )
Lykke til!!!

ORIGINAL: barehege

Masser mens hun suger.. Få hjelp av pappa'n til å kna litt.. ta på olje på fingrene å dra litt nedover og masser mens hun suger.. eller håndmelk litt..? Varm dusj der du knar dem litt i såpe..? Du kan ikke ringe på føden å få komme dit, da..? Jeg hadde skikkelig spreng og vondt på ene sida jeg også.. Leah tok ikke den ene sida noe særlig.. Men med litt knahjelp på fødestua, ble det straks mye bedre! (bortsett fra at jeg er SÅR på tuppene.. :) )
Lykke til!!!

tror du de kan hjelpe med sjekke for trøske også?

Men det er jo ikke sikkert du har fått det..? Du kunne jo ringt å kommet for en sjekk..? De er jo utrolig snille og hjelpsomme! De sender deg nok videre om de ikke kan hjelpe deg i allefall!!! Håper du får det bort!!!

oki, skal ringe opp i morgen og høre.
leste om det her; [link=http://www.babyverden.no/templates/Article____15795.aspx]http://www.babyverden.no/templates/Article____15795.aspx[/link] og det var jammen masse som stemte der ja. gruer meg HVER gang jeg skal amme på den ene siden... [:(]

Uff!! Skal krysse både fingre og tær for deg at det bare er en "filleting" som retter seg opp med litt knaing... Ikke noe moro å grue seg til å amme!! (gjør det selv også pga såret på venstre knopp.. [&:] Men det er nok ikke noe i forhold til det du har å stri med[:o])
Lykke til i allefall!

Har du ikke fått Mykostin til snuppa di? Du får sikkert enkelt en resept på legevakta.
Smurte det på brystene etter hver gang jeg ammet, forsvant nesten med en gang!
Det gjør grusomt vondt! Stakkar!

Et gammelt kjærringråd er å smøre farris på brystvorta og på tunga og gommene til baby..[;)] 

tar dette bort det hvite på tungen hennes også?
noe må jeg da få...

ORIGINAL: Ju9ta

Et gammelt kjærringråd er å smøre farris på brystvorta og på tunga og gommene til baby..[;)] 

har prøvd med en qtips på tungen hennes, men det gikk ikke bort. synes nesten det ble mere jeg...

ORIGINAL: mille.

ORIGINAL: Ju9ta

har prøvd med en qtips på tungen hennes, men det gikk ikke bort. synes nesten det ble mere jeg...

Du må kanskje prøve litt ofte i løpet av en dag kanskje?? HAr aldri gjort d selv,erbare et tips jeg har hørt om.. Vet d funket på ej på født i feb..[;)]

oki, skal prøve litt til [;)]

noe må jeg da få...

Var den til meg? [:)]

Ja, den fjerner det på tunga. Er sånn flytende gule greier som jeg sprøyta inn i munnen hans.
Tok litt tid før det forsvant der siden han ikke holdt det i munnen som han skulle.
Men på brystene fungerte det nesten med en gang!

Ps. Farris funka ikke her. Men har hørt det kommer litt an på hvor hardt angrepet man er... [;)]

noe må jeg da få...

Robin hadde oxo det! Vi tok å duppa en q-tips i blå farris flaske å brukte den inne munnen hans... gjorde det kanskje 5 ganger i løpet av en dag, og i løpet av 4 dager var nesten alt borte!!

topp, skal spørre etter det.
smurte du brystene også?

da har jeg vært hos legen for med farris har det egentlig bare blitt værre...
Da fikk jeg resept på noe jeg skulle dryppe på tungen hennes og på megselv skulle jeg kjøpe
canesten-krem og smøre på brystene etter mating. -den trengte jeg ikke vaske av heller.

Så nå skal det bli bra!!

Back
Topp