Trøske??

sas

Gift med forumet
Charlottis tipset meg at hvis Jamie har trøske så kan det gi ubehag og grunnen til at han gråter når han får mat. Jeg kom over dette for hvordan man skal behandle det:

Til barn og spedbarn er nystatin (Mycostatin®) mikstur best egnet. Hos de minste kan det være smart å gi miksturen med sprøyte. Hvis barnet ammes, bør også morens brystvorte behandles med soppkrem. Snakk med legen. Det er vanlig å anbefale mellom 2 og 4 ukers behandlingstid.

Har deres babyer hvit tunge hele tiden, dere hvis babyer IKKE har trøske?

Men helsesøster i dag nevnte ikke dette middelet..Hun sa ta kokt vann på gassklut eller Farris og vask tungen!!!??

Hvor ofte skal jeg ta Farris på tungen hans?
SÅ, noen her med erfaring? Drar på apoteket i morgen tidlig uansett tror jeg..Tenk om det er NOE av problemet hans a??
JÆVLA LEGE SOM IKKE SÅ DET ENGANG..(sas sint i dag kan du si..har mensfølelse så er litt hormonell)

Min ble behandlet med det middle du nevner, men du må ha resept da...[&:]
Jeg behandlet brystvortene mine med canasten krem i tillegg.. Tok vel ca 8-10 dager før vi var kvitt det! Men har også hørt at farris hjelper.. Meen hvor effektivt det er vet jeg ikke[&:]

Huff skjønner du er frustrert! Møkka leger finnes det desverre mer enn nok av....

ORIGINAL: milla1986

Jeg behandlet brystvortene mine med canasten krem i tillegg.. Tok vel ca 8-10 dager før vi var kvitt det! Men har også hørt at farris hjelper.. Meen hvor effektivt det er vet jeg ikke[&:]

Huff skjønner du er frustrert! Møkka leger finnes det desverre mer enn nok av....

Merket du noe forandring på sønnen din sånn velvære messig for å si det slik? HVa fikk dere til å skjønne at han hadde det?
Tenk, dette er mitt tredje barn og jeg har ALDRI tenkt over det..alt man skal lære du. Trodde jeg var forberedt på alt jeg av plager osv nå men NEI DA..ja ja..Da kan jeg overføre erfaringen til mine barnebarn da når den dagen kommer[:D]

ORIGINAL: sas

Merket du noe forandring på sønnen din sånn velvære messig for å si det slik? HVa fikk dere til å skjønne at han hadde det?
Tenk, dette er mitt tredje barn og jeg har ALDRI tenkt over det..alt man skal lære du. Trodde jeg var forberedt på alt jeg av plager osv nå men NEI DA..ja ja..Da kan jeg overføre erfaringen til mine barnebarn da når den dagen kommer[:D]

Nei kan ikke si jeg merket noe forskjell egentlig? Visste liksom ikke at sopp kunne være ubehagelig egentlig, altså i munnen ....[8|] Men vet jo ikke...
Det var legen på helsestasjonen som sa det på 6 ukerskontrollen!

Ja man lærer så lenge man lever, er det ikke det dem sier?[8D]

Lille her har også hvitt vbelegg på tungen hele tiden, men det er bare melkebelegg. Hun er ikke plaget iallefall så regner med det ikke er sopp [;)] Farris eller yoghurt skal visst være effektivt har jeg hørt [:)]

ORIGINAL: *Vanda*

Vi fikk resept på det idag. Siden han har belegg/er hvit på tunga hele tiden, og ikke bare etter mat. Jeg skjønnte at det måtte være det, siden han brekker seg ofte, når han skal spise, får smokk, eller generelt ellers også noen ganger. Han gråter også noen ganger under mating, og det kan jo være fordi det er ubehagelig for han.
Skal gå på dette i 7-10 dager. Han får 1 ml ETTER mat, 4 ganger for dag. Håper det funker[:)]

jammen det er jo akkurat slik William er når han får mat el smokk jo ved siden av å ha vondt i magen da.Og han er hvit HELE Tiden ja på tungen.

Så dere har ikke prøvd Farris først?? hva fikk dere resept på? trodde noe var uten resept også jeg..hmm..

ORIGINAL: mettemor!

Lille her har også hvitt vbelegg på tungen hele tiden, men det er bare melkebelegg. Hun er ikke plaget iallefall så regner med det ikke er sopp [;)] Farris eller yoghurt skal visst være effektivt har jeg hørt [:)]

Leste når jeg søkte litt rundt at de ikke nødvendigvis er plaget selv om de har det. Bare et tips. Utrolig hva jeg har lært i dag gitt..

Nei kan ikke si jeg merket noe forskjell egentlig? Visste liksom ikke at sopp kunne være ubehagelig egentlig, altså i munnen ....[8|] Men vet jo ikke...
Det var legen på helsestasjonen som sa det på 6 ukerskontrollen!

Ja man lærer så lenge man lever, er det ikke det dem sier?[8D]

LEGEN sa det?? Barnelegen?? Så dere har en oppegående SNILL lege dere altså...mens jeg har en bedriten fjortiss[:@] hehehe.Åå jeg er så sint ennå skjønner du..tenk at hun ikke reagerte at tungen var så hvit..idiot dame..Her forteller jeg hvor vondt han har osv..også slår ikke slike ting henne+? eller kanskje hun faktisk ikke vet hva trøske er?? neida..nå skal jeg snart gi meg med å være sint..fy f merker at jeg får mensen snart ja.Jeg er bare så jævla lei av å finne ut ting selv..med å finne ut ting selv mener jeg få hjelp av dere BV damer for eks eller tips fra andre.....

Jeg fikk canesten salve + Mycostatin® Viktor.
Jeg kjente det på at det svir/brenner hver gang han tar tak og suger på puppen + lillegutt har litt hvitt belegg i munnen.

Begynte med behandlingen i går, men tror ikke lillegutt er glad i miksturen. Det ender opp med skikkelig gulp hver gang han får medisinen. (Han pleier normalt ikke å gulpe..)

ORIGINAL: Nahla_

Jeg kjente det på at det svir/brenner hver gang han tar tak og suger på puppen + lillegutt har litt hvitt belegg i munnen.

Begynte med behandlingen i går, men tror ikke lillegutt er glad i miksturen. Det ender opp med skikkelig gulp hver gang han får medisinen. (Han pleier normalt ikke å gulpe..)

Da er jeg iallefall forberedt. Men man må ha resept altså?? hvor mye koster den forresten??

Men ingen som har hørt at man kan dyppe litt av en gassklut i kokt vann og "vaske"" tungen?+
Helsesøster sa nemlig det eller prøve med Farris. Har ikke Farris for hånden heller nå, så da prøver jeg det først. Også ringer jeg legen i morgen for å få resept..antar han må se Jamie uansett så får tigge om å få time i morgen..overdrive litt eller noe på tlf...

Kjipt at du har en sånn opplevelse av legen på helsestasjonen! [:'(] Du får bruke fastlegen din isteden! :)

Vi var på seksukerskontroll idag vi også, og hun legen jeg var hos kommenterte faktisk "han har ikke sopp eller trøske" når hun så i munnen.. Så jeg er enig i at det var dårlig greier!

Jeg har hørt mye bra om kokt vann, farris og yoghurt mot trøske, så det er nok verdt et forsøk! Siden han ikke ammer så mye, så blir han jo ikek smittet med trøske om igjen og om igjen, om du skjønner :) Men du kan jo ringe legen uansett, jeg tror han/hun skriver ut respet på mycostantin uten konsultasjon, om du gjengir hva helsesøter sa :) Håper det går over, og at dette er grunnen til at Jamie har vondt.. God bedring :D :D

Da er jeg iallefall forberedt. Men man må ha resept altså?? hvor mye koster den forresten??

Betalte 360 kr for salve + mikstur.
Jeg fikk beskjed om at den skulle gis etter at babyen har spist pga den skal ligge i munnen så lenge som mulig.. Men han liker den ikke så da gulper han heller opp alt han har spist.. [&:]

Betalte 360 kr for salve + mikstur.
Jeg fikk beskjed om at den skulle gis etter at babyen har spist pga den skal ligge i munnen så lenge som mulig.. Men han liker den ikke så da gulper han heller opp alt han har spist.. [&:]

Men vil den ha noe effekt da siden han gulper det opp??

Back
Topp