Trønderfår

ØnskeBaby

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Jeg har så lyst på trønderfår.
 
Jeg har så lyst på trønderfår.
Skulle da legge inn en slik spørsmålsting her.
Spiste/ spiser du trønderfår/ salami i svangerskapet?

Noen plasser står det at det er ok så lenge pakken er nyåpnet mens andre sier nei.
Hva er deres mening?
 
Sist svangerskap så hadde jeg helt dilla, men jeg klarte å holde meg unna det for det ville jo vært veldig trist om det skulle påvirke fosteret uansett hvor liten sjansen er..

Jeg har hørt da at det eneste som hjelper er å varmebehandle det så du kan jo f.eks lage ostesmørbrød med salami? :D
 
Åhh, har så lyst på trønderfår selv, får vann i munnen bare jeg tenker på det:p Haha, men har tenkt å holde meg unna, for sikkerhetsskyld;)
 
Jeg har spist trønderfår noen ganger jeg :O Nyåpna pakke men skal droppe det nå, skal til jordmor 25 april så skal ta det opp med henne da.. Men det er jo sååå godt.. Også tenker jeg det er ikke like ille som fenalår feks.. Men man vet jo ikke, det er nå så mye som er farlig med å være gravid! :p
 
Jeg spiste også salami før jeg fant ut at jeg var gravid, men det kan man jo ikke gjøre noe med.. hehe:p
 
Trønderfår med majones er nydelig! Men nå holder jeg meg unna ja for å være sikker. Tror ikke det hadde smakt så godt uansett hvis det er snev av usikkerhet


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Trønderfår, salami og spekemat kan man trygt spise dersom pakken er nyåpnet sa jordmor til meg :) for å være HELT sikker, frys det ned først :)
 
JEg tror ikke det hjelper å fryse ned... leste det en plass. Det er så mye regler at. Jeg lagde pizza med spekeskinke her om dagen - NAM!!!! Varmebehandlet går bra :)
 
Nedfrysing hjelper ikke.. Høres ut som jordmoren din ikke har snøring.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Skal høre med jordmor om en uke. sier hun det er ok så tar jeg utgangspungt i det, men frysing skal ikke ha noe for seg. Da listeria ikke dør i kulde men varme over 70 grader OM det er noe der.
Men det med nyåpna pakke har jeg hørt mange ganger før, å ser mange gravide spise trønderfår. Får avvente å se hva jordmor sier.. Spiste nå trønderfår senest i går..
 
Nedfrysing hjelper ikke.. Høres ut som jordmoren din ikke har snøring.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Neida hun har nok rett. Jeg har hørt det samme og spiste salami og strandaskinke gjennom forrige svangerskap. Norsk mat har generell høy kvalitet :)

Men nedfrysing hjelper ikke.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det er greit 9 mnd går fort å man klarer seg uten men for få år siden var det livsfarlig for gravide å spise sushi og det har endret seg. Så om man kan spise trønderfår å salami så er jo det bare fint. Det er jo så godt :)
Om man ikke kan det så går jo det også greit.
Men syns selv det er forskjell på prosessen mellom fenalår å trønderfår. Kan skjønne det vil være større risiko med fenalås feks.
Men vi får nå se da :)
 
hadde ikke spist speket kjøtt uten å stekt det.
 
Nå som jeg er gravid kommer barnet foran meg selv uansett :) Holder meg unna det jeg er usikker på.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Antistoffer mot toxoplasmose hjelper vel ikke når det er fare for listeria?

Det er ikke fare for listeria i vanlig pålegg, så lenge du følger anbefalingene om å spise det ferskt og innenfor holdbarhetdatoen. Hvis du er bekymret for listeria, så må du holde deg unna alt av kjøttpålegg, og ikke bare salami osv.
 
Kjenner meg igjen.. Salami, fårepølse og ikke minst spekeskinke.. ingenting som frister mer akkurat nå! :p
 
Back
Topp