Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har ingen personlige erfaringer å stille med, men har fått høre fra svigerinnen min at du på St. Olavs kan være både heldig og uheldig med oppfølging og jordmor. Det jeg bekymrer meg mest for (kunne i grunn tenkt meg å født på Orkanger selv, men den gang ei) er at St. Olavs tar imot flere fødende i året enn de i utgangspunktet har kapasitet til, og med nedleggelsen av fødeavdelingen på Orkanger blir vel ikke trykket mindre.. Ser dermed for meg at det kan være dårligere oppfølging der enn på et mindre sykehus.Kiddy skrev:
Slik er det for meg også, hadde håpet å kunne føde på orkanger, da jeg tidligere bare har født på små sykehus å følt meg veldig godt ivaretatt både før, under og etter fødselen.
Kjenner at angsten for fødselen er sterkere denne gangen enn de to foregående, fordi jeg tidligere har vært heldig å kunnet brukt god tid i forkant på å bli fortrolig med jordmor, barnepleier og lege (hvis det skulle trenges). Denne gangen har jeg ikke den muligheten, og det skremmer meg, jeg har behov for den kontakten etter endel traumer i ung alder. Er nesten der at vi vurderer å dra på langvarig ferie før fødselen og krysse fingre for at jeg slipper å føde her (st.olavs).