Trønder jenter :)

maibarn86

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Ser at det er mange trøndere her inne, er så usikker på om jeg skal velge Levanger sykehus eller St Olav..bor liksom mitt i mellom begge.. noen som har noen erfaringer fra noen av sykehusene? :)

Har ikke noen erfaringer selv, men jeg skal på St Olav. Bor i malvik, så mest praktisk for meg :) Har ikke fått noen negative inntrykk av sykehuset.

Har kun føst på st.olavs, og den mest positive erfaringa fikk jeg sist der..
Første gang jeg fødte der, datt jeg igjennom systemet. Og gikk ut med fødsels depresjon, som de ikke fanga opp, og ikke kunne jeg amme dattra mi heller. Var heldig og vart fanga opp av legen min her nord, og vart lagt inn her. Slik at jeg fikk den oppfølginga jeg og snuppa trengte Skal på st.olavs til sommer, og nå vet jeg hva jeg går til, og kommer til og stå på krava mine. Har hørt masse bra om levanger som fødeplass, alle mine venninner har født der. Og har god erfaring etter og ha vært innlagt en del ganger der når jeg var mindre. E fra Steinkjer sjøl. Min konklusjon e at et mindre sykehus har beire tid og gir bedre innformasjon, enn et større et. For da e det lett og dett i mellom de andre som og ska ha hjelp.

Jeg har ingen personlige erfaringer å stille med, men har fått høre fra svigerinnen min at du på St. Olavs kan være både heldig og uheldig med oppfølging og jordmor. Det jeg bekymrer meg mest for (kunne i grunn tenkt meg å født på Orkanger selv, men den gang ei) er at St. Olavs tar imot flere fødende i året enn de i utgangspunktet har kapasitet til, og med nedleggelsen av fødeavdelingen på Orkanger blir vel ikke trykket mindre.. Ser dermed for meg at det kan være dårligere oppfølging der enn på et mindre sykehus.

Har ingen erfaringer, men skal føde på st. Olavs selv. Håper på å møte fine mennesker som har en god dag på jobben. Men er også redd for at de har for mye å gjøre, spesielt i juli/august.

Kiddy skrev:
Jeg har ingen personlige erfaringer å stille med, men har fått høre fra svigerinnen min at du på St. Olavs kan være både heldig og uheldig med oppfølging og jordmor. Det jeg bekymrer meg mest for (kunne i grunn tenkt meg å født på Orkanger selv, men den gang ei) er at St. Olavs tar imot flere fødende i året enn de i utgangspunktet har kapasitet til, og med nedleggelsen av fødeavdelingen på Orkanger blir vel ikke trykket mindre.. Ser dermed for meg at det kan være dårligere oppfølging der enn på et mindre sykehus.

Slik er det for meg også, hadde håpet å kunne føde på orkanger, da jeg tidligere bare har født på små sykehus å følt meg veldig godt ivaretatt både før, under og etter fødselen.

Kjenner at angsten for fødselen er sterkere denne gangen enn de to foregående, fordi jeg tidligere har vært heldig å kunnet brukt god tid i forkant på å bli fortrolig med jordmor, barnepleier og lege (hvis det skulle trenges). Denne gangen har jeg ikke den muligheten, og det skremmer meg, jeg har behov for den kontakten etter endel traumer i ung alder. Er nesten der at vi vurderer å dra på langvarig ferie før fødselen og krysse fingre for at jeg slipper å føde her (st.olavs).

Jeg skal også føde på St.Olavs. Har ingen erfaringer, men har også hørt litt forskjellig av venner, både positive og negative. Velger å tro jeg får den oppfølgingen jeg trenger, men føder jeg der vet jeg i allefall at det er kompetente mennesker i nærheten :)

takk for svar jenter :) tror det blir Levanger på meg, hørt at de som regel har litt bedre tid fordi det ikke er så mange fødende der, og tror jeg kommer til å trenge det. Er en person som liker å ha kontroll, og kan fort bli stressa og få panikk da jeg føler jeg ikke har det.  

Jeg er like spent på det med St. Olavs, for sist fødte jeg på A-hus på Lørenskog. Jeg har hørt både positive og negative sider, og alt avhenger av hvem man treffer på har jeg inntrykket av. Vi får bare prøve å være sterke og stå på krava dersom det skulle være noe. Det hjelper meg mye at mannen min vet hvordan jeg vil ha det og er veldig frittalende av seg, hehehe. ;)
Håper dette var litt til hjelp, uansett så håper jeg du får en kjempefin fødsel og opplevelse av det hele. emoticon

Har hørt bare positivt om Levanger fra de som har født der:)
Jeg synes det er vanskelig jeg hva man skal prioritere. Da tenker jeg på ekspertisen som er på St. Olav, kontra Levanger. Jeg er ikke sikker, men innbiller meg at ekspertisen er større i Trheim. Samtidig da hvis svangerskapet er normalt, så trenger man kanskje ikke den ekspertisen, og kan prioritere varmen og omsorgen man får på Levanger. (sier ikke at Levanger ikke har kompetanse altså).

Selv har jeg flyttet til Stavanger og slipper det valget, men om jeg skulle valgt så hadde jeg sikkert tatt Trheim, har alltid vært der hvis det har vært noe, samtidig så er det lettere med besøk der med tanke på hvor folk bor;)
(jeg er fra Stjørdal da)

Back
Topp