Trøbbel med pulsbelte?

• Trådstarter Trådstarter Fleurs
  • Opprettet Opprettet
F

Fleurs

Guest
Flere som har trøbbel med pulsbeltet eller er det mitt det er noe feil med? Plutselig faller det ut, eller stopper opp på et visst nivå (selv om jeg tar i mer/mindre), og noen ganger står det: check heart rate monitor. Mannen prøvde både beltet og klokka på sykkeltur nå, og funket fint på han.. nettopp skiftet batteri i senderen også. Uhm.. noen som har peiling?

Jaa!!! Gikk tur i går og fikk hele tiden alarm om å sjekke pulsmåleren. Aldri hatt problem med det før..

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

aner ikke om det har sammenheng men mitt klikka også etter at jeg ble gravid. Løp 1 mil og kom hjem og fant ut at jeg liksom hadde hvilepuls på over halve turen.... i wish haha

Merkelig dette her...

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

veldig... da jeg opplevde det første gang visste jeg ikke at jeg var gravid enda.... Nå har jeg ikke trent på noen mnd (tilhhører egentlig januar, bare sniker litt) men første mnd etter at jeg oppdaget at jeg var gravid trente jeg og da virka pulsbeltet bare innimellom på øktene

Kommer nok av at blodvolumet øker i svangerskapet. Dermed må hjertet pumpe mer blod rundt i systemet og dette fører til at hvilepuls og maxpuls øker... dersom maxpuls er forhåndsinnstilt da vel og merke ;)

Ja, men selv om hvilepuls og makspuls øker så skal jo klokka og senderen fortsatt finne pulsen.. det gjør den ikke nå, bare til en viss grad. Plutselig faller pulsen ut, jeg stopper og starter klokka, den finner pulsen på nivået jeg er på da, men pulsen forblir der og øker ikke etterhvert som jeg øker intensitet.

Prøvde klokka igjen i dag, og etter 20 min så bare: Please, check heart rate transmittor.. ganske frustrerende .. *avhengig av den der klokka*..

Treninga i dag gikk forøvrig bra. Brystene er ikke ømme å løpe med lenger, og alt føles bare kjempelett! 8km på 42 min uten å pushe. Veldig deilig å ikke kjenne seg så trøtt lenger. Men irriterende med den klokka..sendt mail til kundeservice for å høre om de har fått andre tilbakemeldinger på dette..

Har du husket å fukte godt på undersiden av pulsbeltet først? Og skyller du pulsbeltet etter bruk? Jeg fikk en del feilmeldinger med mitt, men det ga seg når jeg fukta nok og vaska det etter trening :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvilken type klokke har du? Strevde med det samme jeg også. Første gangen ble det greit når jeg vaska pulsbeltet. Andre gang fikk jeg beskjed fra Polar om å ta av batterilokket på pulssenderen og la det være av i tre minutter for å "nullstille" senderen. Det funka ei stund. Tilslutt måtte jeg likevel levere inn klokka pga at beskjeden dukket opp igjen og uansett hva jeg gjorde ble det ikke bra.

Sent from my iPhone using BV Forum

I dag tidlig prøvde jeg en annen sender, og de tre polarklokkene vi har. Først stod det bare 00, med pulshjertet som slo som bare det, før den kom opp i 204 (jeg satt på sofaen) ... jeg tror at senderene blir forvirret fordi de får inn fra flere kilder. Kundeservice ba meg sende inn klokka og senderen, så jeg har tenkt til å gjøre det - men det funker jo fint når mannen min bruker det. Jeg har en FT80, han har en RS300x og så har jeg en gammel en jeg ikke husker hva heter.

Funket beltet og senderen da du fikk det tilbake da?

Har du husket å fukte godt på undersiden av pulsbeltet først? Og skyller du pulsbeltet etter bruk? Jeg fikk en del feilmeldinger med mitt, men det ga seg når jeg fukta nok og vaska det etter trening :)

Ja, jeg fukter det nok og vasker det i dusjen hver gang etter trening. Har brukt pulsklokke i mange herrens år, bare hatt slike problemer når batteriet nesten er tomt. Men den klokka her var ny til jul, og jeg har skiftet batteri i senderen.. og tydeligvis skjer akkurat det samme når jeg bruker beltet til mannen min.

I dag tidlig prøvde jeg en annen sender, og de tre polarklokkene vi har. Først stod det bare 00, med pulshjertet som slo som bare det, før den kom opp i 204 (jeg satt på sofaen) ... jeg tror at senderene blir forvirret fordi de får inn fra flere kilder. Kundeservice ba meg sende inn klokka og senderen, så jeg har tenkt til å gjøre det - men det funker jo fint når mannen min bruker det. Jeg har en FT80, han har en RS300x og så har jeg en gammel en jeg ikke husker hva heter.

Funket beltet og senderen da du fikk det tilbake da?
Klokka fungerer knallgodt nå ja, ingen problemer etter at jeg sendte den inn. Brukte den senest i morges og hadde ingen problemer :-)

Hm.. får sende d inn da. Funket helt fint frem til uke 10... blir vel vandt til å trene uten, men merker jeg er litt avhengig..

Ja, jeg fukter det nok og vasker det i dusjen hver gang etter trening. Har brukt pulsklokke i mange herrens år, bare hatt slike problemer når batteriet nesten er tomt. Men den klokka her var ny til jul, og jeg har skiftet batteri i senderen.. og tydeligvis skjer akkurat det samme når jeg bruker beltet til mannen min.
Hmm, merkelig!

I know ... men, men - får klare meg uten i 30 uker til...

Målet er å klare å løpe frem til uke 20 i alle fall og etter det gå over til elipse/gange. Føler meg nesten i enda bedre form kondisjonsmessig nå enn før jeg ble gravid, men vil ikke pushe det. Så like greit å ikke løpe etter puls (samtidig hjelper jo pulsen meg til å ta det roligere også hvis jeg ser den blir høyere enn der jeg burde ligge). Utebassengene her er åpne til 7.september også, så blir litt svømming, og det tror jeg er bra for kroppen.

Dette burde vel segentlig stått i en egen treningstråd.. Beklager..

Målet er å klare å løpe frem til uke 20 i alle fall og etter det gå over til elipse/gange. Føler meg nesten i enda bedre form kondisjonsmessig nå enn før jeg ble gravid, men vil ikke pushe det. Så like greit å ikke løpe etter puls (samtidig hjelper jo pulsen meg til å ta det roligere også hvis jeg ser den blir høyere enn der jeg burde ligge). Utebassengene her er åpne til 7.september også, så blir litt svømming, og det tror jeg er bra for kroppen.

Skulle ønske jeg også hadde det sånn! Føler noen stakk av med alt av kondisjon når denne spira tok plass i kroppen min. Har ikke greid å løpe før i dag jeg, og det var fryktelig tungt. Men men, håper det kommer seg igjen nå når jeg er skikkelig i gang med treninga igjen etter ukene med kvalme :-)

Ja noen blir veldig trøtte (bla meg), men de som ikke blir det kan nyte godt av større blodvolum! Er faktisk knall å trene i graviditeten om man kan :)

Back
Topp