Træg mage

mammanteFreddyogBeth

Elsker forumet
Hadde skikkelige problemer med å komme meg på do i går og har hørt at det ikke er så veldig lurt å sitte å prøve å presse for mye pga babyen. så snakka med jordmor og kusina mi som er ett eller anna innen lege stadiet, og fikk beskjed om å prøve Dulcolax.
Skal love dere at i natt har jeg sittet våken og vært på do.. Den dosa som står anbefalt på pakken som er to tabeletter før sengetid bør reduseres til en, så vist noen andre skulle eller har det problemet ta bare en tabelett og se om det fungerer før dere tar det som står på pakka. grøss hehe.

Ble litt langt men fant ut jeg måtte advare og samtidig gi ett lite råd.

Har hatt samme problemet i det siste.
Hjelper lite å spise fiber også, men de ducolax tablettene er ikke jeg så glad i.
Jeg driter jo ut tarmene[&:]
Og dagen etterpå så føler jeg meg dårlig for alt er jo uttømt...

Men jeg spiser lakerol sånn imellom...det har en laxerende effekt når man tar en
litt større dose...Det hjelper jo litt..

Men hvorfor skulle man ikke presse??
De siste go gangene jeg har bommelommet har jeg presset mere enn det jeg presset for å få guttungen ut![&:]Men så kom jo han ut på 2 presseirer da...hodet kom på den første presseria og kroppen kom ut på den andre..[:)]

[&:]ja akkurat det som skjedde i natt ja[&:] æsj. kanskje jeg skal prøve lakerol jeg og..
skal vist ikke presse for mye pga det kunne starte fødselen mente jeg ho sa..

USJ!!![:'(]
Får lett hemorider av den pressinga/sitte lenge på do....[&:]
Best å slippe det!!![:)]

ja det er heller ikke godt[:'(]

er biola godt?? har ikke turd å kjøpe d hehe

Jeg hadde store problemer med dette tidligere, men så leste jeg diverse kjerringråd og ett av de var å spise 1-2 kiwi på fastende mage altså det første en spiser til frokost...og det har hjulpet som bare det....har ikke slike problemer når jeg spiser kiwi[:D]

ORIGINAL: Soria

Jeg hadde store problemer med dette tidligere, men så leste jeg diverse kjerringråd og ett av de var å spise 1-2 kiwi på fastende mage altså det første en spiser til frokost...og det har hjulpet som bare det....har ikke slike problemer når jeg spiser kiwi[:D]

Det har jeg ikke hørt før!!!!
Men virker logisk!!!
Skal jammen prøves!!!!![:D][:D][:D]

Ellers gleder jeg meg til jordbæra kommer,
synes de har litt av samme effekt![:D][:D][:D]

har ikke hatt noe do problemer enda men hadde hørt om dulcolax ja...[;)]

du kan ikke begynne å føde ved å presse, det går rett og slett ikke an, men du kan nok få sånne hemorroider hvis du presser altfor masse hardt ut gjennom tarmen, så sikkert bra å spise fiber og ducolax eller hva den het og forskjellig sånt[:)] selv har jeg vært plaget med løs avføring hele svangerskapet, og er forsåvidt glad for det hvis jeg må velge løs/hard. o hoi, detaljert her ja!:)

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: MammaIta

Men virker logisk!!!

Kommer ikke jordbæra (de norske hvertfall) omtrent på den tida vi de fleste av oss kanskje har fått da? Mener de pleier å komme i slutten av juli men husker ikke helt. Har drømt om de ja. [:D] Men så vart jeg litt skuffa når søstra mi sa at de ikke var sikkert jeg kunne spise jordbær hvis jeg skulle amme... [&o]

Pleier få dem før i Stavanger!!![:D][:D][:D]
Ble litt usikker nå, men mai/juni ihvertfall.....
Lager alltid jordbærkake med friske jordbær til bursdagen min...(4. juni)

Må være litt forsiktig i forhold til amminga, ja,
Men husker at minsten min ikke reagerte særlig på jordbær,
men det er jo veldig individuellt....

Jeg har slitt med treg mage gjennom hele svangerskapet. Hadde litt problemer med dette føre jeg ble gravid også. Har fått streng beskjed om å ikke presse pga hemorider. Men jordmoren min har sagt at jeg skal drikke et glass med biola hver morgen og kveld. I tillegg til dette har jeg tatt Laktulose som jeg blander sammen med litt saft, smaker ingenting og hjelper mye!! Jeg anbefaler Laktulose hvis dere sliter, får kjøpt det på apoteket og ikke farlig for oss som er gravide. Er heller ikke farlig å bruke hver dag ved behov!![:D] Jeg holdt på å få skikkelig forstoppelse tidligere i svangerskapet, og det gjorde skikkelig vondt!

[:D] Biola er snavel!!!!! [:D] MÅ ha biola hver dag jeg!!!! Og det hjelper!, kanskje ikke med en gang, men etter 3-4 dager kanskje.
Da jeg hadde treg mage, fikk jeg også beskjed om ikke å presse- og det skjønnte jeg raskt, da ble det bare mye værre!! endte opp med blod i avføringa, og en kløende anus.
Dog, bevegelse an kroppen, masse vanndrikking gjennom dagen (seriøst), en "smule" sjokolade [:D][:D] litt lakris pastiller (lacerol fels) eller druer/svisker!! hjalp meg!!!
Og når en sitter og skal tisse eller bimmelimme, ta det mero..... (enkelt og si nå men...) la trykket komme naturligt, da blir det lettere! 
Jeg tar Hemofer jern tabletter, har ingen bivirkninger.
Lykke til!! [;)]

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: MammaIta

Men virker logisk!!!

Kommer ikke jordbæra (de norske hvertfall) omtrent på den tida vi de fleste av oss kanskje har fått da? Mener de pleier å komme i slutten av juli men husker ikke helt. Har drømt om de ja. [:D] Men så vart jeg litt skuffa når søstra mi sa at de ikke var sikkert jeg kunne spise jordbær hvis jeg skulle amme... [&o]

[:D]Jeg fikk erfare sikkelig hvordan nyfødte blir påvirket av feks jordbær! I 2005 fikk jeg en gutt, og amminga gikk fint. Helt til jeg hadde spist ferske jordbær...å  sjokolade...kål...løk... hadde en sinnsykt god appetitt, og tenkte ikke over mengden jeg spiste. sku amme lillegutt....stakkars han!!! han fikk nå jævli te mageknipe, forstoppelse og vi måtte massere magen hans flere ganger daglig. dette gikk ikke over på en dag, føltes som om det gikk flere uker!!  Så om enn vil ha noe en kanskje vet amme babyer ikke tåler så godt, spis lite av det :D  (tarmene er ikke så gode når di er nyfødte eller...)  så når di blir eldre, kan en øke evt mengden :)
Lykke til!!

har hatt det samme problemet med treg mage, min lege sa at jeg burde ikke bruke noe annet enn miniform...
bruker det jeg og er fornøyd det står 3-4 på pakken men jeg tar bare to om dagen og det hjelper bra...

Back
Topp