Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har pleid å så sukkererter ute jeg, i mai.Her i huset står tomater, sukkererter, jordbær, grassløk og EN agurk (vesla sin) i minidrivhus i vinduskarmen.
Resten av agurkene, solsikker, salat, spinat +++ skal settes i minidrivhus neste mnd![]()
Det er min utfordring også.Ønsker meg drivhus men her er det så mye vind at jeg er redd det blåser bort. Svigermor prøvde et år men drivhuset ble jevna med jorda. Så om noen har tips om solide drivhus så er jeg veldig takknemlig.
De blir sånn ca 15-20cm. Støtter dem opp med sånne grillspyd pinner.Jeg har pleid å så sukkererter ute jeg, i mai.
Hvor store blir de før du setter den ut når du sår dem inne nå? de vokser jo sånn!
Når setter du dem ut da? Mine blir jo over en halv meter i løpet an sommeren, men husker ikke hvor fort de vokser. Vi hadde ikke sukkererter i fjor.De blir sånn ca 15-20cm. Støtter dem opp med sånne grillspyd pinner.
satte dem vek ut i mai tror jeg.. mine ble over en meter høye og belgene store og fine. De var så kreftig at noen av dem ar tykkere enn fingrene mine. Å da var det bar "kjøtt" og erter. gjødsler dem med kugjødsel og markjord fra mannen sin "markfarm"Når setter du dem ut da? Mine blir jo over en halv meter i løpet an sommeren, men husker ikke hvor fort de vokser. Vi hadde ikke sukkererter i fjor.
Hva slags jord?
Nå dør i utgangspunktet ikke alt pga mangel på næring da, jeg ville tenkt på vann, sol, hvilke typer blomster som trives hvor, etc også.
Men jeg bruker blåkorn, fordi du har jeg, og også har jeg eget tomatgjødsel som jeg bruker til grønnsakene. Det er flytende og blandes i vannet, blåkorn blander jeg i jorda. Ikke på de bittesmå, men i store potter og bed.
Om du hadde kujødsel i så kan jeg ikke tenke meg at det var for lite bæring i alle fall, kan du ha hatt for mye? Da svir du dem. Men hva var det som IKKE ville vokse da, siden du åpenbart fikk til omtrent alt jeg planter....