Tråden for (rare) spørsmål

Hva sier dere på jobb om dere blir sykemeldt så tidlig at dere ikke er klar for å fortelle om graviditeten (til alle) enda?
 
Hva sier dere på jobb om dere blir sykemeldt så tidlig at dere ikke er klar for å fortelle om graviditeten (til alle) enda?

Hadde nok valgt å forholde meg til kun styrer da, og latt h*n vidreformidle at jeg var sykemeldt. :happy:
 
Buksene begynner allerede å stramme, er nok en blanding av kostholdet og oppblåsthet som gjør det. Men! Er det noen som vet om det er mulig å sy/hacke til en bukse slik at den passer litt lenger over magen? :p Tenker noe ala strikk på knappen eller å sy på et stykke stoff over magen eller noe :hilarious:
 
Buksene begynner allerede å stramme, er nok en blanding av kostholdet og oppblåsthet som gjør det. Men! Er det noen som vet om det er mulig å sy/hacke til en bukse slik at den passer litt lenger over magen? :p Tenker noe ala strikk på knappen eller å sy på et stykke stoff over magen eller noe :hilarious:

Jeg bruker hårstrikk på knappen på de av mine som ikke passer :hilarious:
Må uansett bruke store gensere for å ikke bli avslørt, så ingen ser «strikk-knappen» :hilarious:
 
Jeg bruker hårstrikk på knappen på de av mine som ikke passer :hilarious:
Må uansett bruke store gensere for å ikke bli avslørt, så ingen ser «strikk-knappen» :hilarious:

Ja sant! Bruker store skjorter og lignende nå :hilarious: men akkurat den buksa det er snakk om nå er uten knapp, men med en sånn hemp på et vis, kanskje det er mulig å sy på noe sånn som dette :hilarious::hilarious: 17408DAE-AADC-431D-9F3C-469E23446B6B.jpeg
 
Hva sier dere på jobb om dere blir sykemeldt så tidlig at dere ikke er klar for å fortelle om graviditeten (til alle) enda?

Jeg skal snakke med ledelsen på fredag for tilrettelegging av andre grunner, de vet jeg har vært overarbeidet litt for lenge. Føler jeg kunne spilt på det hvis jeg sykmeldes tidlig, samtidig kjenner jeg at det er litt godt at noen på jobb vet. Så tenker da at jeg forteller det til nærmeste leder, med tydelig beskjed om at jeg vil fortelle selv når jeg er klar for det, uavhengig av sykmelding eller ikke:p
 
Jeg har fortalt det til nærmeste leder alt, så hun vet. Og jeg kommer nok til å fortelle det til de på avdelinga om jeg blir sykemeldt (men har også litt lyst til å vente til etter TUL). Men resten av jobben føler jeg bør få en grunn av noe slag, ellers blir det fort mye spekulasjoner. Ikke at det egentlig trenger å være noen krise. Men ja..
 
Merker det er lenge siden jeg har gjort dette sist, så her kommer vel tidenes dummeste spørsmål. :p

Er 6 fullgåtte uker 6+0? Eller er det 6+6?:hilarious:
For når du er 5+1 er du vel i din sjette uke? Så da er 6+0 fullgått? Eller? :hungover:
 
:goodnight
Merker det er lenge siden jeg har gjort dette sist, så her kommer vel tidenes dummeste spørsmål. :p

Er 6 fullgåtte uker 6+0? Eller er det 6+6?:hilarious:
For når du er 5+1 er du vel i din sjette uke? Så da er 6+0 fullgått? Eller? :hungover:

Godt spørsmål! Aldri tenkt over:hilarious: Men det virker veldig logisk iallefall! Jeg tenker 4+0 er fire fulle uker pluss antall dager etter detxsmile9
 
:goodnight

Godt spørsmål! Aldri tenkt over:hilarious: Men det virker veldig logisk iallefall! Jeg tenker 4+0 er fire fulle uker pluss antall dager etter detxsmile9

Ikke jeg heller, før jeg skulle bestille time til UL, og det sto tidligst 6 fullgåtte uker. :hilarious:
 
Nå måtte jeg virkelig tenker her, men jeg er 4+5 i dag, og i graviduke 5. Så da vil jeg vel være 4+5 og fem fullgåtte uker i morgen. Men jeg skal ikke si det for sikkert. Kanskje høre med de du skal på UL hos? Kaaan jo være de mener 6+6. Ser en del steder at det står TUL fra uke 7.
 
Merker det er lenge siden jeg har gjort dette sist, så her kommer vel tidenes dummeste spørsmål. :p

Er 6 fullgåtte uker 6+0? Eller er det 6+6?:hilarious:
For når du er 5+1 er du vel i din sjette uke? Så da er 6+0 fullgått? Eller? :hungover:

Det var ikke et dumt spørsmål! Faktisk et veldig bra spørsmål.
Jeg tipper at 6 fullgåtte uker er 6+0. Og så stemmer det at du er i din sjekke uke når du er 5+1, det står på appene jeg bruker ihvertfall.
 
"Rundt uke 6 kan gynekologen se om det er liv, fastslå hvor mange fostre det er, samt bekrefte svangerskapslengden. Legen vil kunne utelukke svangerskap utenfor livmoren eller blæremola. Er du kortere på vei enn 6 uker, kan det være for tidlig å se hjerteslagene."

Man kan ta TUL fra uke 6 står det. Men jeg tolker det som fra 6+0 fordi det etterpå står at det kan være for tidlig å se hjerteslagene hvis man er mindre enn 6 uker på vei.
 
Takk dere! Godt det var fler enn meg som lurte. Vi har bestilt 20. mai. Jeg vil da være 7+5, og en dag fra 8(?) fullgåtte uker.. Kanskje.. :hilarious::rolleyes::p
 
Hva sier dere på jobb om dere blir sykemeldt så tidlig at dere ikke er klar for å fortelle om graviditeten (til alle) enda?
Godt spørsmål, jeg måtte fortelle sjefen da jeg begynte å blø i uke 6 når jeg var gravid med tvillinger. Ble 4 uker med blødninger og en sur sjef, før jeg mistet. Ingen medfølelse der, så vil gjerne unngå å fortelle nysjefen.
Kommer til å lyve om noe sånt skjer igjen, de ser jo ikke årsaken til sykmeldingen. Skylde på kink i ryggen eller noe:bag:
 
Godt spørsmål, jeg måtte fortelle sjefen da jeg begynte å blø i uke 6 når jeg var gravid med tvillinger. Ble 4 uker med blødninger og en sur sjef, før jeg mistet. Ingen medfølelse der, så vil gjerne unngå å fortelle nysjefen.
Kommer til å lyve om noe sånt skjer igjen, de ser jo ikke årsaken til sykmeldingen. Skylde på kink i ryggen eller noe:bag:

Fy søren! Høres ut som en veldig lite sympatisk type! Leste gjennom dagboken din nå, du har hatt litt av en reise! Håper spiren din sitter til januar og at nysjefen er mer menneskelig enn den forrige!
 
Jeg har en syklus på rundt 13 dager (det ble sånn av corona tror jeg) men kan jeg allikevel bli gravid med så kort syklus? Mensen er nå 5 dager forsinket (har regelmessig mens selvom jeg har kort syklus) jeg har veldig mye mensensmerter men ingen mens i tillegg en del merkelig hodepine, har også plutselig fått delvis urinveisinfeksjon, og har en del vondt i magen og må en del på do pga det, er også skjennerelt rar og tung i kroppen pluss at puppene er litt øme og har fått synlige blodårer kan dette være graviditet ell er det bare noe rart med kroppen min?
 
Back
Topp