Tråden for rare spørsmål

Sikkert et dumt spørsmål, men hva er normale blødninger i svangerskapet? Har googlet og blir ikke så veldig klok av det. Her har jeg hatt blødninger i 4 dager på rad nå. Er brunt med utflod og litt rosa på dopapiret ved dobesøk er det normal blødning? Jeg har time på sykehuset nå på mandag den 20.6 for tidlig ultralyd.

Drikker dere fortsatt kaffe/iskaffi nå når dere er gravid? Jeg har så lyst på iskaffe, men tørr ikke drikke så mye koffein nå
Er det noen som vet om det er mindre koffein i nestle iskaffi enn i en vanlig kaffe?☺️
Ja det gjør jeg, men har kuttet betydelig ned.
Jeg drikker vanligvis 8-10 kopper kaffe, noen er espresso.
Nå fordeler jeg en grønn iskaffe fra Tine utover dagen. Det er 3 espresso i den, så drikker kanskje en tredjedel om morgenen, litt når jeg kommer hjem og litt om kvelden.

Drikker dere fortsatt kaffe/iskaffi nå når dere er gravid? Jeg har så lyst på iskaffe, men tørr ikke drikke så mye koffein nå
Er det noen som vet om det er mindre koffein i nestle iskaffi enn i en vanlig kaffe?☺️
Jeg drikker stort sett én kopp vanlig kaffe om dagen, ikke mer enn det :)

I starten synes jeg kaffe ikke var noe godt da jeg prøvde å smake på det (ca uke 6) men jeg slutta også å drikke kaffe ca 1 mnd før jeg ble gravid.
Men nå nyter jeg 1 kopp kaffe på ettermiddagen med desert. Så ikke så mye kofein som blir servert til den lille men starta så smått med 1 kopp ved middagstider (ca uke 14) så nå er det ikke så ille men går ca 1-2 kopper om dagen nå :angelic:

Drikker ingenting koffein med unntak av Cola av og til. Men ville drukket iskaffe uten problemer - om det er melk i tillegg er det jo utvannet, for å si det slik. Og som kolleger har sagt, "det var ingen som snakket om koffein for 15 år siden" ;)

Det er vel maks 200mg koffein som er anbefalt per dag i svangerskapet. Tilsvarer ca. 2 kopper kaffe. En vanlig cappuccino iskaffe fra tine inneholder 70mg per enhet, mens den samme som heter UTEN inneholder 125mg per enhet. Jeg holder meg til ca 2 kopper kaffe og føler det er ok :) Sist var jeg mye mer restriktiv. Kjøper kun cola uten koffein til kos så jeg ikke går over om jeg har drukket kaffe i tillegg.

Jeg eg snart i uke 14, og fortsatt dårlig matlyst, brekker meg og spyr hver dag. Spyr 1-2 ganger om dagen. Tanken på mat får hele magen/meg til å vrenge seg, får ekkel smak i munnen i mens jeg spiser :sick006 sykt sulten men klarer ikke spise så mye, og da blir det verre og jeg brekker meg for jeg er så sulten.. er konstant «sug»i magen/brystet hele dagen.. Andre som har det sånn?? Trodde det skulle bli bedre i uke 12.:rolleyes:

Jeg eg snart i uke 14, og fortsatt dårlig matlyst, brekker meg og spyr hver dag. Spyr 1-2 ganger om dagen. Tanken på mat får hele magen/meg til å vrenge seg, får ekkel smak i munnen i mens jeg spiser :sick006 sykt sulten men klarer ikke spise så mye, og da blir det verre og jeg brekker meg for jeg er så sulten.. er konstant «sug»i magen/brystet hele dagen.. Andre som har det sånn?? Trodde det skulle bli bedre i uke 12.:rolleyes:
Har det sånn fra tid til annen og da hjelper det mye på med litt fruk eller sobet ^^

Uff! Hadde det slik med førstemann… lite trøst og komme med annet enn at det blir bedre når det går over. Men ja den uke 12grensa er bare noen få heldige som kan glede seg over ferdig kvalme og oppkast da..
Jeg ble tilslutt innlagt når jeg ventet førstemann.. har desverre ingen mirakelkur.. det er helt grusomt når det står på. :Heartred

Jeg drikker Tine iskaffe og ellers iskaffe på kafé innimellom.
Klarer ikke varm kaffe som gravid :hilarious:

Drikker 2 kopper kaffe hver dag :) anbefaling er 200(husker ikke om det var mg eller ug akkurat nå etter våken natt xD) og det tilsvarer 2 kopper kaffe. Vil jeg ha mer kaffe enn det blir det koffeinfri :)

Jeg er i uke 16 og har det enda slik.

Sikkert et dumt spørsmål, men hva er normale blødninger i svangerskapet? Har googlet og blir ikke så veldig klok av det. Her har jeg hatt blødninger i 4 dager på rad nå. Er brunt med utflod og litt rosa på dopapiret ved dobesøk er det normal blødning? Jeg har time på sykehuset nå på mandag den 20.6 for tidlig ultralyd.

Har ikke hatt blødninger på det stadiet her selv, men kan jo være mange grunner til det. Hvordan går det nå, gav det seg helt..? :Heartred

Jeg har det også sånn.:crybaby2

Jeg er i uke 16 og har det enda slik.
Off! Håper det snart blir bedre!:Heartred

Jeg følte meg ganske bra i går kveld, og idag da jeg våknet så følte jeg meg og veldig bra, men har veldig mensmurring og vondt i korsryggen. Det er konstant, og stikker av og til helt nederst på venstre side og i underlivet!
Det begynte i går midt på dagen og er fortsatt vondt :( så er så redd det er begynnelsen på spontanabort, siden jeg og plutselig følte meg bedre!
Er det normalt i uke 14?? Skal snart på ultralyd igjen..
Var på ultralyd i uke 12, og da var alt fint. Beklager mange spørsmål. Første gang jeg er gravid og er veldig bekymret :oops:

Last edited:

Jeg følte meg ganske bra i går kveld, og idag da jeg våknet så følte jeg meg og veldig bra, men har veldig mensmurring og vondt i korsryggen. Det er konstant, og stikker av og til helt nederst på venstre side og i underlivet!
Det begynte i går midt på dagen og er fortsatt vondt :( så er så redd det er begynnelsen på spontanabort, siden jeg og plutselig følte meg bedre!
Er det normalt i uke 14?? Skal snart på ultralyd. Beklager mange spørsmål. Første gang jeg er gravid og er veldig bekymret :oops:
Alt er normalt men det er mindre vanlig.

Jeg har ikke annet tips til deg enn å ta det med ro og håpe at det går over. Murringer er som oftest at livmor strekker seg, smerter i ryggen kan være bekkenløsning.
Men blir smertene skikkelig sterke så lan det være en sa. Men de er såpass sterke at du ikke er i tvil engang.

Krysser fingrene for deg og lille bønna:Heartred

Alt er normalt men det er mindre vanlig.

Jeg har ikke annet tips til deg enn å ta det med ro og håpe at det går over. Murringer er som oftest at livmor strekker seg, smerter i ryggen kan være bekkenløsning.
Men blir smertene skikkelig sterke så lan det være en sa. Men de er såpass sterke at du ikke er i tvil engang.

Krysser fingrene for deg og lille bønna:Heartred
Takk :Heartred Hvordan er egentlig «normale» murringer? Er det konstant eller er det mer vanlig at det kommer og går hele dagen? :)

Takk :Heartred Hvordan er egentlig «normale» murringer? Er det konstant eller er det mer vanlig at det kommer og går hele dagen? :)
Kommer og går. Noen ganger varer det et minutt, noen ganger konstant småverk i lemgre tid. Men det er forskjellig fra person til person

Er det normalt i uke 14?? Skal snart på ultralyd igjen..
Var på ultralyd i uke 12, og da var alt fint. Beklager mange spørsmål. Første gang jeg er gravid og er veldig bekymret :oops:
Det er ikke unormalt å plutselig føle seg bedre i uke 14 nei.
Som de andre påpeker så kan det være helt uskyldig som livmor som strekker seg og vondt i bekkenet.
Så lenge det ikke kommer i tak så ville jeg prøvd å ikke la meg så mye <3 veldig lett å si ikke like lett å gjennomføre

Har ikke hatt blødninger på det stadiet her selv, men kan jo være mange grunner til det. Hvordan går det nå, gav det seg helt..? :Heartred
Takk for at du spør ♥️ jeg har vært hos sykehuset inatt på kvinne og barn avdeling. Jeg har dessverre hatt spontanabort. Jeg var 12 uker på vei da dette skjedde. Har fått tabletter pga kraftige blødninger. Men ser ut til og ordne seg opp nå.

Back
Topp