Tråden for oss som strikker, syr, hekler e.l.

strikka bilstolpose ilag ned mamma til eldste. kun hjer til andre, å no har eg lyst ålage teppe til vogna og lignande -)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har lyst til å strikke tepper. Brukte et mor Signe-teppe i Nøstebarn sitt ullgarn masse til førstemann. Funderer på å strikke i ull-silke så det kanskje ikke blir altfor varmt til å bruke til sommerbaby. Det er så mange nydelige farger å velge mellom at det kommer til å bli skikkelig vanskelig:
http://nostebarn.no/garn/silke-ull-garn.html
Liker også teppene på pickles, lurer på denne: http://www.pickles.no/lun-bris-sommerbabyteppe/
Også har jeg lyst til å strikke en snorkedress til første vinteren: http://www.pickles.no/snorkedress

Og jeg har lyst til å strikke hentesett, men har ikke funnet oppskrift ennå. Har ikke bestemt oss for om vi vil vite kjønn ennå, men det kompliserer strikkinga å ikke vite. Jeg ønsker ikke ekstremt jentete/guttete klær, men har ikke funnet hentesett jeg syns er fint uavhengig av kjønn og som kan funke om sommeren ennå. Spørs om dette ikke blir argumentet som avgjør at vi vil vite kjønn (det er jeg som er "bremsen", gubben vil gjerne vite).

Synes denne er veldig fin til både jente og gutt :) hvis du ikke allerede har funnet en da :p må bare ha en fin farge som passer til begge kjønn :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    814,2 KB · Visninger: 80
Jeg strikket en kjole og lue til vesla for å ha henne med hjem fra sykehuset i, og så strikket jeg en heldress i ull til høsten. Til neste blir det nok et nytt hentesett.

Har fått selebukser med og uten føtter, noen jakker og gensere og har brukt dem masse, sånn om noen trenger ideer til hva som brukes :)
 
Denne søte dressen driver jeg og strikker på nå. Men jeg lager den er i brunt :) passer bra til jente og gutt :) tenkte og strikke de votterne etterpå :)
Koselig og endelig sitte med babytøy på strikkepinnene, utmerket att det er super spennende skiskyting på tv samtidig ;)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    455,4 KB · Visninger: 73
Jeg har hatt en altfor lang strikkepause nå :( bør komme igang igjen, men lysten er ikke helt der, og jeg har så mye annet å gjøre..
 
Jeg strikker et teppe i hvitt, men som man skal tre et silkebånd i øverst. Får ta stilling til farge på båndet når vi vet kjønn, evt bruke hvitt. Har lite erfaring med strikking så det kommer nok til å ta sin tid.
 
Jeg hekler en genser til guttungen. Når jeg vet om det er gutt eller jente som gjemmer seg immagen vil jeg starte på et hentesett :). Gleder meg!
 
Hvordan går det me deres projekter jenter? :)

Jeg er nesten ferdig med ulldressen, med bare 5 cm igjen gikk jeg tom før garn :( så imorgon skal jeg på garnbutikken og kjøpe mere sånn att jeg får gjøre ferdig det siste :)

Nå har jeg begynt på nytt projekt :) ett neutralt babyteppe som jeg håper blir bra. Syns kanskje det ser litt kjedelig ut nå, men blir kanskje bra til slut :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    297,1 KB · Visninger: 76
Hei:) noen av dere strikkere som vet om en bok med babyklær som ikke er så vanskelige? Enkle gode babyklær?
 
Jeg holder på med en kjempesøt kjole til vesla nå, og så blir det et hentesett til knertiknerten i magen etterpå! Kjolen er lilla i stedet for rød, og settet blir i lysegrønt tenker jeg :)

Viking garn <3
 

Vedlegg

  • 1394636800327.jpg
    1394636800327.jpg
    39,7 KB · Visninger: 61
  • 1394636848400.jpg
    1394636848400.jpg
    115,2 KB · Visninger: 60
Hei:) noen av dere strikkere som vet om en bok med babyklær som ikke er så vanskelige? Enkle gode babyklær?

Boka "Myk Start - Strikk til babyen" av May B. Langhelle skal visstnok være grei for nybegynnere. :) Men kommer litt an på om du helst vil strikke småplagg eller litt større som jakke og bukse. Er litt forskjellig i den boka.

Lykke til. :)
 
Jeg er helt fersk strikker, og har den boka "myk start" er litt forskjellig vanskelighetsgrader i.. Men er ganske greit det jeg har strikke hittil. Sliter litt med å forstå oppskrifter og enkelte forklaringer da :p men kjempefin bok med maaaaasse fint jeg har lyst til å strikke :D
 
Driver å strikker vognteppe med setesdalmønster jeg nå, tror det blir ganske fint :)
Har meldt meg på strikkekurs med tema barneklær, og det gleder jeg meg til!
Mamma'n min har strikket hentesett til de to første, men kanskje jeg kan klare selv nå :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Jeg holder på med en kjempesøt kjole til vesla nå, og så blir det et hentesett til knertiknerten i magen etterpå! Kjolen er lilla i stedet for rød, og settet blir i lysegrønt tenker jeg :)

Viking garn <3

Det settet var kjempe skjønt! :):love7
 
ImageUploadedByBV Forum1396460532.245927.jpg

Her er det jeg har strikket til babyen så langt :) mangler bare glidlås i dressen :) nå er jeg begynt på en hue i samme garn som dressen og votterne.

De grå og hvite sokkarna er sånne Uten hæl, som babyen kan vokse i :) men de her lagde jeg ganske så små allikevel :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp