Tråden for en positiv ting om dagen i dag.

Oppdatering:
Har nettopp kommet tilbake fra sykehuset. For en fantastisk følelse å føle seg så "sett" og ivaretatt! Masse spm og undersøkelser. Ultralyden er for tidlig for å kunne se et bankende hjerte, men jeg så en liten "ert" med et lite "frø" inni, så alt er bra så langt :) Skal inn igjen på fredag for flere tester og så ny ul på neste mandag hos privat gyn! Og så til sykehuset for ul der og. Masse fint å glede seg til så lenge alt går bra :-D
Så gøy da! Spennende med UL om litt over en uke. Da slår jo gjerne hjertet også!! :-D
Kommer til å følge ekstra godt med deg siden vi har samme termindato og vi begge har PCOS :)

Så gøy da! Spennende med UL om litt over en uke. Da slår jo gjerne hjertet også!! :-D
Kommer til å følge ekstra godt med deg siden vi har samme termindato og vi begge har PCOS :)
Kan oppdatere deg jevnlig ;-) Hehe... Blir veldig interessant å se litt banking! Kjenner jeg er mer "engasjert" nå enn sist, men det er også fordi jeg er veldig klar over at det nå er et risikosvangerskap...!

Bør jo være mulig å få en utredning da?
Jeg er jo utredet, to ganger, for ufrivillig barnløshet. Jeg fortalte andre gyn at første gyn seks år tidligere hadde antydet pco, men uten å gi meg offisielt noen diagnose. Nåværende gyn ville heller ikke det, det er jo ikke så farlig hva vi kaller det, liksom. Mindre cyster, og ser ikke typisk pco ut, ikke overvekt, mye hår etc. Så han har heller ikke gitt meg diagnosen.

Jeg skal dit på tidlig ul 19.5 og lurer på å spørre ham om han tror jeg er kandidat.

Men, jeg trenger vel ikke metformin egentlig? Ikke føder jeg foe tidlig, og de andre tingene, bla svangerskapsdiabetes, hadde der i følge pregmet 1 ikke effekt på.

Jeg er jo utredet, to ganger, for ufrivillig barnløshet. Jeg fortalte andre gyn at første gyn seks år tidligere hadde antydet pco, men uten å gi meg offisielt noen diagnose. Nåværende gyn ville heller ikke det, det er jo ikke så farlig hva vi kaller det, liksom. Mindre cyster, og ser ikke typisk pco ut, ikke overvekt, mye hår etc. Så han har heller ikke gitt meg diagnosen.

Jeg skal dit på tidlig ul 19.5 og lurer på å spørre ham om han tror jeg er kandidat.

Men, jeg trenger vel ikke metformin egentlig? Ikke føder jeg foe tidlig, og de andre tingene, bla svangerskapsdiabetes, hadde der i følge pregmet 1 ikke effekt på.
Det eneste er jo at metformin har bevist effekt på SA. Studier viser at om man er på metformin har man ikke større risiko enn ikke-pcos'ere til å få SA.

Gyn sa til meg at slanke mennesker med PCOS er veldig vanlig. Hun sa det så enkelt som "har du uregelmessige sykluser og cyster på eggestokkene så har du PCOS". Jeg ble ganske sjokkert da jeg fikk dx for jeg ikke hadde noen andre symptomer enn noe uregelessig menstruasjon.

Men er jo selvfølgelig godt mulig at du ikke har PCO da. Ville bare dele hva gyn sa til meg for jeg ble veldig overrasket over å få diagnosen selv.

Jeg fikk diagnosen pcos fordi jeg hadde så lange sykluser, og ul viste cyster i eggstokkene. Men har ikke økt hårvekst og er ikke noe mer overvektig nå enn da jeg ble gravid med treåringen, og da ikke hadde pcos...

Det er vel litt i grenseland det med cyster kanskje. Skal vurdere å spørre ham.

Er glad for at jeg er 5+0 i dag og at det er "bare" 25 dager til jeg skal på ul :D

En dag bak deg, jeg er 4+6, men det er bare.. 16 dager til jeg skal på ul :)

Også har vi hatt en fin slutt på dagen også, etter en dag med mye lek med den kommende nabojenta fikk vi besøk av mine foreldre på kvelden, og ungene var likevel brukbart greie å legge (litt mer tull fra lillesøster, men ikke så mye) og nå har roen senket seg.

Mannen ser brann-kamp på tv, og enn så lenge leder de til og med. Livet er ikke så ille.

Og jeg har ikke egentlig vært skikkelig kvalm i dag. Litt uvel, men ikke kvalm!

(Dette er ikke tråden for å nevne hvordan bekkenet kjennes i kveld)

Positiv ting idag er at ett vennepar ville være Gudforeldre til lille :) ❤️

Men faddere.... ohh.... de har vi brukt opp.

Min bror med kone, mannens far og eldste søster på første, mine foreldre, mannens mor og den neste søstra på andre. Ha har to søsken til, men de er ikke gamle nok til å være fadder før våre egne er det (svigerfar er etablert på nytt) så... da må vi ut av nærmeste krets. Jeg har et par jeg kan tenke meg å spørre på min side, men hvem han skal spørre.... si det...

Er glad for en ny dag med nye muligheter ;) hver dag starter med blanke ark og nykvessede tegneblyanter.. Prøver å være et litt bedre menneske enn hva jeg var i går, og dagen før der, og dagen før der igjen :) hvis noen mangler et smil, har jeg mange å dele ut :D

I dag er det positivt at det nærmer seg helg. Jeg går jo bare rundt i en tåke og tenker på alt annet enn jobb :p

Å hente guttungen i barnehagen, han ser meg komme på lang avstand og roper heia helt til jeg har kommet bort til han :happy::Heartblue

Back
Topp