Alex_Micamor_
Glad i forumet
[:D]Vel ,her kommer de.
Sjokoladesnitter
150g margarin - (romtemperert.)
200g hvetemel
150g sukker
1/3 ts hornsalt
1 ss kakao
1 egg.
Strøs med Perlesukker eller hakkede mandler - nøtter - eller itteno[:)]
Smuldre smør med noe mel,bland resten av melet med hornsalt og kakao ,rør det i blandingen sammen med sukker. (Blir en kornete greie ,rør til det blir godt sammensmuldret - mixer er et must!) Samle deigen sammen med ett HALVT sammenpisket egg. - sett deigen kaldt en times tid.
Trill deigen ut i tommetykke stenger ,legg på stekeplate (bakepapir er en gudegave...) Trykk stengene flate - pensle med resten av egget. Strø ------ over.
Stekes i 12-15 min ,mitt i ovnen - på 200 grader.
Når stengene er ferdigstekt skjærer du dem i snitter mens de er varme.
Slik man lager brune pinner til jul..
Legg på rist - avkjøl - spis!
(De er ikke noe særlig gode varme ,men når de er kalde.....[8D])
Nå er det røykepause .Nøttesnittene dukker snart opp[:D]

Slik ser de ut oppskjært.. Ikke det vakkreste ,men de er enkle å lage - og enkle å spise...
Sjokoladesnitter
150g margarin - (romtemperert.)
200g hvetemel
150g sukker
1/3 ts hornsalt
1 ss kakao
1 egg.
Strøs med Perlesukker eller hakkede mandler - nøtter - eller itteno[:)]
Smuldre smør med noe mel,bland resten av melet med hornsalt og kakao ,rør det i blandingen sammen med sukker. (Blir en kornete greie ,rør til det blir godt sammensmuldret - mixer er et must!) Samle deigen sammen med ett HALVT sammenpisket egg. - sett deigen kaldt en times tid.
Trill deigen ut i tommetykke stenger ,legg på stekeplate (bakepapir er en gudegave...) Trykk stengene flate - pensle med resten av egget. Strø ------ over.
Stekes i 12-15 min ,mitt i ovnen - på 200 grader.
Når stengene er ferdigstekt skjærer du dem i snitter mens de er varme.
Slik man lager brune pinner til jul..
Legg på rist - avkjøl - spis!
(De er ikke noe særlig gode varme ,men når de er kalde.....[8D])
Nå er det røykepause .Nøttesnittene dukker snart opp[:D]

Slik ser de ut oppskjært.. Ikke det vakkreste ,men de er enkle å lage - og enkle å spise...