Tråd om modning, murringer, tegn på at ting skjer snart? :)

Har to fødsler bak meg som har startet plutselig uten forvarsel. Tok henholdsvis 9 og 4 timer fra første tegn på at noe var i gjære, til ungene var ute. Håper ikke det går raskere denne gangen, for å si det sånn...

Hopper litt inn her, siden det er snakk om modning.

Dere som vet at babyen har festes seg, har magen deres sunket?

Min har nemlig ikke gjort det, jeg kjenner rompa hennes langt oppi ribbeina, kombinert med masse trykk, press og kynnere :( er så vondt og ubehagelig. Det eneste som gjør det litt behagelig, er å legge seg i senga :(

Sent from my iPhone using BV Forum
Hodet er festet og han ligger veldig lang ned men magen har ikke sunket. Det sparkes i mellomgulvet. Om han synker noe lengre med kommer han ut så tror nok ikke magen vil synke. Han vil jo bare bli enda større så trenger nok all plassen. Er 36+0

Hodet er festet og han ligger veldig lang ned men magen har ikke sunket. Det sparkes i mellomgulvet. Om han synker noe lengre med kommer han ut så tror nok ikke magen vil synke. Han vil jo bare bli enda større så trenger nok all plassen. Er 36+0

Sånn er det her og, men jeg er 39+2.

Hei jenter - ville bare dele med dere at prinsessa mi kom til verden 23.05.2014 - alt gikk mye fortere enn det jeg hadde regnet med :)

Hei jenter - ville bare dele med dere at prinsessa mi kom til verden 23.05.2014 - alt gikk mye fortere enn det jeg hadde regnet med :)

Gratulerer så mye!!!

Fortell, fortell - hvordan var det? Er så keen på fødehistorier for tiden;)

Gratulerer så mye, heldig du :) del gjerne historien når du er klar for det ;)

Gratulerer så mye!!!

Fortell, fortell - hvordan var det? Er så keen på fødehistorier for tiden;)

Fødselen gikk relativt veldig fort.

Hadde jo vært inne forrige uke på føden pga blødninger og 4 cm åpning. Tror dette var en av årsakene til at det fikk så fort....

Fostervannet begynte å gå/lekke ca. 21.45 - ringte så føden med engang og fikk beskjed om at jeg måtte inn med engang - kjente vannet kom mer og mer - og kjente riene kom - satt så på taxien og kjente pressriene begynte å komme - kom til sykehuset, da hadde det åpnet seg 9 cm - så da var det bare å forte seg å "føde" :P
Og min prinsesse kom til verden 00.03 :D

Å herligheten da! Det er ikke det en regner med skal skje:) Så fint at alt gikk bra...

Nyt dagene:)

Å herligheten da! Det er ikke det en regner med skal skje:) Så fint at alt gikk bra...

Nyt dagene:)

Ja, det skal jeg gjøre - koser meg alt som nybakt mamma, selv med lite søvn. Trodde ikke at jeg ville føle det slik ;)

Har hatt noen rare ilinger i kroppen i natt: føles som elektriske støt som går fra korsryggen og oppover og ut i tinningene elle ut foran på brystet. Veldig merkelig følelse... Jeg bar en litt tung eske i går, føler kanskje det er det... For dette kan jo ikke være rier eller noe i den retning?

En annen ting: når man har rier, er magen hard sånn som med kynnere da? Alltid? Eller kan det føles som tak i ryggen men med relativt myk mage?

39+2 i dag. Håper noe skjer hver eneste natt for tiden, så alle tegn tolkes :p Har selv hatt veldig mye kynnere (så godt som kosntant når man var på jobb) og mye nedpress et par uker før permisjon. Ble litt roligere etter det. Nå kjenner jeg konstant stikking i underlivet, spesielt om natta når jeg skal snu meg (gjort de siste par ukene) så håper det er modningstegn.

Lurer også på det med kynnere i forhold til rier og om magen blir hard ved rier også.

Termin i dag, og slimproppen gikk 5 på 12, akkurat før jeg skulle på siste kontroll hos jordmor. Dette betyr vell at noe kan skje snart :-) krysser fingrene for det hvertfall :-) har masse kynnere, og skikkelig "mensen" smerter i hele natt og i dag! Håper lillemor kommer snart. :-)

Termin i dag, og slimproppen gikk 5 på 12, akkurat før jeg skulle på siste kontroll hos jordmor. Dette betyr vell at noe kan skje snart :) krysser fingrene for det hvertfall :) har masse kynnere, og skikkelig "mensen" smerter i hele natt og i dag! Håper lillemor kommer snart. :)

Så spennede! Sånn hadde jeg det dagen før fødsel, uten å gi deg ALT for mye forhåpninger ;-p

Har hatt forhåpninger siden forrige uke :-P men kjenner de er litt sterkere nå. Hun kommer nok ut i løpet av helga :-)

Samme her, nå håper jeg skikkelig! I dag (går) gikk slimproppen, og jeg hadde regelmessige "tak" (menssmerter, ikke sterke, dessverre) hvert 10. minutt hele kvelden. Nå har jeg sovet noen (få) timer. Stort sett sovet meg gjennom, men våknet av 2-3 av sammentrekningene. Stod opp en liten tur nå, sulten! :p
Håper så inderlig at dette er starten, og at det tar seg opp skikkelig de neste timene..! :)

Krysser fingrene for oss begge! ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp