Tråd om modning, murringer, tegn på at ting skjer snart? :)

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
Tenkte at siden det nærmer seg +/-14dager terminukene for flere av oss, så kunne vi ha en egen tråd der vi skravler om tegn på at ting skjer :)

Selv har jeg hatt en del mensenmurringer og nedpress i det siste, håper det er et godt tegn på at det kanskje nærmer seg fødsel? :) håper det!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Så spennende! :)

Her har jeg 14 dager igjen i morgen... Har merket forandringer i kroppen de to siste dagene... Har hatt løs mage noen dager, føler meg mye tyngre og leppene mine har hovnet opp (antydning til føde-tryne :P ) Jeg har hatt en del murringer lenge nå, og noen av de er ganske så ubehagelige... Alikevel har jeg en mistanke om at jeg går over tiden denne gangen :P (jeg mener min termin er noe senere enn UL-termin)... Men, tiden vil vise! Utroolig spennede tid vi går inn i!! :D :D

Vet ikke om jeg har hatt noen murringer i og med dette er mitt første barn!:-P men det stikker en del der nede og lille i magen trykker på noen nerver rett som det er.. Ikke noe tegn til slimpropp eller noe enda.. Er fornøyd med det da kjæresten min (barnefar) ikke kommer hjem før imorgen.. Vil gjerne ha tid til litt kjæresterier og kvalitetstid før lillegull kommer :-) men for alldel! Velkommen er hun uansett! ;-)

Fire uker til termin, igår gikk nok slimproppen her!! Så nå venter vi i spenning, masse rar følelse av at "jeg skal ha mensen" der nede.. Og masse kynnere både dag og natt. Jordmor på sykehuset sa at det er hvertfall modning og fra slimproppen går kan fødselen begynne eller det kan gå opptil tre uker :D men mer sannsynlig at det skjer noe innen en uke enn om tre, statistisk.
Vi er så klare for å møte datteren vår <3

Jeg venter mitt første barn, og er usikker på hva man skal kjenne etter. Har jo mensenlignende type smerter av og til, men vet ikke hva dette har med modning å gjøre. Vet også at han har festet seg godt i bekkenet, men utenom dette merker jeg ingenting på kroppen til at han vil komme ut snart.

MÅ man kjenne ulike former for modning før de velger å komme? :) Skjønner at det er vanlig, men man kan vel plutselig føde uten særlige og tydelige tegn på at det har modnet veldig? :)

I tillegg troooor jeg deler av slimproppen har gått i det siste. Vært noen ganger det har vært hvite klumper når jeg har vært på do, i tillegg til at det har komt med i urinprøvene på kontoll hos jordmor *heeh*.. Det kan vel være slimproppen? :)

Er visst noen som ikke merker noe før første rie eller før vannet går ;)
Så denne ventetia er uforutsigbar :)

Jeg tror deler av slimproppen gikk for litt over en uke siden, har også hatt litt blodig utflod på papiret etter dobesøk på morran. For en uke siden var han ikke festet, får se hva jordmor sier på fredag! Skal høre om hun kan sjekke modning, er da 38+3 :-)

Er i uke 37 + 2 nå, og trodde at prinsessa vår skulle komme i går...

Var lagt inn på føden forrige tirsdag pga blødninger og 4 cm åpning. Uten rier - så har bare gått å ventet...
I de siste har jeg hatt mye trykk og nedpress - og i morges kom riene, fra 10 - 5 min mellom hverandre - ringte føden og fikk beskjed om at jeg skulle ta kontakt når riene kom hyppere - etter 6 timer med rier greide jeg å sovne av - og riene forsvant da jeg våkna - så det var viss bare falsk alarm....

Så sitter her å venter igjen, spendt på når det skjer... :)

Jeg venter mitt første barn, og er usikker på hva man skal kjenne etter. Har jo mensenlignende type smerter av og til, men vet ikke hva dette har med modning å gjøre. Vet også at han har festet seg godt i bekkenet, men utenom dette merker jeg ingenting på kroppen til at han vil komme ut snart.

MÅ man kjenne ulike former for modning før de velger å komme? :) Skjønner at det er vanlig, men man kan vel plutselig føde uten særlige og tydelige tegn på at det har modnet veldig? :)

I tillegg troooor jeg deler av slimproppen har gått i det siste. Vært noen ganger det har vært hvite klumper når jeg har vært på do, i tillegg til at det har komt med i urinprøvene på kontoll hos jordmor *heeh*.. Det kan vel være slimproppen? :)

Første gang jeg fødte så merket jeg ingenting før riene begynte (annet enn at jeg trodde riene var kynnere i begynnelsen), så det kan godt komme utav intet :D Hadde ingen modningstegn, og hodet var heller ikke festet i bekkenet.

Har ikke så mange tegn annet enn at det er ni dager til termin. 39+1 i dag. Har masse kynnere, men det har jeg hatt hittil i svangerskapet og også i de to foregående svangerskapene. Nå er de imidlertid begynt å bli litt vonde også. Deler av slimproppen har nok gått, men ingen blodspor. Magen tømmer seg fullstendig hver dag, men det har også foregått de seneste ukene.

Skal til JM i dag og kommer til å høre med henne om hun kan sjekke ståa. Ønsker å vite om disse kynnerne faktisk har noen effekt...

Har en del murringer og tidvis maserier noen timer av gangen, -og så slutter det. Modning, i hvert fall! :) Ellers ligger hun langt (!) nede i bekkenet nå!
Har tre uker til termin, og vil egentlig helst at hun venter i hvert en-halvannen uke. En uke til i magen gjør nok godt - og jeg vil også gjerne ha en uke til alene med storesøstrene ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Neida, man må absolutt ikke kjenne tegn til modning - det kan starte nokså uventet :) Jeg har for min del aldri sett eller merket noe til denne berømmelige slimproppen, for eksempel, og nå får jeg mitt tredje barn ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Spennende, her er det flere som har modningstegn ja :)
Jeg er også førstegangsfødende og aner jo egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter heller, men jeg tenker som så at alt som er nytt og litt ubehagelig er "bra", hehe. Jeg har menssmerter f.eks., og en del strålinger fra bekkenet og nedover lårene. Og nedpress, herregud, som han trykker, føles til tider ut som at det kommer en kjempebæsj (excuse my french). Og at jeg går på do-do ofte.Lite/ingen kynnere da....

Men ei venninne av meg som fikk nå i april hadde null forvarsel, nix nada før det satte i gang og kiden var ute på 4 timer. Så alt er normalt :) Jeg bare synes det er litt gøy å skravle om og gruble på "kan det være...?", selv om vi sikkert piner oss selv unødig ved å hause opp stemningen. Jeg bare håååper ikke jeg må gå med disse murringene i fire uker til liksom....tok seg opp i går kveld, og er fortsatt en del i dag. Kan være fordi jeg løfta på et par ekser i går som var, eh, fulle av bøker. Dritlurt....men kanskje det hjelper? Hvem vet...

Jeg har fra i dag begynt med kanel på frokostblandingen da, det skal visst også hjelpe på, hehe :) Alle kjerringråd tas i bruk her i gården! Bringebærbladkapsler, sex, litt gåing, skal på modningsakupunktur i morgen... Tenk om jeg kunne få bli mor før jeg blir 30 år? (blir 30 29. mai, men har termin 6. juni....) *håpe håpe*

Hopper litt inn her, siden det er snakk om modning.

Dere som vet at babyen har festes seg, har magen deres sunket?

Min har nemlig ikke gjort det, jeg kjenner rompa hennes langt oppi ribbeina, kombinert med masse trykk, press og kynnere :( er så vondt og ubehagelig. Det eneste som gjør det litt behagelig, er å legge seg i senga :(

Hopper litt inn her, siden det er snakk om modning.

Dere som vet at babyen har festes seg, har magen deres sunket?

Min har nemlig ikke gjort det, jeg kjenner rompa hennes langt oppi ribbeina, kombinert med masse trykk, press og kynnere :( er så vondt og ubehagelig. Det eneste som gjør det litt behagelig, er å legge seg i senga :(

Høres ut som du beskriver meg her jo ;)
Min har festet seg og hodet hans ligger visst godt nedi bekkenet i følge legen, men magen min er like høy som alltid. Han sparker meg "gul og blå" i ribbeina daglig, og det er ganske ubehagelig. Da legen skulle måle livmora på tirsdag så var jeg helt øm i ribbeina/øverst i magen fordi han sparker så fælt. Og nedpress og trykk er det masser av. Så la oss bare håpe at det går mot slutten :)

Hodet er festet, men litt usikker på om magen har sunket noe særlig. Noen koleger mente det før jeg gikk ut i permisjon nå, men moren min mente ikke det. Kjenner fremdeles kraftige spark under høyre ribbeinsbue.

Får lett lyskestrekk (eller noe sånt) på venstre side, og en sjelden gang kjenner jeg en stikkende/pressende følelse i symfyseområdet, men kynnerne har ikke blitt direkte vonde (annet en gang i ny og ne) selv om de kommer oftere enn tidligere. Litt murring har jeg kjent også, og deler av slimproppen har gått (men uten spor av blod).

Forrige gang hadde jeg ingen spesielle tegn på at det nærmet seg, men plutselig var kroppen klar og jeg hadde en fin og kort fødsel.

Er førstegangs, så vet liksom ikke hva jeg skal se etter, eller kjenne etter. Har i noen dager nå lurt på om slimproppen har begynt å gå, men det er ingen tegn til blod i den. Men det er mye tykkere og fastere enn vanlig utflod! Dere som vet, hvordan er slimproppen? :P

25.06.2014 <3

Høres ut som du beskriver meg her jo ;)
Min har festet seg og hodet hans ligger visst godt nedi bekkenet i følge legen, men magen min er like høy som alltid. Han sparker meg "gul og blå" i ribbeina daglig, og det er ganske ubehagelig. Da legen skulle måle livmora på tirsdag så var jeg helt øm i ribbeina/øverst i magen fordi han sparker så fælt. Og nedpress og trykk er det masser av. Så la oss bare håpe at det går mot slutten :)
Hehe, ja - håper virkelig hu kommer nå snart. Nå er jeg ganske utålmodig, ubehagelig og vondt overalt. Og varmen gjør meg ikke bedre - tungt og gå med diger mage - så jeg er klar for å kvitte meg med den - selv om fødsel tanken skremmer meg vetta av meg :P

Satt å så på en fødsel video her om dagen - og jeg må si at det ikke så så godt ut å få ut den store hodet ut den lille åpning... Uff... Gruer meg

35+4 idag, ble innlagt på føden 32+5 med premature rier, oog 21 mai var jeg atter en gang på føden med rier.
Livmorhalsen har begynt og trekke seg opp, og var rundt 2 cm og myk
Er så sliten etter å ha gått med kynnere siden uke 33, og vonde tak siden 21 mai så det er nesten som at jeg håper at ting skjer snart!!!!!

Last edited:
Back
Topp