toxoplasmose

Spiste biff i går, den var veldig rå, så spiste meg inn til midten eller den rå delen, også stekte jeg den rå delen på nytt, men er super stresset i dag..
Tror du kan være helt rolig! Sjansen for at du er smittet er nok veldig liten, men hvis du stresser mye med det, kan du få tatt en blodprøve hos fastlegen! :)

Tror du kan være helt rolig! Sjansen for at du er smittet er nok veldig liten, men hvis du stresser mye med det, kan du få tatt en blodprøve hos fastlegen! :)

Skal til jordmor på mandag, så spør henne om det er nødvendig og gjør det der da :) men har slått meg litt til ro nå! Haha

Sjangsen er virkelig liten.. Jeg har ikke vært så nøye med kjøttet (har hatt gjennomstekt kjøtt nesten alltid, men de gangene det har vært litt mer rosa har jeg tenkt at det går bra). Har også katt som jeg koser masse med men passer på å ikke ha hendene mine i ansiktet etterpå. Tatt blodprøve to ganger og fått negative svar. Det går nok Veldig bra, så ikke vær redd :)

Min pappa er slakter og kokk.. Han sier at 99% av alle bakterier i kjøtt dør ved 70grader. Om du har stekt det på høy varme så har det nok gått helt fint selv om det var rødt i midten :)

Back
Topp