Toxoplasmose

ToTilPåVei

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Jeg vet at jeg har hatt dette tidligere. (ble påvist i forrige svangerskap). Er jeg da immun resten av livet? Betyr det isåfall at jeg kan spise roastbiff og medium stekt biff?hva med spekemat?

Har man først hatt Toxoplasmose er men imun resten av liver ja.

Ja du kan spise roastbiff og medium stekt biff dersom den har blitt godt stekt på overflaten.
Med roastbiff vil det si at alle sidene er blitt brunet ordentlig før den settes i ovnen.
Dette fordi listeria bakterien kan leve på oversiden av kjøttet.
aren for listeria på spekemat er ekstremt liten, men unngå endestykker, ferdigkuttet

Tusen takk for svar. Bryr meg i utgangspunktet ikke noe særlig om spekemat, så like greit å la være om jeg er usikker. Men elsker medium stekt biff!!! :-)

Hva med salami? Eeeeelsker dansk salami!

Tusen takk for svar. Bryr meg i utgangspunktet ikke noe særlig om spekemat, så like greit å la være om jeg er usikker. Men elsker medium stekt biff!!! :)

Hva med salami? Eeeeelsker dansk salami!

Elsker medium rå biff!! Sist graviditet feiret vi det med en medium biff. Var ikke før etterpå jeg kom på at jeg ikke skulle spise rått kjøtt..
Men det gikk nå bra :)

Elsker medium rå biff!! Sist graviditet feiret vi det med en medium biff. Var ikke før etterpå jeg kom på at jeg ikke skulle spise rått kjøtt..
Men det gikk nå bra :)

Du kan det, men du må ta noen forhåndsregler.
1. Frys ned biffen til minst -18 grader i minst 2 døgn
2. Stek alle overflatene ordentlig, ikke glem sidene

Back
Topp