Toxoplasmose

Bebiii2011

Glad i forumet
Noen andre her med katt som har sjekket seg for toxoplasmose?[:)] I følge sambo kan man teste det via en blodprøve[8|]
Han er også veldig opptatt av at jeg skal teste meg for dette, selv om jeg er hygienisk i forhold til kattesanden og klapping av katten generellt[:)]

Det blir rutinemessig sjekket på første kontrolltime hos legen når du tar alle de blodprøvene[:)]
Har du ikke hørt noe har du nok ikke dette i kroppen[:)]

Tusen takk[:D]

De fleste blir nok sjekket på første kontroll, selvom det ikke er nødvendig i flg. norske retningslinjer. I flg disse, behøver man kun å sjekke de som skal reise sydover under svangerskapet. Da kan man sjekke om man er blitt smittet under reisen ved en blodprøve 3 uker etter hjemkomst.
Jeg hadde nok også holdt meg unna kattesanden ja...

Jeg ba om å få dette sjekket etter at jeg var i Tyrkia, men prøven var heldigvis fin :) Fikk ikke inntrykk av at dette var standard å sjekke....men ikke vet jeg ;)
Er du redd for det ville jeg spurt legen om de kunne sjekket det.

tror ikke jeg skal være smittet av toxo etter at jeg var i tyrkia klappet ikke løs hunder eller løskatter, klappet ingen katter for den saks skyld.
og var dritt nøye på ka jeg puttet i munnen...

ORIGINAL: Chrisjanuarbaby

Jeg ba om å få dette sjekket etter at jeg var i Tyrkia, men prøven var heldigvis fin :) Fikk ikke inntrykk av at dette var standard å sjekke....men ikke vet jeg ;)
Er du redd for det ville jeg spurt legen om de kunne sjekket det.

Dette er rein rutinekontroll på førstegangs sjekk hos legen da de tar alle de blodprøvene=)
De oppluser ikke alltid om alt de tester vettu, bare tar en masse prøver...-og sier ikke legene noe så er jo alt fint=)

Legen min sier også at det er rutine. Han sjekket for det og masse andre ting, mener jeg.

ORIGINAL: Jaybird

Legen min sier også at det er rutine. Han sjekket for det og masse andre ting, mener jeg.

Jupp, samme her.

Back
Topp