toving - hjelp!!!!

Fru Lotten

Forumet er livet
lillemann ahr bestilt blånisselue, og jeg er nå ferdig med strikkingen...men jeg har aldri tovet noe som helst før....hva slags program bruker jeg?? putter jeg såpa i doseringskammeret eller i vakseball???? hjelphjelphjelp!

Jeg gjorde det som MrsBøll, men med en håndduk i stede for bukse. Funket kjempebra!

Ville ha begynt litt "pent" og prøvd meg frem sånn at du ikke risikerer å tove for mye ved første forsøk.
F.eks kortprogram på 40 grader sammen med et lite plagg, hvis lua blir for stor kan du enten øke
lengden på programmet, legge i et større plagg eller øke gradene på vannet. Lykke til[:)]
(Vær forresten obs på at håndklær kan loe og smitte over på lua, kjedelig å plukke inntovet lo[:-])

Har strikket maaaaaaaaange blånisse luer, å har prød meg litt frem, når det gjelder toving. Jeg synest det blir for masse tovet, visst jeg har et plagg inni. Så det beste resultatet jeg har oppnådd er  når jeg tover på: 40c vanli vaskepogram, men skrur ned sentifugen til 700......

nå har jeg prøvd to ganger, den tover jo nesten ikke i det hele tatt!!! og jeg har brukt orginalt blånissegarn![>:]

så nå gjør jeg et siste forsøk med to digre håndklær og hardt vaskeprogram. den har ikke krympa en cm, og ser helt nystrikket ut, ikke antydning til å tove[>:][>:][>:]

eg pleie å tova i lag med dongribukser, da syns eg e da besta,for då blir da ein "hard vask" og så på 60 grader![;)] Fynke kjempe bra!![:D] 

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

ORIGINAL: Lotten Litenimagen

nå har jeg prøvd to ganger, den tover jo nesten ikke i det hele tatt!!! og jeg har brukt orginalt blånissegarn![>:]

så nå gjør jeg et siste forsøk med to digre håndklær og hardt vaskeprogram. den har ikke krympa en cm, og ser helt nystrikket ut, ikke antydning til å tove[>:][>:][>:]

akkurat det samme skjedde med meg!! Tilslutt gav jeg den til mamma så tova hun den i sin maskin. det virket! da fant vi ut at varmeelementet i vår vaskemaskin var ødelagt, å det var derfor luen ikke ble tovet[;)]. Prøv i en annen maskin å se om det virker[;)]

det gikk på 3.forsøk med to digre badehåndklær i! så da vet jeg det til neste gang!![:D]

Back
Topp