Tova tøfler *Bilde*

Azra'il

Elsker forumet
Da er jeg ferdig med årets produksjon av tova tøfler...har klart å finne en oppskrift som jeg klarer og strikke og. (Jeg kan kun frem og tilbake med rett og felle[8D])

Har laget to par til baby, et par til barn og to til voksne...så nå sier jeg meg fornøyd[:D]

stilig, del gjerne oppskriften[;)]

Flink du er!![:D]

ORIGINAL: melhuspia

stilig, del gjerne oppskriften[;)]

Tovete tøfler – baby og barn.

Størrelse: 1/3-6/9-12/18 mnd (2- 3/4 -5 år)
Fotens lengde: 10 -11 -12,5 (14-16 -18) cm
Tilsvarer skostrørrelse ca 18 - 20 - 22 – (24 - 27 – 30)

• Legg løst opp 50-56-60 (64-64-68) masker på pinne 5,5
• *Strikk de første 16 masker, snu og strikk tilbake, strikk 1 pinne over alle m *, gjenta fra *-* totalt 6 ganger. Deretter strikkes det over alle maskene.
• Når arb måler 9-9½ -9½ (11½ -13-15) cm (målt midt på arb) felles det 10-10-10 (13-13-13) masker i hver side
Videre felles det 1 maske i hver side på hver pinne totalt 6-6-6 (0-0-0)ganger. Strikk til arb måler 15-16-18 (20-22-26) cm, strikk 2 og 2 masker sammen, trekk en tråd gjennom de resterende masker og snurp sammen.

TOVING:
Legg tøflene i vaskemaskinen med et vaskemiddel uten enzymer og optiske blekemidler. Vask på 40 grader med vanlig sentrifugering og uten forvask. Dersom tøflene ikke blir tovet nok kan de toves en gang til. Skulle tøflene bli for små legges de i vann til de er gjennomvåte og deretter strekkes de i rett størrelse. Senere vaskes tøflene som et ullplagg.

Så søte!!!

holder på med en vin-nisse jeg, som ikke vil toves skikkelig [:@][:@][:@][:@] grrr.
har kjørt den i maskina 4 ganger, og tova for hånd i en time....

nå gir jeg snart opp...

hva garn strikker du i?? [:)][:)]

Så fine de ble!! Flink du![:)]

så flink du er, Nina[:D][:D] fine julegaver det der!

hælledussan!!

Del oppskriften da! Er helt analfabet når det kommer til strikking [8D]

Brukte du lang tid på å strikke et par tøfler?

De var kjempefine! Fikk lyst til å prøve, men har aldri strikket etter oppskrift før, så det var en del jeg ikke skjønte der. 

ORIGINAL: Zezamie
hva garn strikker du i?? [:)][:)]

Jeg bruker litt forskjellig type garn...disse på bildet er strikket i Nille sitt Rosendal(tror jeg det het) Ellers har jeg brukt en del Fritidsgarn.

ORIGINAL: lillebambi

hælledussan!!

Del oppskriften da! Er helt analfabet når det kommer til strikking [8D]

Brukte du lang tid på å strikke et par tøfler?

Oppskrift ligger lenger oppe i tråden[:D] Bruker kanskje 2-3 timer på en tøffel...og jeg strikker ikke fort[&:]

ORIGINAL: Irose

De var kjempefine! Fikk lyst til å prøve, men har aldri strikket etter oppskrift før, så det var en del jeg ikke skjønte der. 

Det er bare å spørre...det er egentlig mye enklere enn det høres ut som i oppskriften[:)]

bra jobba[:D][:D] kjempe fine..kanon kjekk gave å få i dessa kalde tider..[:D]

åh de var jo kjempe fine [:D]

Tusen takk jenter...er ganske fornøyd. Prøvde de på vesla nå og de passet supert[:D] Og deilig og varme!!

Så søte de var[:D]

Åhh de var knalltøffe!!dette må du lære meg....flink du er...har du lagd rosa?merkelig...ha ha[;)]

ORIGINAL: snartmamma77

Åhh de var knalltøffe!!dette må du lære meg....flink du er...har du lagd rosa?merkelig...ha ha[;)]

Ja..pussig ikke sant[:D] Vi får ta en strikkedag på nyåret...hihi[:)]

ORIGINAL: Nina 1981

ORIGINAL: snartmamma77

Ja..pussig ikke sant[:D] Vi får ta en strikkedag på nyåret...hihi[:)]

Jeg vil også lære [8D] Det der ser ut som noe jeg har tålmodighet til å fullføre.. Og om en stund så får jeg kanskje litt tid innimellom til å hekle litt.. hehe

Back
Topp