Tourette?

Guest
Jeg har en sønn på 7 år. Han har alltid hatt en del uvaner som jeg ikke har sett hos broren, men har ikke tenkt så mye på. Han har alltid vært aktiv, men ikke på den måten at jeg tror han har ADHD, men han hopper mye. Veldig mye. På 6 års kontrollen var han ganske spent og hoppet omtrent hele tiden. Fikk jo derfor litt spørsmål omdette, men sa at han var spent og kanskje litt nervøs for undersøkelsen. Noe som også stemte. Han blir alltid usikker for ukjente ting. Siden jeg ikke synes han har noen konsentrasjonsproblemer ble det ikke flere spørsmål. Han har nå gått ett år på skolen og det har gått greit. Men i sommer ble det mer og de siste ukene mye. Skuldrene går opp og ned hele tiden. Han har grimaser. Øynene har også begynt å gå til siden på en rar måte. Først trodde jeg han tullet, men nå tror jeg ikke det mer. Jeg leser jo at man bør gå til legen å sjekke og det tror jeg at jeg bør, men hva sjer da? Og hvordan forklare dette når han sitter der. Jeg vet at han kommer til å synes det er ekkelt. Hvis det er noe må man jo forklare, men er også redd jeg gjør en fjær til ti høns. Hvordan bør jeg tolke dette?
 
Back
Topp