Totten

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Er det noen av april babyene som har begynt å suge på tommelen?

Min april baby vil nemlig ikke ha smokk, har prøvd i to mnd uten hell,men nå virker det som om hun begynner å suge på tommelen istedet:eek:

Noen tips/råd til å unngå dette?

Hun har en kaninkosebamse som er blitt poppis, den sover hun med om natten, og en klut.
Hun suger kun på tommelen/fingrene når hun er sutrete/misfornøyd virker det som.

Kan kanskje være tenner som klør også. Usikker... Men har hvertfall aldri "tatt" henne i å suge på tommelen på natten eller generelt når hun sover.
 
Mi har lagt sin elsk på henda/tommelen sin. Og jeg er egentlig litt letta. Smokken har vi måtte gi opp og puppene mine har fungert som smokk i steden for. Nå er ho merkbart mindre "sutrete" og jeg får litt pause.
Altså ingen gode råd herfra :p
 
Min tar smokk, men har begynt å sutte litt på tommelen også. Stresser ikke med det, var selv en tommeljente og det gikk fint med meg (og tennene mine :) )


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min tar smokk, men har begynt å sutte litt på tommelen også. Stresser ikke med det, var selv en tommeljente og det gikk fint med meg (og tennene mine :) )


Sent from my iPhone using BV Forum
Er tennene som bekymrer meg.
Var selv totte jente , men gikk bra med meg, men værre med mine søsken som måtte ha regulering for å rette opp tannstillingen...
 
Er tennene som bekymrer meg.
Var selv totte jente , men gikk bra med meg, men værre med mine søsken som måtte ha regulering for å rette opp tannstillingen...

Ja, jeg ser den. Er i alle fall noe som må følges med på. Jeg måtte ikke ha noe regulering og suttet til jeg var 9 år (!) haha, i skjul de siste årene. Pappan i huset suttet litt da han var veldig liten og han hadde regulering.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har hun også begynt å sutte/ tygge på totten, men tror egentlig det er fordi hun klør i gommene.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har hun også begynt å sutte/ tygge på totten, men tror egentlig det er fordi hun klør i gommene.


Sent from my iPhone using BV Forum
Er det jeg innbiller meg at skjer hos oss også....
 
Min har suttet på tommelen siden.. ja.. lenge. Han kan ta smokken men tommelen er visst så mye bedre. :p sies at barn som sutter på tommelen blir noen snille unger da ;)
 
Her tok hun totten for ca ei uke siden, men ikke om natta. Sliter med å få henne til å ta smokken, men regner med at jeg får henne til å ta den om noen mnd. Storesøster tok ikke smokk før vi slutta å amme ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Henrik har prøvd sæ på tommel flere ganger, men tar den vekk. Lenge siden æ har sett d nu ang tommel og tenner, da æ va baby brukte æ verken tommel eller sutt, men hadde allikavel regulering. Så ikke bekymre dæ :)


Anneke
 
Min driver å sutter masse på fingrene/hånda si. I det siste har hun fått mer dreisen på å bare ha tommelen i munn xD syns det er søtt og irriterende på samme tid. Smokken vil hun kun ha innimellom. Nåde den som måtte finne på å gi henne den på feil tidspunkt! Den får nemlig høre hvilken kraft hun har i lungene sine.

Håper mest at hun gjør det fordi hun klær i tennene sine. Hun har nemlig fingrene/hånda stort sett på ene siden av munn og sutter iherdig :)


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Jeg var lenge glad for at han ikke tok totten, kun smokk, men de siste to ukene er totten oppdaget. Den er nå på lik høyde med smokk og alle fingrene, hehe.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har ikke vesla tydd til totten enda, håper hun ikke får det behovet.
Sikkert ikke like lett å venne de av den som smokken, som man kan ta fra de :(
 
Lillemann har startet med totten når han mister smokken :) Men som regel så er det finga og hånda som skal inn i munn siden han klør så fælt i gommene :p

♡Lille prinsen 17.04.14♡
 
Min vil ikke ha sutt, men har heldigvis ikke tatt tottene heller.
Var en periode hele hånda skulle inn i munnen, men det var rett før tennene kom.
Samme var det med meg da jeg var baby. Ikke sutt og ikke tott.
Eldste tok sutt.
 
Back
Topp