totalrenovering av hus???

hvor mye kan dere gjøre selv??

Kommer helt an på hva som står i taksten, hva som må gjøres og hvem som skal gjøre det. Jeg hadde ikke tatt på meg det der. Er drittlei vårt oppussingsprosjekt og det var ikke så omfattende engang..

Det der kan bli skikkelig bra! Men tror kanskje det blir dyyyyrt (i tillegg til mye jobb) å få det i god stand da jeg regner med at vinduer, tak og kledning må tas i tillegg til alt innendørs. Man kan jo sikkert gjøre ting rimelig, men jeg synes at hele poenget med å renovere et gammelt hus er å få fram sjelen i huset. Billige og veldig moderne løsninger ville ikke vært noe for oss i alle fall. 

Huset var lekkert da! Og det blir griselekkert når det blir fiksa opp...

Men jeg er lei av vårt hus som vi har styra med i 5 år... Så aldri mer totalrenovering på oss ;)

Her er alt bytta (vindu, dører, vegger, gulv, tak, rør, el).... Og det har kosta...

pottå skrev:
kor langt tror dere me kommer med 1 million???

Dere vil nok komme en god vei med det. Kommer jo helt ann på hva dere velger å gjøre, og hva dere kan gjøre selv.

Skal dere feks. ha parkett til 700kr kvm i hele huset eller velger dere billig laminat eller evt maler/lakker tregulvene som er der. Skal dere ha nytt tak, så blir det mye billigere å legge betongstein i stedet for å fikse skiferen som ligger der i dag. Må alt eletriske fikses så koster det fort en god del penger. Kjøkken kan jo du omtrent få får et par og 20tusen på ikea, men du kan jo kjøpe kjøkken til 200tusen om du vil det. Så alt kommer ann på hva man velger å ha.

Huset vi kjøpte så omtrent værre ut enn dette. Vi har gjort alt selv utenom elektronikk, og røropplegg. Hva summen har blitt på etterhvert vet jeg ikke, men vi har veldig gode rabatter på alt av materialer.

jeg personlig ville ikke gjort det da vi kjøpte hus og det var litt og jgøre men herregud og dyrt det er, har brukt over 100.000 nå bare på og skifte taket, så må vi isolere hele huset i tilleg pusse opp badet nede, do oppe og et soverom har pusset opp et soverom, gang og trapp og skiftet tak nå. heldigvis var kjøkkenet og stua greit nok men skal ta kjøkkenet etterhvert også. så jeg hadde aldri orket et skikkelig oppusingoppjekt, men huset var veldg fint da. så hvis dere har tid og penger til det og orker all oppusingen da er det jop bare og kjøre på =)

Det eneste jeg har å si er: IKKE gjør det :D
Det er dyrt, man blir sur og grinete og man blir så drittlei til slutt at man ikke orker å gjøre alt ferdig :P

Men hvis det er litt tak i deg/dere så blir det kanskje noe annet. Men her er både jeg og sambo drittlei det jævla huset vårt og det er fortsatt umalte partier her og der inne ;)

Ja jeg hadde absolutt turt og kjøpt noe slikt.
Men så har jeg en mann som kan gjøre alt på egenhånd.

MEN, jeg hadde ikke kjøpt et så dyrt hus for totalrenovering, det vil jo bli skamdyrt!

Dere velger selv hvor billig/dyrt det skal gjøres. Er det tregultv, ville jeg garantert slipt ned gulvene og lakkert de. Tregulv er vakkert! Dere finner billige kjøkken løsninger og bad på Ikea. Dere får gjort mesteparten selv. Bare det elektriske og rørene som dere må ha fagfolk på!(tror jeg). Hvis dere kjenner tømrere, møbelsnekrere osv, kan jo de jobbe svart for dere!

jeg hadde kjørt på, om jeg hadde hatt økonomi til det!

Back
Topp