Totalrenovering av bad

¤Mosepjusk¤

Forelsket i forumet
Hei!

Vi skal totalrenovere badet vårt asap pga mulig fukt/vannskade.
Det er litt avlangt og bare 5 m2 stort. Noen som har pusset opp noe tilsvarende og har gode tips til meg?[:)]

Dette har jeg tenkt, uten å vite om det er gjennomførbart...
Smal vask med to skuffer under, flytte dusjen innerst i badet, vegghengt do, vaskemaskin under benk - usikker om det blir plass til tørketrommel, smale horisontale kjøkkenskap fra ikea over benken, stort speil, downlights+lys ved vask. Fliser - aner ikke hvordan de skal se ut, bredere dør osv...

Hva er deres erfaringer ifht oppussing av bad?[:)]

Hvordan er budsjettet da?

Vi brukte 100.000 på 4kvm, reiv absolutt alt da, og fikk opp badekar med glassvegger innerst, 80cm vask med to skuffer og en vegghengt do. hadde vi hatt en kvadrat til hadde vi glatt fått inn ei vaskemaskin under den vasken [;)]
Badekaret var litt kortere enn vanlige da, men det var til gjengjeld høyere slik at når man satt så gikk vannet gjerne opp til boobsa om man satt i det [8D] (sånn normale ikke saggy til knærne boobs da, og rak rygg, høhøhøø)

med dusj kunne du hatt skyvedør og en lettvegg, slik at du hadde hatt skyvedøren foran vaskemaskinen til vanlig, og så over som en dusjvegg når du dusjer? da har du jo plass til tørketrommel på toppen av vaskemaskina.

Hehe, ikke ettersvangerskapspuppevennlig badekar med andre ord[8D][:D]

Vi regner med å bruke mellom 150-200 000. Og blir positivt overrasket om det blir billigere![:)]
Alt må rives her og. Har veldig lyst på benk som vi kan ha vaskemaskinen under, hadde det der vi bodde før, og det var genialt ifht å stelle baby på etc![;)]

Men høres jo himla herlig ut med badekar og da, men frykter det kan bli trangt om plassen...[>:]

Sånn som det er nå er det i hvert fall helt håpløst, vi har 13 skuffer og skap inne på det lille badet vårt, et ENORMT dusjkabinett[:'(] og verdens styggeste do...[&:] Kan hende man ser flere muligheter når "herligheten" er revet - men da er det vel gjerne litt sent å planlegge...

Rev ned alt og bygde opp badet vårt på 6 kvm nå nylig.
Men dette med pris er så vanskelig å si, vi var heldige å kjente noen som jobber som flislegger til dagelig og la flisene sammen med mannen min, rørene lå der vi ville ha dem så vi slapp og forlenge osv.
Eneste vi betalte for var innredning som dusj, do og skaper, fliser og grunnarbeid på gulv med støping, kabler, og membrann. Hadde også elektriker som vi betalte for å koble på stømmen.

Betalte kanskje rundt 50.000, og det er vel å anse som billig.
Men på et bad er det mange faktorer som spiller inn bla lengdemeter på rør, priser på fliser, er grunnarbeidet gjort bra under fra før slik at det kan brukes igjen, eller må det støpes nytt med kabler og membrann?
Men tror vel du bør regne rundt 120 000 +++.

Ja, det er DYRT med bad, vi er forberedt på at det koster oss opp mot 200 000, så får vi heller bli gledelig overrasket om det blir billigere![;)]

Kjekt å kjenne noen som kan hjelpe til da, 50 000 for et bad er jo "ingenting"!!

her er det vi hadde:
http://vakreverden.blogspot.com/2009/11/fr-og-etter-gamleleiligheten.html

er et langskap på veggen til venstre. Badekaret ser høyere ut enn det er ser jeg nå[:D]

hvor har du kjøpt det badekaret som er høyere, men mindre?? akkurat sånn skulle vi hatt!! skal pusse opp bad på 5-6 kvm.

Ta kontakt med godkjente rørleggere, det er nemlig ikke lov å rive noe i det hele tatt på badet før søknad er sendt kommunen[;)] Kom nye regler i fjor ang rehabilitering på bad, er blitt veldig strengt hva man får gjøre selv.

på forus rør tror jeg det var, er jo bare å høre på comfort eller lignende plasser [:D] savner det veldig!

ORIGINAL: *blomsterpia*

Ta kontakt med godkjente rørleggere, det er nemlig ikke lov å rive noe i det hele tatt på badet før søknad er sendt kommunen[;)] Kom nye regler i fjor ang rehabilitering på bad, er blitt veldig strengt hva man får gjøre selv.

Will do![:)] 

ORIGINAL: ¤Mosepjusk¤

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

her er det vi hadde:
http://vakreverden.blogspot.com/2009/11/fr-og-etter-gamleleiligheten.html

er et langskap på veggen til venstre. Badekaret ser høyere ut enn det er ser jeg nå[:D]

Litt av en forandring da!![:)] Kjempeflott bad - digg med badekar!!
Takk for at du delte bilder til inspirasjon for meg og sikkert flere![:D]

så koselig å høre da [:D] jeg googlet bad og badekar, interiør og fliser ei god stund før vi kjøpte, ville være sikker på at jeg fikk det som jeg ville!
Passet perfekt inn i den leiligheten, men hadde nok gjort noen endringer om det var samme badet i dette huset for det hadde ikke passet her. Badekar SKAL vi ha snart igjen da, samme f*en asså, for det savner jeg! MYYYYE enklere å shave leggene i et sånt enn i en ekkel dusj fra 1980 (type brun med morkne lister[:'(])

Jeg ville valgt lyse farger og store speil for å skape romfølelse. I tillegg ville jeg brukt "lette" møbler og glassdører foran dusj. - Dører som kan dyttes intill veggen (innover), når det ikke dusjes. Ellers høres det ut som dere har en bra plan[:)]

Jeg skal pusse opp tre bad nå og ble overrasket over hvor mye fint right price tiles ha, sammenlignet med mange av de dyrere kjedene.

ORIGINAL: 2 x Lykke

Jeg ville valgt lyse farger og store speil for å skape romfølelse. I tillegg ville jeg brukt "lette" møbler og glassdører foran dusj. - Dører som kan dyttes intill veggen (innover), når det ikke dusjes. Ellers høres det ut som dere har en bra plan[:)]

Jeg skal pusse opp tre bad nå og ble overrasket over hvor mye fint right price tiles ha, sammenlignet med mange av de dyrere kjedene.

Ja, har tenkt å ha innfellbare dusjvegger, store speil og helt lyst. Litt usikker på om vi skal velge normalfliser, oversized eller små..?
Vi har hatt kompis som har byggfirma her ikveld, han mente dessverre at vi ikke kan ha dusjen der jeg hadde sett for meg, da må jeg i tenkeboksen igjen gitt...[&:]

Takk for tips, vi har Right Price Tiles like ved her, så det hadde jo vært kjekt! Har de baderomsinnredning ol og?

3 bad ja...[8D] Nok å henge fingrene i dere da!! Lykke til!![:)]

Back
Topp