Total mengde søvn

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hvor mye søvn får deres baby (om natten og om dagen)?

Vår mini legger seg rundt 18-20 og sover til kl 07-08 neste dag. Vi samsover så når han begynner å kave i søvne så får han mat. Altså så våkner han ikke når han ammes.
Om dagen sover han kanskje 3 dupper(kl 11 - 2 - 4 tiden ca) på ca 30 min hver gang.

Lurer på om det er nok, om vi kanskje bør få han til å sove lengre om morningen eller legge han tidligere :confused005
Er fornøyd om dagen, men trenger sine dupper ellers blir han ganske gretten:)
 
Det høres jo veldig bra ut det da. Hos oss er det ca slik:

Legges mellom 19.00-20.00 sover til 06.00-06.30, avbrutt av 2 amminger. Sover i 8.30 tiden mellom 30-45 min. Sover så ny dupp i 10.00/10.30 og da sover han gjerne til 13.00-14.00. Og 1 eller 2 korte dupper til før kvelden.
 
Hvor mye søvn får deres baby (om natten og om dagen)?

Vår mini legger seg rundt 18-20 og sover til kl 07-08 neste dag. Vi samsover så når han begynner å kave i søvne så får han mat. Altså så våkner han ikke når han ammes.
Om dagen sover han kanskje 3 dupper(kl 11 - 2 - 4 tiden ca) på ca 30 min hver gang.

Lurer på om det er nok, om vi kanskje bør få han til å sove lengre om morningen eller legge han tidligere :confused005
Er fornøyd om dagen, men trenger sine dupper ellers blir han ganske gretten:)
Høres bra ut det :) Nokså likt her. Legger seg 17, men begynt å kunne legge hu nermere halv seks/seks siste uka. Våkner mellom 05 og 07, ofte i seks tiden. Om dagen har hu 3-5 dupper. Har og siste tiden begynt med en litt lenger dupp i tre fire tiden. Duppene hennes er på 30 min ca, men da kan hun sove ca 45 min.
 
Det høres jo veldig bra ut det da. Hos oss er det ca slik:

Legges mellom 19.00-20.00 sover til 06.00-06.30, avbrutt av 2 amminger. Sover i 8.30 tiden mellom 30-45 min. Sover så ny dupp i 10.00/10.30 og da sover han gjerne til 13.00-14.00. Og 1 eller 2 korte dupper til før kvelden.

Høres bra ut det :) Nokså likt her. Legger seg 17, men begynt å kunne legge hu nermere halv seks/seks siste uka. Våkner mellom 05 og 07, ofte i seks tiden. Om dagen har hu 3-5 dupper. Har og siste tiden begynt med en litt lenger dupp i tre fire tiden. Duppene hennes er på 30 min ca, men da kan hun sove ca 45 min.

Godt å høre at jeg ikke er alene med å måtte stå opp rundt 6-7 tiden :)
 
Godt å høre at jeg ikke er alene med å måtte stå opp rundt 6-7 tiden :)
Egentlig syns jeg det er veldig greit. For storesøster våkner også rundt den tiden å begge skal stelles osv før største skal i bhg. Første ukene sov hun lenger om morgenen og da syns jeg d ble slitsomt, ville ikke vekke heller men er jo en kjerne tid i bhg
 
Egentlig syns jeg det er veldig greit. For storesøster våkner også rundt den tiden å begge skal stelles osv før største skal i bhg. Første ukene sov hun lenger om morgenen og da syns jeg d ble slitsomt, ville ikke vekke heller men er jo en kjerne tid i bhg

Med barnehage virker det veldig greit ja.
Er igrunn ikke så gale, så mer ut av dagen føles det ut som. Må bare bli vane med det, etter flere måneder med lange morninger :laughing002
 
Med barnehage virker det veldig greit ja.
Er igrunn ikke så gale, så mer ut av dagen føles det ut som. Må bare bli vane med det, etter flere måneder med lange morninger :laughing002
Mens jeg var gravid virket d som storesøster kjente jeg trengte å sove så vi hadde lange late morgener sammen, var kjempe koselig :) jeg ble tidlig sykemeldt, men det var veldig koselig å få den tiden med T før M ble født :) Men erfaringsmessig vil klokkeslettet for når disse små våkner variere å gå i faser :p første året til T i bhg var d morgen ca halv fem/fem. Så vi rakk både frokost, barne-tv, leking, dusjing før levering til frokost nr to i bhg, haha.
 
Godt å høre at jeg ikke er alene med å måtte stå opp rundt 6-7 tiden :)

Jeg har to skolebarn som må dra i 07.30/07.45 tiden, så er uansett oppe. Og da er det like greit at minsten også er våken tilfelle jeg må kjøre de andre. Og så får jeg gjort unna litt i huset før den lange duppen (for da kan jeg slappe av litt) og de andre to som er hjemme kl. 14.

Men skulle jo ønske han sov litt lengre i helgene da :smiley-ashamed008
 
Her er det som regel legging en gang i 20/21-tiden. Våken 2-3 ganger før vi står opp i 8/9-tiden. Sovner igjen halvannen time etter at vi står opp og sover i et par timer. Ny dupp på ettermiddagen, alt fra 30 min til 3 timer. Avhengig av hvor lang den duppen blir sover hun noen ganger 30 min på sofaen på tidlig kveld.
 
Back
Topp