Torsdagspraten..

Ja å våkne mye kan bli slitsomt for både liten og stor.
Mange som får flaske sover bedre da MME er tyngre å fordøye har jeg skjønt? :)
Jeg er veldig opptatt av å ta denne nattavvenningen varsomt. Det er tross alt jeg som har latt han styre ammefrekvensen helt selv frem til nå, så for meg blir det helt feil å plutselig kutte helt ut. Det er jo ikke hans feil at vi ikke orker mer :-p
Aller helst vil jeg at han skal avvente seg selv da jeg synes det er mest naturlig. Men litt måtte vi hjelpe han å justere nå da det ble så voldsomt på natten.

Jo sant det.. for etter jeg begynte med mme til Emira, så sov hun endelig i 4-6 timer på natta, før det var hun urolig og ville bare være i armene mine.. og Liana og Leoh har fått flaske fra begynnelsen (Liana var 3 dager når hun begynte å få mme kun på kvelden) og dem også sov/sover mellom 4-6 timer om nettene:)

Tror også det er viktig å ta det varsomt, for ellers blir det bare forvirring og frustrasjon hos alle parter;) greit å hjelpe dem litt, og beundrer deg for at du fortsatt lar han amme og ikke minst lar han styre det såpass mye:D

Men vann da? Tenk å våkne og ikke klare å roe seg ned igjen på egenhånd eller være skikkelig tørst, og så skal det gå enda 6 timer før du får en dråpe vann??
Enig med deg. Skjønner ikke helt at de er for store for å skulle ha behov for vann på natta. Jeg syns de er små fortsatt jeg.:p (ikke baby-baby, men baby..) Hva med smokken da? Er det et mer nødvendig behov enn drikke?:)
Det er det ikke hos oss. Her står det ei vannflaske ved senga i tilfelle hun skulle bli tørst, for Jenny drikker masse. Noen ganger, når hun våkner så er det er par slurker vann som skal til før hun legger seg ned og sovner igjen. Andre ganger, når vi har vært oppe noen timer i strekk på natta uten at noe funker, så gir vi litt mme til slutt. Opplever ikke at det har ført til større problemer eller flere oppvåkninger på natt enn når vi kun ga vann.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Last edited:
Tror ikke du er alene om å handle "det lille ekstra", M.;)
Så leit at Emmeth plages med tennene, men tommelen opp for å sove når han først sovna!! :)

Hehe, blir bare så flau til tider. Skal bare ha noen få ting og kommer ut med flere handleposer, ikke akkurat okønomisk:p:o
Ja, nå er den andre jekselen på veii ut, nesten ute rett og sagt, så han er en del plaga nå. Nekta og sove igår kveld og, så da måtte jeg la han ligge litt og skrike, ellers kan han holde det gående og være oppe til 23.00.. Han sovnet heldigvis etter 5 min med litt småsint skriking, men lar han helst ikke ligge og skrike:(
Han våkna i natt og var utrøstelig, men sovna heldigvis fort igjen:) Jeg sto opp 7 og fikk M av gårde med skolebussen og mannen er nå i bhgen med N:)

Godt han ikke hadde store plager utover resten av natten da:) herlig å sove såå lenge!:eek::D

Haha typisk å komme ut med ekstra ting når man er på sånne butikker:p jeg er ekstrem når det kommer til IKEA.. men er nok ikke den eneste der:p

Ja, må si meg enig;) Helt sykt digg og sove såå lenge som igår, men hører til sjeldenhetene;) Gjør meg ingenting og stå opp tidlig med herlig blidgutt, men når disse tennene er på vei- Oh lord, for en SURPOMP han er:p:o Nekta og sove igår kveld og, tok han opp og hadde han oppe til litt over 19, men han var såå trøtt. Så han blei liggende og sintskrike i 5 min før han sovna, liker ikke og la han ligge og skrike:(

Hå hå, IKEA er jeg ille på selv og. Kan gjerne handle for flere tusen når jeg er der, sikkert derfor mannen helst ikke vil dit:D;):p Tror alle jenter har en liten sak for IKEA:D

Blir fort sånn på Europris da...og Sparkjøp :p
For et snorkedyr du har :D

Åååå, der sa du no;)
Sparkjøp er det og mye fint og finna;) Handla mye der når jeg bodde i Kirkenes:p
Ja, han sov overraskende bra igår må jeg si;) Han sover ennå, men kl er og kun 07.55:)

Hehe, blir bare så flau til tider. Skal bare ha noen få ting og kommer ut med flere handleposer, ikke akkurat okønomisk:p:o
Ja, nå er den andre jekselen på veii ut, nesten ute rett og sagt, så han er en del plaga nå. Nekta og sove igår kveld og, så da måtte jeg la han ligge litt og skrike, ellers kan han holde det gående og være oppe til 23.00.. Han sovnet heldigvis etter 5 min med litt småsint skriking, men lar han helst ikke ligge og skrike:(
Han våkna i natt og var utrøstelig, men sovna heldigvis fort igjen:) Jeg sto opp 7 og fikk M av gårde med skolebussen og mannen er nå i bhgen med N:)
De er på vei ut her og. To oppe, så vidt jeg ser. De er vanskelige å se i munnen på en 1-åring altså! Uten å bli bitt :-p

Ja, må si meg enig;) Helt sykt digg og sove såå lenge som igår, men hører til sjeldenhetene;) Gjør meg ingenting og stå opp tidlig med herlig blidgutt, men når disse tennene er på vei- Oh lord, for en SURPOMP han er:p:o Nekta og sove igår kveld og, tok han opp og hadde han oppe til litt over 19, men han var såå trøtt. Så han blei liggende og sintskrike i 5 min før han sovna, liker ikke og la han ligge og skrike:(

Hå hå, IKEA er jeg ille på selv og. Kan gjerne handle for flere tusen når jeg er der, sikkert derfor mannen helst ikke vil dit:D;):p Tror alle jenter har en liten sak for IKEA:D

Uff nei, ikke noe godt å la dem skrike sånn..men noen ganger må man bare:( har skjedd her også, og har jo ikke tatt lang tid før hun har sovnet.. men er vondt å høre på..

Hehe samboer liker IKKE ikea:P hahah for mye folk OG vi (eller jeg da) bruker så mye mer penger enn planlagt:P

De er på vei ut her og. To oppe, så vidt jeg ser. De er vanskelige å se i munnen på en 1-åring altså! Uten å bli bitt :-p

Hahah signerer den!:eek::p

Ja det er akkurat det! Hun blir forvirra, og da kan dem bli lei seg eller sinna:confused::( og man ser jo at det du har begynt med, har funka! For har jo vært netter hvor hun har sovet hele natta?:)

Jepp det ha vøre netter ho ha søve heile natta, og det e jo en begynnelse på nåkka som eg håp ho bi å lær seg å jær kvar natt :)

Hermine får mme i 5/6-tida om morran. Men har laga en regel på at hun ikke skal ha noe mme før 05, for vår tulle er iallfall vanedyr og våkner nok for den flaska av rein rutine og vil helst unngå å gå tilbake i tid og gjenninnføre den flaska midt på natta ;) MEN hun får såklart vann så mange ganger hun måtte ønske iløpet av natta! Hun har imidlertid aldri tømt ei flaske vann på natta :p

Haha, sikkert derfor jeg ikke har funnet jekslene til Hermine før nå :p var lynkjapp inne med en finger på hver side og fikk konstatert at det var kommet på begge sidene :p ;)

Back
Topp