Torsdagspraten..

God ettermiddag alle sammen:D Emmeth'n hadde tannvondt igjen igår kveld så han sovnet ikke før kl var 22.00, men fikk sove lenge idag for både jeg og han sov til 10.30:eek:;) Sov litt for lenge, men var nå litt godt og;) Idag har vi vært en tur innom europris og kjøpt litt nye bilderammer og fuglefrø:p og litt annet stæsj, of course:eek::p:oops:
Kommer alltid ut med mer enn det jeg opprinnelig skulle ha:oops::cool: Håper dere alle har hatt en god dag:):):)
☆★☆Tastedingsen☆★☆

Godt han ikke hadde store plager utover resten av natten da:) herlig å sove såå lenge!:eek::D

Haha typisk å komme ut med ekstra ting når man er på sånne butikker:P jeg er ekstrem når det kommer til IKEA.. men er nok ikke den eneste der:P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har endelig fått mannen hjemme igjen:-) Tror det blir tidlig kveld i kveld, helt rasert etter forrige natta, tåler ikke sånt nå kjenner jeg:-)
Nå har det blåst opp her også, og regner i bøttevis:eek:

Nå er det kvelden her også:) jentene la seg litt over 7, og etter det har jeg rydda her og der! Så nå er det sofasitting som står på planen :P

MEN, nå som det er sagt, så mistenker jeg de i barnehagen for å vekke Liana kl 1:confused: er da dem spiser lunsj.. og syns bare det er merkelig at hun stort sett "våkner" kl 1 eller litt før, hver dag uansett om hun blir lagt halv 11 eller kl 12:eek::confused: for hjemme sover hun i 2-3 timer! Får be samboer spørre imårra når han leverer dem..

Ja kansje ikke så dumt? Barnehage er vel litt billigere enn dagmamma? Eller?:P

Det går nesten på ett ut nå som vi får full kontantstøtte, men jeg veit ikke hvordan det blir med kont.st framover? Har hørt rykter om at regjeringa skulle øke/forlenge den? Ikke vet jeg. ;)

Det går nesten på ett ut nå som vi får full kontantstøtte, men jeg veit ikke hvordan det blir med kont.st framover? Har hørt rykter om at regjeringa skulle øke/forlenge den? Ikke vet jeg. ;)

Har ikke peiling.. hadde jo vært bra om dem gjør det! For husker mens jeg fikk for Emira, så endret de det fra 3år til 2år..

Nå er det kvelden her også:) jentene la seg litt over 7, og etter det har jeg rydda her og der! Så nå er det sofasitting som står på planen :P

MEN, nå som det er sagt, så mistenker jeg de i barnehagen for å vekke Liana kl 1:confused: er da dem spiser lunsj.. og syns bare det er merkelig at hun stort sett "våkner" kl 1 eller litt før, hver dag uansett om hun blir lagt halv 11 eller kl 12:eek::confused: for hjemme sover hun i 2-3 timer! Får be samboer spørre imårra når han leverer dem..

:eek: ok, det er nesten ennå mer merkelig enn bhg her som ikke lar henne sove før kl 12 altså! :mad: :p man vekker da ikke barna fra dagens eneste lur!!! Du får ringe de og spørre selv om mannen din ikke husker det ;)

Jeg har endelig fått mannen hjemme igjen:-) Tror det blir tidlig kveld i kveld, helt rasert etter forrige natta, tåler ikke sånt nå kjenner jeg:-)
Bra du har fått manne hjem! Utrolig slitsomt når man står midt oppi alt alene og ikke er i form!

Sent from my GT-N8010 using BV Forum mobile app

Hei :-)

Deilig med en god natt for Jenny :) synd at du er trøtt i dag, men kjenner meg igjen i det å legge meg for sent! Jeg tenkte jeg skulle vente litt og se om katten kom hjem i går kveld for skulle ha børsta han litt. Sovna på sofaen i 22 tida og våkna klokka 04. Fnis ;) og når jeg luska meg ned i senga, så lå jammen meg katten der og sov ;) kunne såvisst hatt tid å børste han OG lagt meg i senga mi i rimelig tid :) lurer på hvor hjerna mi er av og til!

Ang tv hos dm så ville jeg prøvd å si fra på en eller annen måte. Jeg merka her at tv-en alltid sto på når sambo og simone var alene. Spurte han om det stemte, og han sa ja den gjør vel egentlig det. Han hadde ikke tenkt over at det påvirker simone, så nå har de den på av og til bare :) en dm burde vel vite slikt, men det kan jo være at hun ikke synst det samme eller tenker på samme måte, så kanskje hun synst det er fint å få et lite vink fra dere. Hun vil sikkert gjøre eere fornøyde, og tar det sikkert fint om du tar det opp :)
Hahaha, så morsomt! :p smart katt du har ;)

God ettermiddag alle sammen:D Emmeth'n hadde tannvondt igjen igår kveld så han sovnet ikke før kl var 22.00, men fikk sove lenge idag for både jeg og han sov til 10.30:eek:;) Sov litt for lenge, men var nå litt godt og;) Idag har vi vært en tur innom europris og kjøpt litt nye bilderammer og fuglefrø:p og litt annet stæsj, of course:eek::p:oops:
Kommer alltid ut med mer enn det jeg opprinnelig skulle ha:oops::cool: Håper dere alle har hatt en god dag:):):)
☆★☆Tastedingsen☆★☆
Blir fort sånn på Europris da...og Sparkjøp :p
For et snorkedyr du har :D

:eek: ok, det er nesten ennå mer merkelig enn bhg her som ikke lar henne sove før kl 12 altså! :mad: :p man vekker da ikke barna fra dagens eneste lur!!! Du får ringe de og spørre selv om mannen din ikke husker det ;)

Ja nå vet jeg jo ikke.. men virker bare merkelig at hun våkner til den samme tiden stort sett hver dag.. var èn dag denne uken som hun sov til halv 2.. om han glemmer å spørre og evt gi beskjed imårra, så får jeg si ifra når jeg henter dem :) de har nok ikke noe imot å samarbeide, men er dumt om dem ikke tenker selv når det kommet til små barn og søvn!

Bra du har fått manne hjem! Utrolig slitsomt når man står midt oppi alt alene og ikke er i form!
Ja det var godt:D

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Er nok været vi hadde igår kveld :P

God dag jenterrrr :)

I dag for Fie tell pappen sin :)

Og eg ha gjedd streng beskjed om at no e det avvenning på gang, så han må ikje gje ho nåkka på natta, førde om ho begynn å skrik (som ho sekkert bi å jær)

Men no i kveld så ha han pluttsele bestemt seg førr å va uenig med meg (selfølgele) han mein at ho e så lita endå, og at ho e så aktiv på natta at ho treng vattn....

Eg svara at grunn førr at ho kan va urolig på natta e førr at det tenner på vei, så han mtt bære smør dentinox, også e det nokk åg en grunn at ho e så vant med å få nåkka på natta, at kroppen og ho e vant med å våktn å få nåkka....

Og eg sa at ho e så stor vørte at ho må lær seg å søv heile natta, men at ho kan få mme i 6 tia....

Eg trur at grunn førr at han e uenig no (førr han va enig før ei uka si, når eg begynnt) e førr at han grur seg tell skrikinga hennes....men eg sa at han må bære bit ihop tennern og prøv å trøst ho så godt det går ann, førr etterkvart så jer ho seg, og legg seg ned når ho sjønn at ho ikej får nåkka....

Viss han NO ska begynn å gje ho vattn/melk igjenn så lær ho seg jo at viss ho bære skrik lenge nokk så får ho nåkka, og då bi værtfall ikje lættar å avvenn ho næste gång vi (EG) ska jær det.....

Føl at det e liksom bære eg som ska jær sånner teng som e litt vasnkele....og då bi liksom eg den domme mammaen, som ikje jær ho nåkka..... :(

Og eg ha gjedd streng beskjed om at no e det avvenning på gang, så han må ikje gje ho nåkka på natta, førde om ho begynn å skrik (som ho sekkert bi å jær)

Men no i kveld så ha han pluttsele bestemt seg førr å va uenig med meg (selfølgele) han mein at ho e så lita endå, og at ho e så aktiv på natta at ho treng vattn....

Eg svara at grunn førr at ho kan va urolig på natta e førr at det tenner på vei, så han mtt bære smør dentinox, også e det nokk åg en grunn at ho e så vant med å få nåkka på natta, at kroppen og ho e vant med å våktn å få nåkka....

Og eg sa at ho e så stor vørte at ho må lær seg å søv heile natta, men at ho kan få mme i 6 tia....

Eg trur at grunn førr at han e uenig no (førr han va enig før ei uka si, når eg begynnt) e førr at han grur seg tell skrikinga hennes....men eg sa at han må bære bit ihop tennern og prøv å trøst ho så godt det går ann, førr etterkvart så jer ho seg, og legg seg ned når ho sjønn at ho ikej får nåkka....

Viss han NO ska begynn å gje ho vattn/melk igjenn så lær ho seg jo at viss ho bære skrik lenge nokk så får ho nåkka, og då bi værtfall ikje lættar å avvenn ho næste gång vi (EG) ska jær det.....

Føl at det e liksom bære eg som ska jær sånner teng som e litt vasnkele....og då bi liksom eg den domme mammaen, som ikje jær ho nåkka..... :(
Gir dere ikke vann engang på natt?
Da må jeg si meg enig med pappaen :-p
Så små barn skriker aldri KUN for å få viljen sin for å "vinne" over foreldrene. Så smarte er de nok ikke.

Denne dagen gikk fort!
Jeg har vært supersliten i dag..
Og selvom det har vært travelt på jobb frem til nå, har det vært helt greit å være på jobb gitt.
Jeg har vakt til kl 24 i dag så morgendagen blir nok også litt trå :-p
Men i morgen tidlig skal jeg på sykkeltime med lillesøster, det gleder jeg meg veldig til! :)

Da må jeg si meg enig med pappaen :p
Så små barn skriker aldri KUN for å få viljen sin for å "vinne" over foreldrene. Så smarte er de nok ikke.

Nei, førr ho drekk så mye på dagen, og spis godt med kveldsmat og drekk melk og vattn før ho legg seg, så da mein eg at ho ska klar seg på det tell i 6 tia. :) Det e greit å va uenig på det, men mi meining e at ho e så stor no at ho sku kunn søv heile natta.

Og når ho våktn, så e det ofte sånn at ho egentle ikje vill ha nåkka, førr det ho EGENTLE vill ha e melk, og det får ho ikje....eg bruk å kos med ho når ho våktn, og då går skrikinga over...så eg trur og av og tell at ho bære vill kos litt, og det får ho selfølgele (før det har ho ikje så god tid tell på dagen :p )

Eg spurt og helsesøstra om det der med søving heile natta, og ho meint åg at ho sku kun søv heile natta no når ho e så stor vørte....

Eg trur at ongan førstår meir enn ofte foreldran trur de jær ;)

Ofte når ho skrik og vill ha melk/vattn så går det over så snart eg kjæm inn på soverommet, så då slutt ho å skrik å begynn å turn i senga heller :p

uansett eg mein at ho e så stor no at ho sku kun søv heile natta :)

Da må jeg si meg enig med pappaen :-p

Da skulle du møtt Liana :P for hun tror jeg har tatt trassalder på forskudd:eek::p heldigvis gjelder ikke dette på natten.. men hun hylskriker om hun ikke får viljen sin, og slenger seg ned på gulvet og ruller i sinne mens hun skriker.. og det er kun fordi hun får et "nei" ;)

Om noen hadde nektet meg vann på natta hadde jeg sett svart tror jeg :-p jeg spiser og drikker alt jeg har behov for på dagtid, men kan likevel bli så tørst på natta at jeg føler meg helt uttørret...

Da skulle du møtt Liana :P for hun tror jeg har tatt trassalder på forskudd:eek::p heldigvis gjelder ikke dette på natten.. men hun hylskriker om hun ikke får viljen sin, og slenger seg ned på gulvet og ruller i sinne mens hun skriker.. og det er kun fordi hun får et "nei" ;)

Jaaa det der har jo jeg vært borti en og annen gang også :-p
Men de tenker da vitterlig ikke at "nå skal jeg hyle for å vekke mamma og bare skrike helt til jeg vinner!"

Jeg må nok si jeg er enig med deg ;) jeg mener at en 1 åring ikke skulle trenge noe form for måltid på nettene, og at det da kan gå utover hvor mye de spiser om dagen også.. om Liana skulle våkne mange ganger, så har vi tilbudt vann, men da bare for noen slurker (om hun vil ha), og ikke gitt hun en hel flaske for å "kose seg" ;)

Og er jo ekstra viktig at begge foreldre samarbeider! ;) for ellers blir det som du sier, at den ene blir den "slemme" og i tillegg får en ekstra jobb..

Back
Topp