Torsdagspraten..

Lilla-87

Forumet er livet
God morgen!
Vi har hatt ei fin natt egentlig. Jenny våkna i 00-tida, men når hun sovna så sov hun til 06.15. Jeg sovns ikke før 01 og angrer på at jeg ikke la meg tidligere. Er steintrøtt i dag!:p
Nå har vi spist frokost og vesla slukte to skiver med makrell i tomat. Mmm..:)
Nå skal vi snart bort til dm, og jeg skal ha veiledning i ei feltoppgave i samfunnskunnskap.
Men dere..Jeg lurer på en ting. Hos dm står tv'en på hele dagen - med høyt volun. Ikke tegnefilm og barnetv, men vanlige serier. Jeg vet at mange pleier å ha det, men vi gjør ikke det sjøl, for Jenny blir bare sittende å glo, og jeg føler at det er unødvendig. Har fått inntrykk av at hun sitter der foran tv'en og diller med leiker meste parten av dagen, og er lite ute. Hvordan skal jeg si i fra til dm uten at det skal oppfattes som kritikk eller at det skal bli en sur tone mellom oss?? :confused:

Sent from my GT-I9100 using BV

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

God morgen!
Vi har hatt ei fin natt egentlig. Jenny våkna i 00-tida, men når hun sovna så sov hun til 06.15. Jeg sovns ikke før 01 og angrer på at jeg ikke la meg tidligere. Er steintrøtt i dag!:p
Nå skal vi snart bort til dm, og jeg skal ha veiledning i ei feltoppgave i samfunnskunnskap.
Men dere..Jeg lurer på en ting. Hos dm står tv'en på hele dagen - med høyt volun. Ikke tegnefilm og barnetv, men vanlige serier. Jeg vet at mange pleier å ha det, men vi gjør ikke det sjøl, for Jenny blir bare sittende å glo, og jeg føler at det er unødvendig. Har fått inntrykk av at hun sitter der foran tv'en og diller med leiker meste parten av dagen, og er lite ute. Hvordan skal jeg si i fra til dm uten at det skal oppfattes som kritikk eller at det skal bli en sur tone mellom oss?? :confused:

Jeg hadde ikke likt det... Usikker på hva jeg hadde sagt egentlig.

Hmm.. vanskelig tema det der Lilla.. men skjønner godt du ikke liker det;) men jeg hadde prøvd å si det på en fin måte at du ikke liker at tv'en står på så mye, fordi jenny blir fort oppslukt av det..

Idag våknet jeg vel rundt 8, jentene har sovet hele natten (eller tror Emira gikk på do, men er ikke sikker):P
Leoh våknet rundt halv 5 for mat, og sov igjen til halv 9..og nå sover han igjen:P

Jentene er fortsatt hjemme, for samboer er hos tannlege i Kongsberg, så jeg får ikke levert dem i barnehagen enda.. litt dumt fordi dem pleier å ha aktiviteter eller tema nå fra kl 10:confused: noe jeg syns er bra at Emira får med seg..

Ønsker dere en fin dag :)

Jeg hadde ikke likt det... Usikker på hva jeg hadde sagt egentlig.
Hmm.. vanskelig tema det der Lilla.. men skjønner godt du ikke liker det;) men jeg hadde prøvd å si det på en fin måte at du ikke liker at tv'en står på så mye, fordi jenny blir fort oppslukt av det..

Nei, den er tricky den her. Og jeg høres veldig irritert ut når jeg skal gi beskjed om noe jeg ikke liker, så vi har funnet ut at mannen kan si noe til dm når han leverer Jenny på mandag (for da er jo jeg på samling!) ;) Han vil oppfordre til at Jenny kunne være mer ute ifht bedre nattesøvn.

Nei, den er tricky den her. Og jeg høres veldig irritert ut når jeg skal gi beskjed om noe jeg ikke liker, så vi har funnet ut at mannen kan si noe til dm når han leverer Jenny på mandag (for da er jo jeg på samling!) ;) Han vil oppfordre til at Jenny kunne være mer ute ifht bedre nattesøvn.

Ingen dum idé;) må jo være bedre for hun å være mer ute eller ha mer form for aktiviteter nå som hun har kommet så langt i utviklingen:)

Ingen dum idé;) må jo være bedre for hun å være mer ute eller ha mer form for aktiviteter nå som hun har kommet så langt i utviklingen:)
Ja, de kommer seg kanskje ut mer, men tv'en vil fortsatt stå på hele tiden de er inne tror jeg.
Vi kommer uansett til å prøve å få henne inn i bhg etter hvert som kont.støtten reduseres fra 5-3000.

God morgen!

Sent from my GT-N8010 using BV Forum mobile app

Hei :-)

Deilig med en god natt for Jenny :) synd at du er trøtt i dag, men kjenner meg igjen i det å legge meg for sent! Jeg tenkte jeg skulle vente litt og se om katten kom hjem i går kveld for skulle ha børsta han litt. Sovna på sofaen i 22 tida og våkna klokka 04. Fnis ;) og når jeg luska meg ned i senga, så lå jammen meg katten der og sov ;) kunne såvisst hatt tid å børste han OG lagt meg i senga mi i rimelig tid :) lurer på hvor hjerna mi er av og til!

Ang tv hos dm så ville jeg prøvd å si fra på en eller annen måte. Jeg merka her at tv-en alltid sto på når sambo og simone var alene. Spurte han om det stemte, og han sa ja den gjør vel egentlig det. Han hadde ikke tenkt over at det påvirker simone, så nå har de den på av og til bare :) en dm burde vel vite slikt, men det kan jo være at hun ikke synst det samme eller tenker på samme måte, så kanskje hun synst det er fint å få et lite vink fra dere. Hun vil sikkert gjøre eere fornøyde, og tar det sikkert fint om du tar det opp :)

God morgen!

Det hadde ikke jeg heller likt, vanskelig sånt, men man må jo bare være ærlig og si det som det er tror jeg.

Hei og hopp!

Jeg sovnet ikke før rundt fire i natt, mulig senere....så vondt i magen etter pizzan, er tydelig ikke vant til å spise det, for jeg fikk så luftsmerter i magen.
Fikk i hvertfall sovet litt etter nasse var levert i barnehagen, hun sov nesten til åtte i dag:-)
Håper hun kan gjøre det i helga også:D

I dag må jeg ut av huset, mangler litt små ting, håper bekkenet er enig i det:cool:

Deilig med en god natt for Jenny :) synd at du er trøtt i dag, men kjenner meg igjen i det å legge meg for sent! Jeg tenkte jeg skulle vente litt og se om katten kom hjem i går kveld for skulle ha børsta han litt. Sovna på sofaen i 22 tida og våkna klokka 04. Fnis ;) og når jeg luska meg ned i senga, så lå jammen meg katten der og sov ;) kunne såvisst hatt tid å børste han OG lagt meg i senga mi i rimelig tid :) lurer på hvor hjerna mi er av og til!

Ang tv hos dm så ville jeg prøvd å si fra på en eller annen måte. Jeg merka her at tv-en alltid sto på når sambo og simone var alene. Spurte han om det stemte, og han sa ja den gjør vel egentlig det. Han hadde ikke tenkt over at det påvirker simone, så nå har de den på av og til bare :) en dm burde vel vite slikt, men det kan jo være at hun ikke synst det samme eller tenker på samme måte, så kanskje hun synst det er fint å få et lite vink fra dere. Hun vil sikkert gjøre eere fornøyde, og tar det sikkert fint om du tar det opp :)
Hahaha.. Du assa!!:D Ler meg skakk.. Tenker katten var rimelig uthvilt og fornøyd i dag da.;)

Vet ikke helt om hun tar det fint skjønner du.:p Må få Jona til å si det, for jeg har bare en sånn stemme som høres angripende ut sier han. (Takk..Flott at jeg skal bli lærer da..:p) Helt greit for meg at han gjør det! Har tenkt på dette lenge, og syns det er litt rart, for hun er utdanna-og har jobba i barnehage, og der sitter ikke ungene og glor på skjermen hele dagen.Tenker som så at om hun absolutt skal ha på tv'en (etter at J har sagt ifra) så kunne jeg i teorien hatt henne hjemme foran tv'en istedet. Håper det ordner seg.:p

Hei og hopp!

Jeg sovnet ikke før rundt fire i natt, mulig senere....så vondt i magen etter pizzan, er tydelig ikke vant til å spise det, for jeg fikk så luftsmerter i magen.
Fikk i hvertfall sovet litt etter nasse var levert i barnehagen, hun sov nesten til åtte i dag:-)
Håper hun kan gjøre det i helga også:D

I dag må jeg ut av huset, mangler litt små ting, håper bekkenet er enig i det:cool:
Æsj for luftsmerter!! Godt at du fikk sovet litt likevel. For ei flink jente A er, som sover helt til 08. :)
God tur ut! Håper bekkenet er greit å ha med på tur.:)

Æsj for luftsmerter!! Godt at du fikk sovet litt likevel. For ei flink jente A er, som sover helt til 08. :)
God tur ut! Håper bekkenet er greit å ha med på tur.:)

Takk, jeg har enda ikke mannet meg opp til å dra hehe:-)

God ettermiddag alle sammen:D Emmeth'n hadde tannvondt igjen igår kveld så han sovnet ikke før kl var 22.00, men fikk sove lenge idag for både jeg og han sov til 10.30:eek:;) Sov litt for lenge, men var nå litt godt og;) Idag har vi vært en tur innom europris og kjøpt litt nye bilderammer og fuglefrø:p og litt annet stæsj, of course:eek::p:oops:
Kommer alltid ut med mer enn det jeg opprinnelig skulle ha:oops::cool: Håper dere alle har hatt en god dag:):):)
☆★☆Tastedingsen☆★☆

God ettermiddag alle sammen:D Emmeth'n hadde tannvondt igjen igår kveld så han sovnet ikke før kl var 22.00, men fikk sove lenge idag for både jeg og han sov til 10.30:eek:;) Sov litt for lenge, men var nå litt godt og;) Idag har vi vært en tur innom europris og kjøpt litt nye bilderammer og fuglefrø:p og litt annet stæsj, of course:eek::p:oops:
Kommer alltid ut med mer enn det jeg opprinnelig skulle ha:oops::cool: Håper dere alle har hatt en god dag:):):)
☆★☆Tastedingsen☆★☆
Tror ikke du er alene om å handle "det lille ekstra", M.;)
Så leit at Emmeth plages med tennene, men tommelen opp for å sove når han først sovna!! :)

Nå har vesla sovna, så da er det kveld i stua for vår del. Det blåste opp noe innmari nå på ettermiddagen, og skal vi tro yr.no så blir det værre ut over kvelden. Greit nok med vind, men pissregnet kommer også sidelengs da.:confused: Jaja..Heldige meg som IKKE skal gå ut med søpla i kveld.;)
Nånei, denne dama skal strikke, drikke kaffe/te og se på tv.

God kveld damer :)
Var ikke mye liv i leiren her idag :P

Dagen har gått i ett, men i morgen er siste dag i praksis så fra neste uke blir det litt roligere dager ;) (håper jeg!)

Hermine og pappan har vært hjemme og kosa seg idag, bakt brød og gode greier :)
Nå legger mannen snuppa og jeg koker egg og kutter opp frukt til morgendagens frokostmatpakke til snuppelure :) Hun har jo hatt ei vanvittig matlyst i det siste, og idag satte vi henne på badevekta bare for morro skyld og jenta har blitt 10.4kg :D Altså gått opp 1kg siden kontrollen 5.september :eek: :D Lille matvraket vårt :rolleyes: Er så godt når ungene spiser synes jeg, iallfall etter månedsvis med lirking og luring for å få i henne noe som helst ;)

Nå skal jeg slenge meg på sofaen og levne alt rot til mannen :P

God morgen!

nei, synes ikke småbarn trenger å se på tv hele dagen! o_O Du gjør nok lurt i å la mannen ta seg av det, hvis han er litt mer diplomatisk av seg ;) MEN hun utfører jo en jobb for dere, og bør jo derfor være litt innstillingsdyktig! :)

Ja, de kommer seg kanskje ut mer, men tv'en vil fortsatt stå på hele tiden de er inne tror jeg.
Vi kommer uansett til å prøve å få henne inn i bhg etter hvert som kont.støtten reduseres fra 5-3000.

Ja kansje ikke så dumt? Barnehage er vel litt billigere enn dagmamma? Eller?:P

Hahah lure katten det tenker jeg :p:)

Back
Topp