Torsdagspraten

Lilla-87

Forumet er livet
08.30 og ingen tråd??

God morgen, liten og stor!:D
Vi har hatt nok ei god natt. Vesla sover fra hun blir lagt til hun våkner kl.06-ish. Den lille familien har spist fellesfrokost, men er nå spredt for alle vinder her.. Jeg har forelesning i samfunnskunnskap i dag og skal starte med et nytt emne; geografi. Spennende og nødvendig!;)
Her er det kaldt og rått, og det er masse kulderøyk (sammen med strålende sol) på fjorden her, så det er virkelig trolsk stemning.
Ønsker dere alle en KNAKENDE god dag.♡

God morgen!
Deilig med gode netter :) Simone la seg klokka 18 og sto opp 05.45. Hun bruker å legge seg 19 og sove til 06.3/07, men i går hadde hun en eneste dubb, og den var fra 08.45-09.15. Vi gjorde alt for å få hun til å sove, men dengang ei ;)

I dag skal vi visst på 1-årskontroll. Hadde glemt d men sambo huska d heldigvis :)

Fint vær her også. Trolsk stemning i dag tidlig, men nå skinner sola fra nesten skyfri himmel :)

Ha en fin dag folkens! Av erfaring så blir det lite tid til bv om dagene, men titter innom når jeg kan :)

God morgen!
Deilig med gode netter :) Simone la seg klokka 18 og sto opp 05.45. Hun bruker å legge seg 19 og sove til 06.3/07, men i går hadde hun en eneste dubb, og den var fra 08.45-09.15. Vi gjorde alt for å få hun til å sove, men dengang ei ;)

I dag skal vi visst på 1-årskontroll. Hadde glemt d men sambo huska d heldigvis :)

Fint vær her også. Trolsk stemning i dag tidlig, men nå skinner sola fra nesten skyfri himmel :)

Ha en fin dag folkens! Av erfaring så blir det lite tid til bv om dagene, men titter innom når jeg kan :)
Tidlig morgen hos dere da.
Lykke til på kontrollen!!:)
Bra at mannen huska den da.. Hehe. Fort gjort!;)

08.30 og ingen tråd??

God morgen, liten og stor!:D
Vi har hatt nok ei god natt. Vesla sover fra hun blir lagt til hun våkner kl.06-ish. Den lille familien har spist fellesfrokost, men er nå spredt for alle vinder her.. Jeg har forelesning i samfunnskunnskap i dag og skal starte med et nytt emne; geografi. Spennende og nødvendig!;)
Her er det kaldt og rått, og det er masse kulderøyk (sammen med strålende sol) på fjorden her, så det er virkelig trolsk stemning.
Ønsker dere alle en KNAKENDE god dag.♡

Ha en fin dag på forelesning;)
Været høres ganske så likt som her..tenkte hvertfall på troll når jeg var ute :P hahaha

★Sender fra pipe-gjøken★

God morgen!

Ikke alltid denne sovinga går etter planene nei..får håpe det er bedre idag ;)
Lykke til med kontroll :D det skal vi å etterpå;)
Ha en fin dag!

★Sender fra pipe-gjøken★

Gooood morgen :)

Liana sov HELE natten på sitt nye rom :D hurra for det! Hehe.. hun våknet kl 7:)
Jeg har også sovet overraskende godt (med noen tissepauser så klart) :P

Emira er i barnehagen, og Liana hjemme med meg, for hun skal også på 1 års kontroll idag :D
Nå sitter jeg å koser meg med en god kopp te og masse during i bakgrunn pga den teite dure-bråke-maskina som står utenfor vindu:eek::p Liana utforsker lekekassa si, som jeg tok med inn i stua, plutselig var den interessant igjen :P

1379578279509.jpg
1379578231083.jpg
1379578251200.jpg

★Sender fra pipe-gjøken★

Vedlegg

• 1379578177481.jpg
    1379578177481.jpg
    48,3 KB · Visninger: 13
God morgen!
Hermine kava (muligens etter mme, som hun ikke fikk) fra kl 02-05 i natt *gjeeesp* 05.30 fikk hun mme, for da er det morgen, og DA slokna hun og sov til 08 :P Jeg er helt på en snurr, for kom meg IKKE tidlig nok til sengs i går, og i tillegg til nattens strabaser så føler jeg meg helt kake :confused: Så idag "jobber" jeg hjemmefra ;)

Snuppa er levert i barnehagen, hun gråt så utrøstelig da jeg gikk :( Måtte ringe barnehagen 30min senere og spørre om hun enda gråt, men hun hadde bare grått i få minutter og så roa seg :) Da jeg ringte var de ute, og hun satte i Ergosele på ryggen til en av de ansatte mens de var ute. Tydelig at hun likte å få oversikt over alle barna, og på den måten fikk hun være med rundt i skogen og der hvor barna leker uten å bli overveldet av dem :D Synes virkelig barnehagen iallfall er flinke til å gjøre sitt ytterste for at hun skal føle seg trygg :)

Liana sov HELE natten på sitt nye rom :D hurra for det! Hehe.. hun våknet kl 7:)
Jeg har også sovet overraskende godt (med noen tissepauser så klart) :p

Emira er i barnehagen, og Liana hjemme med meg, for hun skal også på 1 års kontroll idag :D
Nå sitter jeg å koser meg med en god kopp te og masse during i bakgrunn pga den teite dure-bråke-maskina som står utenfor vindu:eek::p Liana utforsker lekekassa si, som jeg tok med inn i stua, plutselig var den interessant igjen :p

Vis vedlegget 31559
Vis vedlegget 31557
Vis vedlegget 31558

★Sender fra pipe-gjøken★

så bra at hun sov godt :D Ikke våken for smokk engang?
Kanskje vi også må flytte Hermine snart...kan jo hende at det bare er vi mødre som våkner når vi tror dem vil ha smokk, men at de egentlig klarer å sove videre/finne den selv uten vår hjelp ;) :P

Lykke til på kontroll! :D

God morgen!

Lykke til på kontroll :) Alltid like spennende synes jeg :D

God morgen:) Jeg vekte mannen kl 6 idag tidlig, han og Neline dro til bhge og jobb halv 7:) Jeg sto opp halv 7, fikk i Mathea noe frokost og sendt hu av gårde med skolebussen halv 8:) Emmeth sto opp kvart på 8 og er nå lagt for dagens første lur:) Han er en skikkelig kosemoms om dagen, vil helst sitte på armen mens jeg halvveis gjør husarbeid og hører på musikk;) Vi leser også titt og ofte "min første bok" bøker, og det er med stor interesse fra Emmeths side:D<3 Jeg er igang med og vaske klær(som vanlig);) Og huset skal ryddes og mulig jeg bytter sengetøy idag også:) Er 21 grader inne, men vurderer og fyre opp for jeg fryyyyser så fælt. Er ei skikkelig frysepinne om høsten, synes nesten høsten er verre enn vinteren, har vel kanskje noe med at man går fra sommer og masse varme til høst, regn og kulde!?*brr*

Var hos helsesøster igår og skjema er nå fullt ut og sendt til PPT:) Da gjenstår det bare og vente på svar:) Neline har helt kalrt blitt bedre i språket etter hu har begynt og høre bedre, men sliter med grovmotorikken, balanse og en del av språket ennå! Virker som hu har ganske dårlig språkforståelse hva angår beskjeder o.l. Uansett, eneste jeg ønsker for jenta mi er selvsagt at hu utvikler seg slik hu skal og at hu slipper og være frustrert over språket og kommunikasjon. Det går helt klart framover, men bedre og få henne "vurdert"/observert av fagpersoner og det var helsesøster enig i.

Er jo bare glad om hu får hjelp av evt logoped, trenger jo absolutt ikke være noen diagnose inni bildet. Det at hu hadde en så traumatisk fødsel som hu hadde og KISS/KIDD kunne også være mye av grunnen til at hu har slitt utviklingsmessig og grovmotorisk!

Idag skal jeg lage stekt laksefilet, med nypoteter, rømme, tzatsiki, hjemmelaga agurksalat og revet gulrotsalat til:)

Ha en fin dag, alle sammen:)

Jeg har også sovet overraskende godt (med noen tissepauser så klart) :p

Nå sitter jeg å koser meg med en god kopp te og masse during i bakgrunn pga den teite dure-bråke-maskina som står utenfor vindu:eek::p Liana utforsker lekekassa si, som jeg tok med inn i stua, plutselig var den interessant igjen :p

Vis vedlegget 31559
Vis vedlegget 31557
Vis vedlegget 31558

★Sender fra pipe-gjøken★

Så bra hu likte rommet sitt:) Flott at hu sov hele natta, det er ikke verst;):p hihi.. Så nydelig lillefrøkna di er<3<3<3<3 Og må bare si at rommet hennes blei kjempefint:) Likte veldig godt alle fargene:) Kjedelig med sånn durring:( Her er naboen i full gang med ny garasje! Bare lagt fundamentene inntil videre, men kommer nok snart banking og bråk fra hammer og spikerpistol:O Så spennende med 1 årskontroll:D
Ha en fiiin dag:)

God morgen!
Hermine kava (muligens etter mme, som hun ikke fikk) fra kl 02-05 i natt *gjeeesp* 05.30 fikk hun mme, for da er det morgen, og DA slokna hun og sov til 08 :p Jeg er helt på en snurr, for kom meg IKKE tidlig nok til sengs i går, og i tillegg til nattens strabaser så føler jeg meg helt kake :confused: Så idag "jobber" jeg hjemmefra ;)

Snuppa er levert i barnehagen, hun gråt så utrøstelig da jeg gikk :( Måtte ringe barnehagen 30min senere og spørre om hun enda gråt, men hun hadde bare grått i få minutter og så roa seg :) Da jeg ringte var de ute, og hun satte i Ergosele på ryggen til en av de ansatte mens de var ute. Tydelig at hun likte å få oversikt over alle barna, og på den måten fikk hun være med rundt i skogen og der hvor barna leker uten å bli overveldet av dem :D Synes virkelig barnehagen iallfall er flinke til å gjøre sitt ytterste for at hun skal føle seg trygg :)

Oi da, skjønner godt du er trøtt:( Så godt hu fikk sovet til 8 etter en flaske med mme:) Stakkars, er ikke mye koselig mamma går igjen, men så flott at hu "bare" gråt noen minutter:D Kanskje hu begynner og falle mer til ro i bhgen og føler seg mer trygg? Håper så sannelig det:)<3 Synes også bhgen er veldig flink:) Så godt hu får sitte i bæreselen, da får hu nærhet samtidig med at hu kan observere de andre barna litt på avstann og følge med på hva som skjer av moroheter:):D Kose deg med hjemmejobbinga:P;):D hihih..

Ha en fiiin dag:)

God morgen!
Hermine kava (muligens etter mme, som hun ikke fikk) fra kl 02-05 i natt *gjeeesp* 05.30 fikk hun mme, for da er det morgen, og DA slokna hun og sov til 08 :P Jeg er helt på en snurr, for kom meg IKKE tidlig nok til sengs i går, og i tillegg til nattens strabaser så føler jeg meg helt kake :confused: Så idag "jobber" jeg hjemmefra ;)

Så grusomt med en sånn natt:( lurt av deg å "jobbe" hjemme ;)

Så godt at hun hvertfall hadde gitt seg fort etter levering;) går seg nok til skal du se;) også så godt å ha en barnehage som de virkelig prøver diverse ting for å få barna til å føle seg trygg og trives bedre :D Hermine er sjefen i barnehagen, så hun må ha litt kontroll over de andre barna:p:D

★Sender fra pipe-gjøken★

så bra at hun sov godt :D Ikke våken for smokk engang?
Kanskje vi også må flytte Hermine snart...kan jo hende at det bare er vi mødre som våkner når vi tror dem vil ha smokk, men at de egentlig klarer å sove videre/finne den selv uten vår hjelp ;) :P

Lykke til på kontroll! :D

Ikke en lyd hele natta :D jeg hadde ganske høyt volum på babycallen, og hørte hvertfall ingenting ;):D hun blir nok en del forstyrra av oss når hun sover på samme rom som oss..
Hehe ja du har nok rett i at vi mødre kansje slår til med smokk/flaske litt for raskt av og til..for har merka at Liana ofte finner smokken selv om hun skulle våkna litt:P hvertfall så lenge den er i senga enda ;);)

★Sender fra pipe-gjøken★

God morgen:) Jeg vekte mannen kl 6 idag tidlig, han og Neline dro til bhge og jobb halv 7:) Jeg sto opp halv 7, fikk i Mathea noe frokost og sendt hu av gårde med skolebussen halv 8:) Emmeth sto opp kvart på 8 og er nå lagt for dagens første lur:) Han er en skikkelig kosemoms om dagen, vil helst sitte på armen mens jeg halvveis gjør husarbeid og hører på musikk;) Vi leser også titt og ofte "min første bok" bøker, og det er med stor interesse fra Emmeths side:D<3 Jeg er igang med og vaske klær(som vanlig);) Og huset skal ryddes og mulig jeg bytter sengetøy idag også:) Er 21 grader inne, men vurderer og fyre opp for jeg fryyyyser så fælt. Er ei skikkelig frysepinne om høsten, synes nesten høsten er verre enn vinteren, har vel kanskje noe med at man går fra sommer og masse varme til høst, regn og kulde!?*brr*

Var hos helsesøster igår og skjema er nå fullt ut og sendt til PPT:) Da gjenstår det bare og vente på svar:) Neline har helt kalrt blitt bedre i språket etter hu har begynt og høre bedre, men sliter med grovmotorikken, balanse og en del av språket ennå! Virker som hu har ganske dårlig språkforståelse hva angår beskjeder o.l. Uansett, eneste jeg ønsker for jenta mi er selvsagt at hu utvikler seg slik hu skal og at hu slipper og være frustrert over språket og kommunikasjon. Det går helt klart framover, men bedre og få henne "vurdert"/observert av fagpersoner og det var helsesøster enig i.

Er jo bare glad om hu får hjelp av evt logoped, trenger jo absolutt ikke være noen diagnose inni bildet. Det at hu hadde en så traumatisk fødsel som hu hadde og KISS/KIDD kunne også være mye av grunnen til at hu har slitt utviklingsmessig og grovmotorisk!

Idag skal jeg lage stekt laksefilet, med nypoteter, rømme, tzatsiki, hjemmelaga agurksalat og revet gulrotsalat til:)

Så godt at papirene er klare for PPT ;) håper dere får det dere ønsker;):) Heldigvis er hun "liten" enda, og hjernen er veldig aktiv, så kommer nok til å gå positivt fremover:D
På barneskolen så lå jeg etter med lesing og skriving, og med rett hjelp fra PPT, så tok det ikke lang tid før det var myyyyye bedre :D så handler mye om de rette metodene å sånt ;)

Ha en fin dag du også snupp ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Ikke alltid denne sovinga går etter planene nei..får håpe det er bedre idag ;)
Lykke til med kontroll :D det skal vi å etterpå;)
Ha en fin dag!

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja sovinga e slitsom om man kommer ut av stille, men i dag sovna hun halv 12, så da blir det nok ei god natt :)

Simone var 80,5 cm og 11,76 kg :) hun tok et skritt på hs også :) ellers var hun frisk og rask og fulgte kurva si :) vi skal bruke mme til hun er 2 år, men kan fortsette å gi mat med melk siden det går fint :)

Hvordn gikk det på kontroll?

så bra at du fikk så god hjelp av helsesøster iallfall, når bhg ikke klarer å få ting gjort! :)
Neline er heldig som har en så oppegående og engasjert mamma som får fortgang i sakene ;) Er jo ganske vanlig at barn har slike diffuse språkproblemer uten at det er noe annet "galt", og da er det fint å få tidlig hjelp slik at man kan forebygge lese- og skrivevansker når hun begynner på skolen :) Du skal se dette ordner seg! :)

Ja sovinga e slitsom om man kommer ut av stille, men i dag sovna hun halv 12, så da blir det nok ei god natt :)

Simone var 80,5 cm og 11,76 kg :) hun tok et skritt på hs også :) ellers var hun frisk og rask og fulgte kurva si :) vi skal bruke mme til hun er 2 år, men kan fortsette å gi mat med melk siden det går fint :)

Hvordn gikk det på kontroll?

så flotte mål! :D Faktisk 5cm lengre enn Hermine, lang jente! :)

Vi skal også gi mme til 2 år, men får ikke prøve å ha melk i mat engang pga sensitiv tarm ;)

Vi skal også gi mme til 2 år, men får ikke prøve å ha melk i mat engang pga sensitiv tarm ;)
Har dere kuttet helt på nattmelken nå?
Greit å holde unna kumelk når hun blir så dårlig ja :(

Ja hun tar nok etter pappan sin på lengden :)

Lurt å vente med melk i mat når hun reagerer ja. Vi har prøvd litt etter litt fra ca 7 mndrs alder, for hs støtta oss i det siden hun bare hadde reagert med oppkast og utslett. Hun får ikke risengrynsgrøt og slikt da, men hvit saus, ost, yougurt og slikt har ihvertfall gått bra :) håper hun snart forstår tutekopp prinsippet. Hun tipper den ikke langt nok bak så får bare i seg det øverste, men vi får bare øve ;)

Back
Topp